Blåbær Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hva tycks? Vil jo slippe farlige hundeeiere som ikke vet hvordan man tar vare på en hund. Og færre drap begått av hunder. Tenker på noe ala billappen, med teori og praksis. 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Veldig for dette, men blir umulig å gjennomføre i praksis og med tanke på hvor mye det kommer til å koste. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Folk betaler villig 10-20000 for en hund, og de er ikke villig til å ta 4-5 timers kurs. Jeg tror flere vil støtte forslaget med flere angrep på mennesker. 1 Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 hadde vært mange som hadde trengt ett slikt kurs ja, er alltid fælt å lese i aviser om hvordan enkelte behandler hunder. Og hvordan har dem hjerte til å bare kvitte seg med hunden , slippe den løs en ukjent plass for de skal reise vekk i julen. Mener å huske jeg leste det en plass i avisen for en god stund tilbake , skikkelig tragisk. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Uten tvil mulig. Når folk sier det blir for dyrt må jeg le. Som et eks kan det koste 400 få selve papirer på at du kan kjøpe hund og 1500 for kurset med andre ord dette vil bidra til samfunnet og vil ikke være en byrde. Man kan også dele hunde raser i grupper der noen grupper krever mer en andre som eks vandel attest osv. Mvh Endret 17. februar 2008 av Dani46 1 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Dyrt å sørge for at reglene blir fulgt da Hvem skal komme å ta meg hvis jeg kjøper valp uten å ha lappen? Skal det innføres kontroll i parkene? Hva blir boten for å glemme lappen hjemme? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kanskje parkvesenet kan får det ansvaret ? Tror ikke denne ideen kommer igjennom. Hvertfall ikke med det første. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville heller satse på et dyrepoliti . Det hadde vært saker det. Noen som kunne sjekka ut henvendelser/tips de fikk fra naboer og slik. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det blir nok ingen hundepoliti med det første etter som jeg har skjønt... Jeg syns heller de burde bruke mere penger på andre ting til dyrene. Kennel, krisehjem, osv. OG strengere regler når det kommer til mishandling. Jeg ringte mattilsynet for noen mnd siden, fordi vi hadde ei skrekkelig tynn katte i bakgården. De kom med en gang, og tok en prat med eieren. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Dyrt å sørge for at reglene blir fulgt da Hvem skal komme å ta meg hvis jeg kjøper valp uten å ha lappen? Skal det innføres kontroll i parkene? Hva blir boten for å glemme lappen hjemme? Er det bra sånn som det er nå? sånn som det er idag kan narkiser og narko selgere kjøpe seg vakthunder? Er det ikke bedre at det finnes en lov som sier at slike IKKE kan eie hunder?På den måten kan politiet ta hunden vekk fra de her.. Eller skal vi bare forby alle hunder over 25cm skulder høyde? Kjenner jeg Norges befolkning og regjering så godt som jeg tror blir det nok det siste. :!: Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg håper virkelig du ikke tror det. Ganske tåpelig uttalelse forresten, uansett om det var ment på spøk. Selvsagt hadde det vært supert med noe slikt som hundeforbud for enkelte om det var gjennomførbart. Det er ikke gjennomførbart. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Er det vel, akkurat som om det ikke er tillatt å ta med seg "eksotiske" dyr inn til landet. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er det vel, akkurat som om det ikke er tillatt å ta med seg "eksotiske" dyr inn til landet. Ja for der har man ikke faren for å bli tatt i tolla?? Men det er omtrent den eneste faren som er med det. Skal love deg at har man først fått dyret inn i landet, er sjangsen liten for å bli ferska (med mindre du har tatt med deg en tiger eller ei løve hjem.. da klager nok naboen ganske snart ) Hadde en bekjent som hadde flere eksotiske dyr som ikke var lovlig i Norge. Han hadde til og med hatt med den ene til veterinær uten problem (Stor øgle av noe slag) Så det Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Sertifikat for å ha hund er å gå ALT for langt. Ein hund er då berre eit vanleg dyr. Mykje farlegare med ulv og bjørn som går fritt ned på Austlandet. Skal vi ha sertifikat på hund, kan vi vel utrydde alle andre farlege dyr i landet fyrst. Kor ofte skjer det forresten at ein hund drep mennesker? Tvilar på at dette er noko stort problem i alle fall. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Så ironisk at hunder foråsaker flere skader enn bjørn og ulv da. Selv om hunder faktisk skal gå i bånd. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mulig jeg har skrevet det før: Jeg er sikker på at de fleste bitt skjer av miniatyrhunder! De er små, gjør ikke mye skade, og slipper derfor å bli avlivet. Derfor er det MANGE småhundbitt som ikke blir registrert. Lurer på hvor mange hissige småtasser jeg har hatt hengene i bena i løpet av mine 22 år, ingen av de har blitt avlivet av den grunn. I motsetning til hva en stor schafer hadde blitt. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Men det er dei eventuelle bakteriane i bittet som er farlege ikkje sant? Då skulle det i alle fall ikkje vere skilnad på små og store hundar... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er vel mere SKADEN på bittet. Og en stor gærn hun kan drepe. Det kan ikke en liten. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg håper virkelig du ikke tror det. Ganske tåpelig uttalelse forresten, uansett om det var ment på spøk. Selvsagt hadde det vært supert med noe slikt som hundeforbud for enkelte om det var gjennomførbart. Det er ikke gjennomførbart. Tåpelig? Njja heller et spark i ræva til alle de feige folka ute der i Norge som lar staten overkjøre all fornuft når det kommer til hunder og reglene rundt det.. Er det vel, akkurat som om det ikke er tillatt å ta med seg "eksotiske" dyr inn til landet. Ja for der har man ikke faren for å bli tatt i tolla?? Men det er omtrent den eneste faren som er med det. Skal love deg at har man først fått dyret inn i landet, er sjangsen liten for å bli ferska (med mindre du har tatt med deg en tiger eller ei løve hjem.. da klager nok naboen ganske snart ) Hadde en bekjent som hadde flere eksotiske dyr som ikke var lovlig i Norge. Han hadde til og med hatt med den ene til veterinær uten problem (Stor øgle av noe slag) Så det Hyggelig da at du kjenner en som bryter ikke bare Norsk lov men int CITES lover med hensyn til smugling av dyre arter som for alt du veit og vi andre kan skade den Norske flora. Vetrinærer har uansett taushets plikt så ikek mye de for gjort. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Sa jeg at jeg syntes det var hyggelig? Og jeg sa "hadde en bekjent" . Altså ikke i nåtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå