Gå til innhold

Annlegg til 4500 kr eller Z-5500, hva gir best lyd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ingen HIFI ekspert, men på bakgrunn av alle fornøyde kundene hos Komplett som mener dette er himmelen ville jeg nok gått for Z-5500. Har også forresten hørt dette settet selv og det er veldig bra lyd, men når det gjelder lyd og høytalere er det alltid noen som skal påstå at de de har er det beste og alt annet er dritt, så det e vanskelig å få en objektiv analyse :hmm:

Subwooferen er i alle fall 2" større på Z-5500 en på anlegget fra Onkyo (respektiv 8" og 10").

EDIT: Har forresten er litt eldre 5.1 sett fra Logitech selv og det holder bra stand ennå.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Går vi etter lyd per krone vil Z5500 gi mest, mener jeg. Hva som gir best lyd vet jeg ikke, men Z5500 er noe av det beste under pc-høyttaler kategorien.

Til ren musikklytting vil jeg anbefale å kjøpe et vanlig 2.0 stereoanlegg, men siden anlegget skal brukes på PC(du vil sikkert også ha surround)og da sikkert til film og spill glir min stemme inn på Z5500 av de to i alle fall.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

enig med ceidsaune ;) www.hifiklubben.no!

får jo nad-forsterker og dali concept 1 for 4500kr der nå!

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...m?_s_icmp=fp101

så da kjøper du deg bare en kabel til å ha mellom pcen og annlegget :)

eller, kjøp deg en billig 5.1 forsterker/reciver og pod-speakers fra hifiklubben! :D

det ville jeg definitivt gjort om jeg skulle ha meg nye pchøytalere.

forøvring: www.minhjemmekino.no/viiite ;P

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Jeg vil også helt klart råde deg til å gå for noe skikkelig, se innom hifiklubben, hi fi centerkjeden osv. Evt kan du også finne masse godsaker brukt til denne prisen, i alle fall høyttalere som er nesten bedre jo mer den er spilt med.

Bytta ut dataanleget mitt for ikke lenge siden med hifi anlegget mitt. Var helt syk forskjell på lyden i forhold. Nå har ikke jeg noe billig anlegg heller, men et hifianlegg for 4-6k blir du mye mer fornøyd med enn et pcanlegg fra elkjøp.

Skal du handle lyd så hold deg langt unna elkjøp, lefdal, expert og slike butikker. De angir bare falske spesifikasjoner og drit på anleggene sine, har mistet all respekt for de butikkene når det kommer til lyd.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Vaskemaskiner og billige xbox spill derimot. Men jeg ser at Elkjøp følger etter med å lansere noen skikkelige anlegg fra KEF og Abrahamsen.

Correct me if I’m wrong.

Tror helt ærlig at dette ikke selger så bra når trofaste Elkjøp kunder ser for lite watt for tusingene sine.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Ja elkjøp viser faktisk antydninger til å begynne å forstå dette, håper bare de får ut alle de andre "7x120watts" yamaha og sony forsterkerne sine snart. Og ikke minst de tynne pinnene av noen høyttalere som er på utrolige "1000watt" woho. Dette minner meg forresten på en kar som kjøpte et slikt fantastisk 1000watts anlegg, var storfornøyd og ante ikke at han var blitt grundig lurt. Han skjønte ingenting da jeg bar inn mine monstre på over 60kg stykket, og "bare" en 150watts nad forsterker.

Men akkurat per dags dato forbinder jeg elkjøp, lefdal osv som greie butikker når du skal handle vaskemaskin, og div andre hvitevarer. Men hifi har de ikke snøre på enda, der har de mye å ta igjen.

Lenke til kommentar

640C v.2 kansje. :) Funker knall den spilleren, god lyd og ser pen ut i tillegg. Har du råd og lyst på den, hvorfor ikke? Men med mindre du ikke har noe skikkelig bra anlegg, er det ikke vits med den verstingen her, da holder det med 540C eller mindre. Jeg kjøpte kun den jeg har nå fordi jeg hater å ha det nest beste. :D Men cd spillere fra Cambridge er ganske gode, anbefales.

Lenke til kommentar

@brian_n: har jo ikke planer om å ha de proson'ene i all evighet heller. har planer om å oppgradere til dali mentor 5 eller b&w cm7 eller system audio 1550 eller noe slikt i løpet av våren :)

640Cv2 er dog ikke den beste :p men er toppmodellen for sampling-cdspillerne til cambridge :) 740c og 840c er unsampling-spillere.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Men jeg vet at Z-5500 er et bra annlegg, og gir mest for pengene iforhold til de prisene annleggene egentlig koster. Men saken her er at jeg får Onkyo annlegget til en knall pris, så derfor vil jeg ikke vite hva som gir mest for pengene, men hva som gir best lyd.

Lenke til kommentar

@brian_n: har jo ikke planer om å ha de proson'ene i all evighet heller. har planer om å oppgradere til dali mentor 5 eller b&w cm7 eller system audio 1550 eller noe slikt i løpet av våren smile.gif

640Cv2 er dog ikke den beste tongue.gif men er toppmodellen for sampling-cdspillerne til cambridge smile.gif 740c og 840c er unsampling-spillere.

Jepp, var det jeg mente, glemte å skrive det. Jeg kan uten tvil anbefale spilleren, men jeg får slutte med OT preiken her nå før tråden blir stengt. :)

Takk for mange svar. Men jeg vet at Z-5500 er et bra annlegg, og gir mest for pengene iforhold til de prisene annleggene egentlig koster. Men saken her er at jeg får Onkyo annlegget til en knall pris, så derfor vil jeg ikke vite hva som gir mest for pengene, men hva som gir best lyd.

Jeg har ikke hørt anleggene, men jeg vender mer mot Onkyo, siden de også lager mer skikkelig hifiutstyr, i motsetning til Logitech. Hva som vil gi best lyd er mer opp til deg å bestemme, god lyd er så forskjellig fra ørene som hører. Hva skal du bruke anlegget til? 60/40 film/musikk? Liker du pen lyd, altså mer korrekt lyd med bredt lydbilde god klang etc, eller er du mer opptatt av bass og mye dynamikk på bekostning av detaljer? Mitt førsteinntrykk er at Logitech anlegget er mer som sitnevnte, mens Onkyo anlegget heller mer mot det jeg spesifiserte først. Selvfølgelig må du ikke forvente noe syke greier til prisen, men ok lyd får du.

Har du låst deg på valget mellom disse to, eller er du fremdeles åpen for andre alternativer? Isåfall kan du oppgi et maksbudsjett så kan det være enklere å finne andre oppsett. Du skal også ha 5.1 går jeg utifra?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
@brian_n: har jo ikke planer om å ha de proson'ene i all evighet heller. har planer om å oppgradere til dali mentor 5 eller b&w cm7 eller system audio 1550 eller noe slikt i løpet av våren smile.gif

640Cv2 er dog ikke den beste tongue.gif men er toppmodellen for sampling-cdspillerne til cambridge smile.gif 740c og 840c er unsampling-spillere.

Jepp, var det jeg mente, glemte å skrive det. Jeg kan uten tvil anbefale spilleren, men jeg får slutte med OT preiken her nå før tråden blir stengt. :)

Jeg har ikke hørt anleggene, men jeg vender mer mot Onkyo, siden de også lager mer skikkelig hifiutstyr, i motsetning til Logitech. Hva som vil gi best lyd er mer opp til deg å bestemme, god lyd er så forskjellig fra ørene som hører. Hva skal du bruke anlegget til? 60/40 film/musikk? Liker du pen lyd, altså mer korrekt lyd med bredt lydbilde god klang etc, eller er du mer opptatt av bass og mye dynamikk på bekostning av detaljer? Mitt førsteinntrykk er at Logitech anlegget er mer som sitnevnte, mens Onkyo anlegget heller mer mot det jeg spesifiserte først. Selvfølgelig må du ikke forvente noe syke greier til prisen, men ok lyd får du.

Har du låst deg på valget mellom disse to, eller er du fremdeles åpen for andre alternativer? Isåfall kan du oppgi et maksbudsjett så kan det være enklere å finne andre oppsett. Du skal også ha 5.1 går jeg utifra?

Jeg er opptatt av både ren lyd og at bassen skal være grei, og skal ha 5.1 ja. Når det er en eksplosjon i en film skal det helst riste i veggene hvis du skjønner, det må ihvertfall gi "litt" mer opplevelse enn det gamle philips surround annlegget jeg sitter med nå. Jeg kommer til å bruke annlegget både til musikk, film og spill. Det er spesielt viktig at annlegget er bra når det gjelder film.

Jeg har ikke låst meg til et annlegg helt, er forsatt åpen for annlegg, sålenge dem kommer fra elkjøp. Grunnen til dette er at jeg får annleggene der mye billigere, og jeg hadde ikke brukt 4500 på den Onkyo annlegget hvis jeg ikke hadde fått det til en bra pris, da hadde det nok blitt logitech. Kan vel nesten si at det enten blir logitech z-5500, eller et annlegg som koster rundt 5000 kr max på elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...