MBarne Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk ett "forenklet forelegg" som dem kaller det i dag. kjørte visst i 98 in 80-sone. Tingen er at speedometeret visste 80 da dette ikke går lenger enn til 80! Viss jeg velger anmeldelse heller, har jeg en sjans? eller vill de bare slå enda hardere ned siden speedometeret ikke funker...? kosta meg 3600,- kjørte i 84 i 60-sone her om dagen også. kosta meg 6500,-. Sparer som en helt nå.......... Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er dessverre ikke noen andres ansvar enn ditt eget dersom speedometeret ditt ikke fungerer. Tror nok heller jeg bare ville godtatt et forenklet forelegg. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hm.. *dra ut wiren på baksiden av speedometeret* Weee, nå kan jeg kjøre så fort jeg vil, siden speedometeret viser jo bare 0 uansett!! Og jeg slipper jo å betale noe særlig for forsikring også, fordi kilometertelleren har jo stoppet! Trenger jeg å forklare? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Hvis du nettop har blitt tatt virker det ikke som om du lærte av hendelsen. Kanskje du gjør det nå? Beklager altså, har ikke medfølelse for de som blir tatt over grensene. Det er sikkert surt å betale 10 000 kr, men enig med Nimh, enkleste er å betale. Burde du ikke da også fått 4 prikker, eller er det systemet helt vekk igjen? edit: Så klart enig med jonepet og, alle bør gjøre det ... Endret 14. februar 2008 av zeltex Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 hehe kilometertelleren stopper ikke på grunn av det!! Har dessuten turtall så ser sånn ca hva jeg ligger i og var temmelig sikker at jeg holdt ca 80! Fikk 1 prikk og 2 for den i 60-sona... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 .. selv jeg uten speedometer ser forskjell på 80 og 100, samt 60 og 80. hehe kilometertelleren stopper ikke på grunn av det!! åjoda.. min gjør det. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 .. selv jeg uten speedometer ser forskjell på 80 og 100, samt 60 og 80. hehe kilometertelleren stopper ikke på grunn av det!! åjoda.. min gjør det. nå har jeg ikke sagt at jeg ikke ser forskjell på 60 og 80 da... selvfølgelig var jeg klar over det. men 80 og 100 er noe helt annet! Tror ikke helt du har oppfattet hva jeg var ute etter her...!? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du er ute etter å slippe å betale som alle de andre som de siste årene har klaget inn forenklede forelelegg til diskusjon.no! Korrekt? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvilken bil har du mr. audi? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 1. vis du drar ut speedometervaieren da stopper KM-telleren å telle, siden den er avhengig av den. 2. hvis du tror du virkelig klarer å holde slik kontroll på hvor fort du kjører bør du prøve på det en stund når speedoen funker skikkelig. ikke se på det når du kjører. bare tenk når kjører jeg så fort og kikk på det. du vil bli overrasket. det kalles fartsfølelse og fartsblindhet. den første er individuel for vært menneske og vær bil, den andre kommer over tid når du kjører. 3. hvis du går til politiet og sier nei jeg mener jeg kjørte ikke over 80, så ber de deg bevise det. tviler på de godtar at du mener du ikke kjørte over 80 siden speedoen ikke går fortere og du tok det på "gefylen". det er eiers og (mener jeg å huske) brukers ansvar at bilen som brukes er i forsvarlig stand. ergo ditt og eventuelt eiers ansvar. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Har en Audi 100 2,3 Som sagt så har jeg turtall og vet sånn ca hvor mange omdreininger jeg må ha for å holde 80! Rettere sagt: trodde jeg visste d... Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Kjøp deg en bil som fungerer! Ikke Audi Audi er bare dritt biler. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Kjøp deg en bil som fungerer! Ikke Audi Audi er bare dritt biler. Skikkelig saklig innlegg vil jeg si. Har du blitt tatt med en godkjent og riktig utført måling vil jeg si at du har en snøballssjangse i helvete. Hvis du i tillegg skylder på at speedometeret ikke virket så vil dette heller trekke i negativ retning. Mitt tips er å få ordnet speedometret ditt, du må uansett ha det til PKKen senere en eller annen gang. Med den bøtesatsen vi har i dag så hadde du vel kommet lettere/ billigere unna det hvis du hadde kjøpt deg en GPS. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Med den bøtesatsen vi har i dag så hadde du vel kommet lettere/ billigere unna det hvis du hadde kjøpt deg en GPS. hvordan da? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Med den bøtesatsen vi har i dag så hadde du vel kommet lettere/ billigere unna det hvis du hadde kjøpt deg en GPS. hvordan da? de har vel ofte en hastighetsmåler, som er rimelig korrekt. og det hadde vært billigere for deg å kjøpe en slik en en å kjøre i håpet om at du ikke blir tatt. tror jeg det er han mener Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det stemmer at den inneholder fartsmåler som er nogenlunde korrekt, min NUVI 200 har ihvertfall dette. Nå koster de også bare 1000 kr for 200 versjonen og 1500 for 250 versjonen. Når du har fikset speedometeret (som du må gjøre hvis du vil ha bilen EU/ PKK- godkjent en gang i fremtiden), du kan også legge inn alle fotoboksene slik at den varsler deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå