Janita Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg kjøpte en mp3 spiller på elkjøp for ca 9-10mnd siden. Den slutta å funke her om dagen og jeg reklamerte på den. Fikk da den kreditert og kunne bare hente meg en ny mp3 spiller. Er ikke akkurat fornøyd med den nye.. har jeg da 30 dagers full returett eller? kan jeg hente meg en ny spiller eller helst få penge tilbake da? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg kjøpte en mp3 spiller på elkjøp for ca 9-10mnd siden. Den slutta å funke her om dagen og jeg reklamerte på den. Fikk da den kreditert og kunne bare hente meg en ny mp3 spiller. Er ikke akkurat fornøyd med den nye.. har jeg da 30 dagers full returett eller? kan jeg hente meg en ny spiller eller helst få penge tilbake da? Så lenge den er komplett og ikke ødelagt har du det ja. Bare og ta med alt sammen + kvittering til butikk.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Når det er snakk om en omlevering slik som dette vil du IKKE ha 30-dagers returrett. Regner med at det på kvitteringen din står ingen returrett. Alt er avhengig av hva som står på kvitteringen din. Elkjøp ansatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er ikkje det å ansjå som eit nytt kjøp når han får kreditert/refundert pengane og vel å bruke dei på ein ny spelar? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Han vil få ny garanti/reklamasjon på produktet, men han vil ikke få 30-dagers returrett. Hvis det skulle vært slikt ville han feks ha kjøpt en mp3-spiller for 3 år siden med 256 mb minne til samme prisen som en IPOD i dag. At han da skal få pengene for så å kjøpe ipoden er urimelig. (eksemplet er satt litt på spissen for å vise et poeng). Regner med at på krediteringsbilaget til janita så står det at kunden får omlevere til tilsvarende produkt og da er prisen likegyldig. Det er produktet spesifikasjoner som gjelder eller det produktet kunden har godtatt. Poenget er vertfall at han ikke har 30-dagers returrett på en omlevering, men som jeg nevnte i forige post; alt er avhengig av hva som står på kvitteringene. Lenke til kommentar
Janita Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 vel, har skjekka kvitteringa.. Det står det ikke noe annet spess. enn hva en annen kvittering fra elkjøp jeg har. Står bare at jeg har kjøpt en mp3 spiller... Men om jeg skulle levere den tilbake så står det kanskje i datasystemet deres om det? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det kommer litt an på hvor godt den som tar imot varen gidder å sjekke opp i tidligere kvitteringer. Du kan jo selvfølgelig prøve, men det er ikke garantert at det går. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Om du fikk pengene for den gamle og brukte disse til å kjøpe ny har du 30 dagers returrett. Om du fikk en ny (som er det du hadde krav på, du kan heve kjøpet først ved 3. feil), tror jeg ikke det. Hør med elkjøp du. Vær hyggelig og saklig, og forklar hvorfor den nye mp3spilleren ikke tilfredstiller dine behov, så er de sannsynligvis medgjørlige. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Han har absolutt ikke noen returrett i det hele tatt. Dersom det ikke står annet på kvitteringen vil han nok muligens ha 30 dager åpent kjøp, alt etter hva Elkjøps vilkår for dette er. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er dette etter en service o.l. så vil man ikke ha 30 dagers returrett og få pengene igjen nei. Men om det ikke står noe på kvitteringen om at det er erstatning for service, så blir det værre for butikken å kontrollere slikt. Vanlig praksis er å skrive det på nye kvitteringen. Husk på at elkjøps returrett er en frivillig ordning - de bestemmer faktisk selv hva man har krav på og ikke krav på i forhold til denne når det er snakk om servicesaker som dtete . Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ønsker du å lever tilbake fordi du ikke liker spilleren eller fordi det er feil ved den? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Åpent kjøp er noe utsalgsstedet selv regulerer og tilbyr sine kunder. Åpent kjøp er ingen selvfølge og utsalgsstedet selv kan bestemme om de ønsker å ta inn en vare på åpent kjøp eller ikke. Dette kan de gjøre selv om det reklameres for åpent kjøp men da skal forbruker vite at denne muligheten frafaller før kjøpet. De fleste utsalgsstedene har ikke åpent kjøp på abbonementbaserte produkter som mobiltelefoner og produkter som krever aktivering før bruk og stiller kriteriter til produktets tilstand før de utøver åpent kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå