Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

boombox fra nethandelen.no

denix89

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Fence 12" boombox fra netthandelen.no. Så lurer jeg på om det er bra kvalitet på den og burde jeg kjøpe den? Er det noen som har erfaring av denne?

Produktinfo:

12"x2 SUBWOOFER

50 OZ MAGNET

MAX POWER:800W

IMPEDANCE: 4 OHM

PAPER CONE FOAM EDGE

4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2"

FREQ. RESP.: 30-300HZ

SPL: 90B/W/M

Endret av denix89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flere på netthandelen som har fått den kassa for rundt 50 spenn.. og da hadde den kommet på 200kr inkl. frakt.. men når du først sparer mye til sub så kjøper jo man ikke en grei sub, så hvorfor ikke kjøpe den for å ha noe? er man på et budsjett så er det jo en grei løsning.. skal man ha en grei sub ellers så må man jo opp i 1000kr! og her får man jo 2stk 12" for et par hundre kroner.. ikke bra, men greit nok..

Lenke til kommentar

kjøpte en kasse derfra når jeg gikk på vgs, bare for å sparke litt liv ei pc system jeg hadde.. enkel 10" i kasse.. kosta meg 250kr ellerno, og den funka greit den! En kompis har den i bilen nå, og den spiller merkelig godt.. hører at det er noe jall han har baki, men det er jo bass..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en kasse med to 10" fra netthandelen.no. Den kosta meg 1000kr ink frakt osv. Jeg hadde ingen forventninger til denne, det skulle bare være en midlertidig løsning som ikke kosta no og som ikke krevde bygging. Forsterkere har jeg alltid liggende mer av enn jeg trenger.

Testing:

Enballering og finish var mer enn grei nok til den prisen og det var på tide å teste. Prøvde først med en lånt forsterker og ble skuffa, kraftig skuffa. Men men, fant ut det var best å prøve med en forsterker jeg visste fungerte skikkelig, så jeg henta fram forsterkeren jeg pleier å bruke på subber. Forandringen var ikke til å tro! Subbene spillte faktisk knallbra! Det var selvfølgelig ikke snakk om å sammenlikne med noe mange-tusen-kroners-prosjekt, men trykket og spesiellt fylden i lyden var laaangt bedre enn jeg hadde sett for meg. Konklusjonen var klar, lekebilen trengte ikke mer, målet var nådd.

Skår i gleden

Forsterkeren jeg brukte var en JBL GTS 600 som skal levere 1x600W @ 4ohm. Større forsterker enn elementene tåler er alltid en fordel, det gjør at elementene holdes i et jerngrep og ikke gjør annet enn de skal. Overbelastning av forsterkere gjør at de gjerne pøser ut en del likestrøm sammen med musikken, slik at man "griller" elementene. Den eneste ulempen er at man har kraft nok til å spille elementene i filler, uten at det høres så godt på forhånd.

Etter en tids relativt hard bruk ble plutselig lyden tam, flat og svak. Ene elementet hadde tatt kveld. "Kanskje ikke så rart" tenkte jeg, de hadde fått kjørt seg. Tenkte et øyeblikk på reklamasjon, men fant ut at jeg skulle se på saken selv først. En rask titt avslørte at ene lederen mellom terminalen og spolen var gått av. Lederne lå slik at mesteparten av bevegelsen ble tatt opp på ett sted, istedet for over hele lederen.

Jeg ringte netthandelen.no og forklarte supportavdelingen problemet. Etter avtale med support loddet jeg opp den ødelagte lederen og stivet av bevegelsespunktet på begge lederne på begge elementene.

Etter dette fungerte subbene upåklagelig et års tid, fram til jeg solgte bilen. Om jeg har vært ekstra heldig eller noe sånt vites ikke, men min konklusjon er i alle fall at om du har en anstendig forsterker, spiller disse billig-subbene helt kurant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...