Tedz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei! på vei til skolen idag mista jeg lappen og fikk en bot, for å kjøre med litt frost på rutene. Han snakka om 3uker til 3mnd, men hva blir bota på? og hvor lenge kommer jeg til å være uten lappen? kjipt å bli tatt på det grunnlaget lism Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Sier bare en ting: PURK = Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 ENIG! snakk om null toleranse.. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 DU har godt av det! Når du ikkje viser ansvar kan du berre ha det so godt...Når du seier "litt frost" trur ikkje eg det er litt, sidan du fekk bot og misste lappen. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde sikt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Først må jeg bare få si HURRA! Deretter så tror jeg satsen er 3500, men det er mulig at den ligger nærmere 5000. Regner med at de tar hensyn til hvor mye is og snø du hadde på rutene også. Frost, snø og is på rutene hindrer sikten og gjør at du er en fare for de rundt deg, siden du ikke har forstått det så er det på sin plass å være fotgjenger en stund. 5 minutter med skraping av is kan være nok til at du ikke kjører på 85-årige Olga som er på vei til butikken med gåstolen. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Men at straffen er lik som å kjøre når du er full og kjører i 80 i en 20 sone. Det er MER uansvarlig. så forstår virkelig ikke hvordan de regner ut straff i norge. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det jeg hører er bla bla bla. Man kan være uenig i så mangt med rettsystemet i landet her, det er jeg også, men vi må dessverre forholde oss til de faktiske forhold. Jeg regner med at du var klar over at det var ulovlig å kjøre med rutene fulle av snø og is. Du valgte uansett å ikke skrape tilstrekkelig. Det er ikke annet å si enn at boten og gåturene kommer som fortjent. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå vet jo ikke jeg hva du mener med "litt" frost, og din definisjon av sikt.. Jeg kan godt kjøre bil med dugg, snø og is og alikevell ha sikt, hvor god den er er derimot noe annet. Alikevell kjipt og måtte miste lappen for noe slikt, politiet burde ha annet og bry seg med. . . Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Sikt på alle ruter, 20% sikt på frontrute. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Tenkte meg at det kunne være en form for straff for dette, men inn i helvete da!! De har så lite å ta seg til at det er en skam.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Men at straffen er lik som å kjøre når du er full og kjører i 80 i en 20 sone. Det er MER uansvarlig. så forstår virkelig ikke hvordan de regner ut straff i norge. Det er snakk om inntil 3 måneder uten lappen og opptil 6000,- i bot. Jeg vet ikke hvem som har fortalt deg at dette er samme straff som for promillekjøring i fire ganger fartsgrensa, men det er det altså ikke. Ta deg tid til å skrape rutene før du kjører fra nå av, så slipper du å irritere deg over dette i fremtiden. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Men at straffen er lik som å kjøre når du er full og kjører i 80 i en 20 sone. Det er MER uansvarlig. så forstår virkelig ikke hvordan de regner ut straff i norge. Det er snakk om inntil 3 måneder uten lappen og opptil 6000,- i bot. Jeg vet ikke hvem som har fortalt deg at dette er samme straff som for promillekjøring i fire ganger fartsgrensa, men det er det altså ikke. Ta deg tid til å skrape rutene før du kjører fra nå av, så slipper du å irritere deg over dette i fremtiden. Ja det er sikkert og visst. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk nettop telefon fra onkel politi...3 mnd uten lappen. Ikke det aller verste Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Som mamma sier, en må bare ta ting med et smil, livet går videre.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 ENIG! snakk om null toleranse..Det bør det også være på slikt, sikten er en vesentlig del av det å kjøre bil.Lappen mister man i de verste tilfellene, har man f.eks skrapet halve ruta får man normalt 2000kr i bot, mot 6000kr + 3mnds lappløs i de verre tilfellene. Jeg hadde sikt. Sikt på alle ruter, 20% sikt på frontrute. 20% sikt er 1/5 av det du skal ha, det er fryktelig lite. Men at straffen er lik som å kjøre når du er full og kjører i 80 i en 20 sone. Det er MER uansvarlig. så forstår virkelig ikke hvordan de regner ut straff i norge. Fordel å sjekke ut ting før man legger ut om straffer i Norge (altså, som nevnt over, det er ikke samma straff).. Tenkte meg at det kunne være en form for straff for dette, men inn i helvete da!! De har så lite å ta seg til at det er en skam.. De er jo satt til å overholde et regelverk. De pirker kanskje på mye, men akkurat det med is på rutene er litt verre enn å ligge i 90 på E6.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå