schedde Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har kjøpt ny HP Pavillion dv6000 laptop med Vista Home Premium på. Selvsagt er det installert 100 forskjellige tullete programmer fra før av her, som jeg er svært lite interessert i å ha kjørende hele tiden, altså i oppstarten, men som sikkert kan få lov å være installerte på pcen i tilfelle de skulle gjøre nytte for seg. Fant frem til hvor jeg skal fjerne programmer fra oppstartsfasen.. men fant ut at dette altså ikke lar seg gjøre. "Fjern" knappen kan ikke trykkes på. Det eneste som gikk an å fjerne fra oppstarten var windows media center og windows messenger.. alle programmene som var forhåndsinstallerte + nye jeg har installert selv (f.eks Winamp) kan ikke fjernes fra oppstart. Hvorfor i all verden skulle jeg ikke kunne fjerne winamp fra oppstart? Har bare en bruker på maskinen, så er ganske sikker på at det ikke har noe med administrator restriksjoner å gjøre... håper noen vet råd Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) du kan prøve en litt mere direkte vei høyre klikk på min datamaskin > der velger du behandle >tjenester og programmer > tjenester. her kan du velge hvordan de skal starte opp høyreklikk på en prosess og velg egenskap. der kan du velge om den skal komme opp automatisk elle manuelt. ja hehe dette er for xp da, men det går sikkert i vista også Endret 14. februar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Jeg har kjøpt ny HP Pavillion dv6000 laptop med Vista Home Premium på. Selvsagt er det installert 100 forskjellige tullete programmer fra før av her, som jeg er svært lite interessert i å ha kjørende hele tiden, altså i oppstarten, men som sikkert kan få lov å være installerte på pcen i tilfelle de skulle gjøre nytte for seg. Fant frem til hvor jeg skal fjerne programmer fra oppstartsfasen.. men fant ut at dette altså ikke lar seg gjøre. "Fjern" knappen kan ikke trykkes på. Det eneste som gikk an å fjerne fra oppstarten var windows media center og windows messenger.. alle programmene som var forhåndsinstallerte + nye jeg har installert selv (f.eks Winamp) kan ikke fjernes fra oppstart. Hvorfor i all verden skulle jeg ikke kunne fjerne winamp fra oppstart? Har bare en bruker på maskinen, så er ganske sikker på at det ikke har noe med administrator restriksjoner å gjøre... håper noen vet råd Kanskje dette hjelper: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...ems-from-vista/ Kanskje du likevel kjører som vanlig bruker og derfor ikke får fjerna programmet, og trenger å logge deg inn som Admin? Eller at dette hjelper: http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=121285 Endret 14. februar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 formater og legg in en ren vista instalasjon så slipper du å tenke på det! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Dessverre, formatering er det eneste som nytter. En pc blir stappa så full av dritt og møkk og ubrukelig sikkerhetsprogrammer. Det er kjedelig, men det er håpløst å bli kvitt myggene uten å gjøre det på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå