Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hallo. Har prøvd Kubuntu 7.10, og Fedora 8, og begge to er så ustabile at jeg får følelsen av å bruke en beta. Hver gang jeg går inn på ei side med flash (har ikke flash installert), så kommer en boks som forteller at "nsplugin" har kræsja. Hver gang jeg åpner et bilde (uanset hvordan program) så kræsjer det. Har hele tida likt KDE fordi det ser bra ut og hvor i GNOME at vinduet er større enn skjermen min så er det helt umulig å få trykka på f.eks Close, så vil KDE gi meg en scroll så jeg faktisk kan trykke på f.eks OK. Noen som har et forslag? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Slackware er stabil, KDE som følger med der er mer eller mindre umodifisert. Men så er heller ikke Slackware like brukervennlig som Ubuntu eller Fedora. PS: Siste versjon av Flash kræsjer Konqueror totalt her (som vil si at KDE kræsjer), eneste løsning var å disable plugins eller fjerne Flash. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Mepis har fått skryt av å være stabil og skal være ganske stabil. Mandriva, OpenSUSE og PCLinuxOS er også gode alternativer om du ønsker KDE. Alle distroene nevnt her skal være relativt lette å bruke også for dem som har lite erfaring med Linux. EDIT: Du vet at du forresten kan holde alt og klikke og holde et eller annet sted på programmet for å flytte det oppover eller nedover. Har hatt det samme problemet selv, det funka for meg. Endret 14. februar 2008 av tamarin Lenke til kommentar
vegham Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har brukt Kubuntu i 3år hver dag på hoved maskin. Har du 32-bit? hvilken web leser bruker du? hvis du installere flash så slipper du kanskje meldingen om nsplugin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bruker Konqueror. Skal sjekke ut de tre distroene. Takk for forslag Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hvorfor bilder gjør at det kræsjer kan jeg ikke svare på, men nyeste flashplugin fungerer ikke lenger på Konqueror og Opera (fungerer i Opera 9.5 beta, dog). På laptopen min har jeg nedgradert den til 9.0.48-versjonen for å få brukt Opera 9.25. (Kjører Arch Linux 32-bit) På den stasjonære bruker jeg Opera 9.5 beta + nspluginwrapper + nyeste flash. (Arch 64-bit) Ting er nok mer stabilt på laptopen, da Opera kræsjer en gang i blant når jeg bruker flash på den stasjonære.. men med sånn flashblocker-sak er det levelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har aldri installert Flashplayer på denne laptoppen så det er litt rart. Har funnet bildet som får alt til å kræsje. Er et xcf-bilde som jeg laga i GIMP. Det fungerer fint å åpne, men om jeg har åpna et bilde før, og trykker på pila oppe på navigeringsbaren for å komme til neste bilde så kræsjer både Konqueror og Gwenview. Skal prøve Opensuse, men en kjapp tur på sida så ville den at jeg skulle kjøpe det (gikk via novell). Skal sjekke bedre når jeg kommer heim. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er jo åpenbart noe alvorlig galt med maskinvaren, ingen av disse distroene er ustabile. Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er jo åpenbart noe alvorlig galt med maskinvaren, ingen av disse distroene er ustabile. Ironi, ja? Åpenbart ingenting som skulle tilseie på dette tidspunktet at det er noko gale med maskinvara hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå