Gå til innhold

Innloggingssystem - hvordan komme videre til hovedprogrammet?

Anbefalte innlegg

Litt klønete tittel, men jeg fant ikke på noe bedre...

Men til problemet - jeg har laget et innloggingssystem der jeg har et vindu med brukernavn- og passordfelt, samt de vanlige OK- og Avbryt-knappene.

Greia er at jeg vil ha innloggingen til å kjøre hovedprogrammet når jeg trykker ok, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det. Jeg har en følelse av at det er noe elementært som jeg burde kunne, men akkurat nå er jeg helt blank *klø seg i hue*

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

Det kommer litt ann på hva du mener med "å kjøre hovedprogrammet".

Hvis den skal kjøre en annen del av Java koden din så handler det om å sette rett action for hva som skal skje når man eventuelt trykker "OK" og innloggingen er vellykket.

Hvis det er snakk om en helt annen fil eller noe slikt så blir det litt anneledes.

Gitt at det er den første varianten da, så må jeg jo da spørre hvordan du har konstruert innloggingssystemet. Har du brukt varianter av JOptionPane? Har du bygd deg en JFrame? Hvis det er JButtons som trykkes på er det jo snakk om ActionListeners som fyrer av en ny JFrame/endrer innhold i JFrame-en som allerede fins.

Fortell litt mer om hvordan du har bygd det!

Lenke til kommentar

Jeg har en JFrame med to tekstfelt, ett for brukernavn og et for passord, samt Avbryt- og OK-knapp. Avbryt lukker vinduet og dreper programmet, mens OK-knappen har metoder som sjekker brukernavn og passord mot en ekstern database og gir adgang hvis disse er korrekt.

Dette systemet skal gi adgang til et annet program (også JFrame) som skal utføre de tiltenkte oppgavene.

Innloggingen har gått forholdsvis greit å få til, men "åpne ny JFrame med tilhørende funksjoner"-delen går ikke fullt så greit...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...