Ludo74 Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Prøver igjen, får som sagt ikke tilgang til vanlige ikke-raid'ede disker når jeg kobler dem til FastTrak 100 Lite kontrolleren som er onboard til MSI K7T-Pro2RU kortet mitt. Funka fint på ABIT KG7RAID, men nå sitter jeg med manko på 120GB. Litt trist ! Flere gode idéer mottas med takk, BIOS og drivere er oppgradert så den biten er jeg ferdig med. Er noen skjulte muligheter i FastTrak BIOS for å sette 'Single Drive Array' ? -- LUDO -- Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har du prøvd dette? Steg 1: Ha kun de 2 diskene på kontrolleren(støtter bare 2 disker i RAID) Set diskene på hver sin kanal som master Enable onboard RAID Sett riktig boot valg i bios (de to første bootvalgene til skøzzy) og FastTrack bios Steg 2: Lag arrayen. Velg 32Kb cluster size Steg 3: Boot fra CDROM eller diskett og partisjoner disken og innstaller OS`et Husk å ha driverne klar hvis du bruker Win2000/XP Da skal dette gå smertefritt!! _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-09 12:24 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå