efjen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei! Jeg trenger en bærbar PC til skolearbeid. Jeg har aldri hatt en bærbar, og har ikke peiling på hva som finnes på markedet. Her er noen kriterier: - Fungerer bra med Linux. Jeg skal bruke Ubuntu. - Skal brukes til "kontor"-applikasjoner og til å se på video/DVD. - 14" eller mindre skjerm. - God skjerm/høy oppløsning er et pluss. - Solid. Skal bæres mye fram og tilbake. - Serieport. Finnes dette på bærbare nå til dags? Jeg har en STK500 som jeg vil koble til. - Ingen krav til 3D-ytelse. - Pristak ca 8000 kr. Kan kanskje strekke meg litt lenger hvis det er gode grunner til det. Forslag tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
Pappa_Gris Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er du student ved høyskole/universitet anbefaler jeg deg å søke litt på UNINETT her på forumet. En finfin deal for studenter der man får kjøpt hp-business pcer til sterkt reduserte priser. Disse pcene er solid bygget med magnesiumramme og "skall" som ikke riper så lett, driveprotection etc. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vel, alle lovpriser jo lenovo 3000 n200 maskinen, som vistnok er rimelig bra, selvom skjermkortet sansynligvis ikke duger til gaming. Den kommer visst med en celeron cpu, men den er rimelig kraftig, men mangler strømsparings funksjoner og har kun 1 kjerne. er også bra skjerm (bortsett fra at de i noen tester har nevnt dårlig innsynsvinkel, men dette er sansynligvis i forhold til dyrer maskiner) og tastatur på den, og de fleste som har den sier den oser av byggekvalitet. koster også rundt 4.000, og jeg lurer litt på å kjøpe en slik selv, men uroer meg litt da det i noen tester har blitt forslått at den er litt svak på å få inn signaler fra trådløse netterk (de anbefalte å skaffe et ekstra accespunkt), men det kan godt hende de ikke sammenlignet mot noen andre bærbare, men kan umulig være dårligere på trådløst en maskinen jeg har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå