RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hei, Jeg trenger en jobb innen 10. Mars, er 17år og fyller 18år den tiende mars. Mora har fått det for seg at hun skal hive meg ut av huset om jeg ikke har fått meg noen jobb innen jeg blir 18år.. Og siden jeg føler at jeg har ganske mye peiling på spill, data, IT osv.. (ikke på papiret, men jeg føler jeg har langt over middels kompetanse på mange områder, kompisene mine som selv er "datanerder" syntes jeg kan veldig mye om hardware osv hvert fall) så kunne jeg tenkt meg en jobb som kanskje hadde litt med dette å gjøre. Kanskje jobbe i en spillbutikk, eller noe slikt. Da jeg tror det er litt mer interessant, og jeg føler jeg kan hjelpe kundene mye mer i en slik jobb, enn om jeg skulle jobbet med frukt og grønt på Coop Mega for eksempel Er det noen som vet hva som kreves i en sånn jobb? Har jeg i det hele tatt kjangs? Og jeg finner jo ingen informasjon på nettet egentlig, om at noen slike butikker søker folk. Så hvordan kan jeg finne ut om de trenger folk, må jeg rett og slett bare stikke innom og spørre? (det fungerer jo sjeldent spesielt bra, da mannen bak kassen sjeldent aner noe som helst om den slags) Er den noen som vet om noen slike steder som søker folk i Nittedal / Akershus / Oslo området? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) EB Games vil nok sikkert trenge en del folk fremover, med mindre de skal beholde alle ansatte fra Free Record Shop, og i tillegg så ser jeg jo fra tid til annen at EB Games søker folk til de butikkene de har nå. Det hender jo rett som det er at Spaceworld og Spiderman/Game søker folk også. Hvis du er interessert i IT og maskinvare så kan vel diverse databutikker også være aktuelle. Liker du Mac og Apple, så kan du alltids søke jobb hos Eplehuset eller Humac, jeg vet at begge søker folk om dagen. Eplehuset skal visst også ansette en tekniker nå om dagen hvis jeg ikkr husker feil. Jeg ville ringt til de forskjellige butikkene og spurt om å få snakke med daglig leder, og så tar man det derfra. Det går også an å sende en generell søknad med CV hvor du skriver litt om deg selv og hva du ønsker å jobbe med. Lykke til. Endret 14. februar 2008 av LioKaiser Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Så hvordan kan jeg finne ut om de trenger folk, må jeg rett og slett bare stikke innom og spørre? (det fungerer jo sjeldent spesielt bra, da mannen bak kassen sjeldent aner noe som helst om den slags) å møte opp og spørre etter dagelig leder er minst 10 ganger mer effektivt enn mail og telefon. (det gir et mye bedre inntrykk) det er også veldig effektift å få en tidligere skjef eller muligvis lærer til å skrive en attest. som uerfaren 17 åring er det virkelig inen mulighet til å være kresen, du burde være veldig gla om du får en jobb på en matbutikk for eksempel. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg sier bare jobb i matbutikk er glamor så det holder og det er ikke noe mer enn du kan regne med som 18 åring. Oppsøke butikker og bedrifer i ditt nærområde og spørr om jobb, det funka for meg. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå snakker vi førstejobb, og om du "er for god" til å sitte i kassa på Rema havner du nok fortere på gata enn du rekker å uttale "crysis har fet grafikk". Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Går du rundt med CV'er til butikker på kjøpesenter etc, skal jeg love deg at du får tre fire tilbud. Det trengs folk overalt nå, jobbtakers marked Men siden du ikke er 18 enda, og du ikke har så mye erfaring kan du ikke være for kresen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Skal forsøke å ta kontakt på stovner og litt sånt Takker for all respons Alle arbeiderfaring jeg har er 2uker på fruktavdelingen til Coop Mega, litt over 1mnd arbeid med bookføring på Aker Universitetssykehus og et annet oppdrag for Aker Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal forsøke å ta kontakt på stovner og litt sånt Takker for all respons Alle arbeiderfaring jeg har er 2uker på fruktavdelingen til Coop Mega, litt over 1mnd arbeid med bookføring på Aker Universitetssykehus og et annet oppdrag for Aker Det er jo en god start Ta med ALT du har gjort på CV'en. Sitter du barnevakt, så ta med det. Har du vært i elevrådet, ta med det. etc etc. Lykke til! Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal forsøke å ta kontakt på stovner og litt sånt Takker for all respons Alle arbeiderfaring jeg har er 2uker på fruktavdelingen til Coop Mega, litt over 1mnd arbeid med bookføring på Aker Universitetssykehus og et annet oppdrag for Aker Det er jo en god start Ta med ALT du har gjort på CV'en. Sitter du barnevakt, så ta med det. Har du vært i elevrådet, ta med det. etc etc. Lykke til! hvorfor slutta du på mega etter to uker? med mindre du har en god grunn er det vell heller et minus mer enn et pluss Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Skal forsøke å ta kontakt på stovner og litt sånt Takker for all respons Alle arbeiderfaring jeg har er 2uker på fruktavdelingen til Coop Mega, litt over 1mnd arbeid med bookføring på Aker Universitetssykehus og et annet oppdrag for Aker Det er jo en god start Ta med ALT du har gjort på CV'en. Sitter du barnevakt, så ta med det. Har du vært i elevrådet, ta med det. etc etc. Lykke til! hvorfor slutta du på mega etter to uker? med mindre du har en god grunn er det vell heller et minus mer enn et pluss Det var pare en ferie hvor jeg jobbet, så jeg hadde bare en avtale om 2ukers jobbing Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvis du ikke går på skole kan du melde deg som vikar i barnehage. De trenger alltid folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå