tom waits for alice Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det er unødvendig å gjøre annenhver tråd her til en diskusjon om hvor dumme folk er som tror. Temaet fior tråden er hvilken hensikt diskusjoner mellom ateister og kristne har. Om noen føler for å si "For da kan jeg vise at jeg har lest boka til Dawkins" eller "Det går ikke an å diskutere med kristne" så er det helt greit, men gjør ikke dette til nok en tråd der dere forklarer hvorfor dere ikke er kristne og hvor glade dere er for akkurat det. En bunke poster har havnet i moderators arkiv. Geir Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg har aldri "vunnet" en diskusjon mot en kristen, men det er nok fordi jeg skjønner at vitenskapen ikke dekker alle deres behov. Nå er det jo forskjell på å vinne en diskusjon og å overbevise motstanderen om at du har rett. Jeg har da vunnet en del diskusjoner opp mellom årene, men jeg er ikke så sikker på om noen har blitt ateister på grunn av hva jeg har sagt. (Derimot har jeg en viss følelse av at påvirkningen min har hjulpet litt i enkelte tilfeller) Men det blir helt håpløst å tro at man i hver eneste diskusjon skal klare å overbevise folk. Klarer du derimot selv, i din søken etter et bra argument, å finne et veldig bra argument, så er jo det en seier i seg selv, helt uavhengig av om motstanderen kjøper det. For om ikke han kjøper det, så kanskje noen andre gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå