aDirdal Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har en nettverks-harddisk som har den statiske lokale ip'en x.x.x.137. Prøver å sette denne opp som en FTP server, men får det ikke til å fungere med mindre jeg har den nevnte IP'en angitt som DMZ-host i ruter-innstillingene. Har en belkin-ruter hvor jeg har sjekket at port-forwarding er aktivert, og at det er x.x.x.137 som er gjeldene IP, og port 21 som er inbound og private port. Når jeg prøver å logge meg inn med FileZilla utenfra får jeg følgende beskjeder: Status: Finner IP-adresse for "domain-adresse" Status: Kobler til "Ip-adresse":21... Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding... Respons: 220 NET Disk FTP Server ready. Kommando: USER anonymous Respons: 230 User logged in, proceed. Kommando: SYST Respons: 215 UNIX Type: L8 Kommando: FEAT Respons: 211- Extension supported: Respons: PASV Respons: SIZE Respons: 211 END Status: Tilkoblet Status: Mottar mappeliste... Kommando: PWD Respons: 257 "/" is current directory. Kommando: TYPE I Respons: 200 Type set to I. Kommando: PASV Respons: 227 Entering Passive Mode ("IP-adresse",80,27). Kommando: LIST Etter dette skjer det ingen verdens ting. Ingen av mappene kommer opp. Har jeg den som DMZ-host kommer derimot alt opp som det skal. Hva betyr forresten ",80,27" etter ip-adressen helt på slutten der? Er det noen porter som må åpnes eller noe? Noen som ser noe jeg kan ha gjort galt? Er det noen risiko å ha den som DMZ? Takk! Edit: Etter å ha latt den stå en stund,kom det til slutt opp: Feil: Koblet fra serveren Feil: Feil ved mottakelse av mappelisten Endret 13. februar 2008 av aDirdal Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du bør forwarde port 20 også. http://home.no.net/odinx/ngt/netopia/ftp.htm Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Du bør forwarde port 20 også. http://home.no.net/odinx/ngt/netopia/ftp.htm Prøvde dette, men dessverre uten hell.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Sjekk portene med can you see me. Det er vel bare snakk om å forwarde de riktige portene i og med at det fungerer med DMZ? Port 20-21 og en portrange til (se i FTP-programmet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå