alfred97 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har et spørsmål vedrørende firewall-oppsett med iptables i Linux. Først en kort beskrivelse av nettverket: En slackware-boks står som router for mitt hjemmenettverk. Boksen router mellom to lokale nettverk, og NATer disse ut mot Internett (iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE). Sett fra routeren ser nettverket slik ut: - eth0: internett-tilknytning med ekstern IP-adresse, konfigurert dynamisk med DHCP - eth1: lokalnett 1, adresse 192.168.1.1 - eth2: lokalnett 2, adresse 192.168.2.1 Alt dette funker finfint. Men så er det en ting jeg ikke får til. Jeg har en webserver inne på det ene lokalnettet, med IP-adresse 192.168.1.2. Jeg vil at forespørsler utenfra til den eksterne IP-adressen på portene 22 og 80 skal forwardes til webserveren. Hvordan gjør jeg dette? Endret 13. februar 2008 av alfred97 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Her er en howto som beskriver det mest grunnleggende rundt iptables, blandt annet forwarding til andre interfaces. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå