bananjens Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Skal kjøpe en skjerm til, har fått et bra tilbud på denne Dell UltraSharp 1702FP . Er det en bra skjerm, feks sammenlignet med Samsung SyncMaster 172T, noen som vet? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 PC World Norge har testet den skjermen, se her. Den ser ut til å være en helt grei skjerm, men på høyde med Samsung eller Eizo er den nok ikke. Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Takk for svar, tror du den er merkbart dårligere en samsung? tenker på spill feks. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvor mye billigere er dell'en da? Er det snakk om hundrelappen, så er det jo bedre å gå for Samsungen. Den får jo karakter 9 av PC world, mens Dell'en får 6. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Takk for svar, tror du den er merkbart dårligere en samsung? tenker på spill feks. Litt vanskelig å si. Dell oppgir ikke responstiden på denne skjermen. PC World Norge klager jo litt på ytelsen på video, og dette lover ikke godt for spill. Her er et par andre omtaler jeg fant: http://www.pcmag.com/article2/0,4149,2793,00.asp http://www.idg.net/go.cgi?id=653595 PC Magazine nevner at det er litt etterslep. Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Uff.. det høres jo ikke noe særlig bra ut, saken er at jeg har kjøpt ny pc fra dell, men jeg skal returnere crt skjermen da jeg angret på at jeg ikke kjøpte Lcd. Fikk da et godt tilbud på denne. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 skal du ha bra lcd sjekk ut den nye benq skjermen,høres konge ut,16ms response,500:1 i kontrast mot hitachi sin toppmodell 400:1 i kontrast. xd.no har den Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dell har jo sin egen versjon av Samsung 191T, som skal være en virkelig god skjerm, men den blir kanskje litt i dyreste laget? Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Det er akkurat den jeg ville ha, men de hadde den ikke på lager Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er akkurat den jeg ville ha, men de hadde den ikke på lager Da ville jeg absolutt ha ventet. Den er utvilsomt en bedre skjerm enn 17-tommeren. Med mindre du må bytte akkurat nå? Du kan vel eventuelt gjøre en avtale om at du returnerer CRT-skjermen og får tilsendt LCD-skjermen når den kommer. Du får vel tak i en gammel skjerm som du kan bruke så lenge? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Finner det litt merkelig at skjermen skal være noe ærlig dårligere enn Samsung sine, i og med at det er Samsung som lager Dell skjermene... Lenke til kommentar
tesaete Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Vi har hundrevis av disse på høgskolen, virker særdeles billig og jeg ville så absolutt ikke ha valgt denne. Uansett så ville jeg ikke valgt noe som det står DELL på. DELL suger, maskiner, PDA, bærbare kort sagt alt. Dell holder på å bli en blanding av Compaq og Microsoft. Inkompatibelt dritt! Beklager at jeg er så kritisk til DELL, men det bare er slik. Greit at de kan være litt billigere en andre merker, men så må folk jammen meg ikke sutre når hele maskina går til %#"%#¤ fordi du setter inn noen nye komponenter. Terje Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Finner det litt merkelig at skjermen skal være noe ærlig dårligere enn Samsung sine, i og med at det er Samsung som lager Dell skjermene... [*]Hvor har du det fra at Samsung produserer alle Dell-skjermene? Selv vet jeg ikke, men litt dokumentasjon for påstanden hadde uansett vært kjekt. [*]Samsung-skjermene 172T og 191T, som er nevnt, tilhører siste generasjon fra Samsung. Dell-skjermen vi snakker om, kan godt være basert på tidligere Samsung-skjermer, som naturligvis ikke var så gode som de nye. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er omtrent 5 store skjermprodusenter i verden, de mest kjente er vel Eizo, Sony, ViewsSonic og Samsung. Disse lager da i tillegg skjermer for ganske mange "merker". Min kilde til dette er Computercity i Sandvika, og det av en selger som faktisk kan tingene han selger, i motsetning til bl.a. Elkjip. Så sannsynligheten for at det faktisk er Samsung innmat i Dell skjermer er ganske stor. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Det er omtrent 5 store skjermprodusenter i verden, de mest kjente er vel Eizo, Sony, ViewsSonic og Samsung. Disse lager da i tillegg skjermer for ganske mange "merker". At f.eks. Sony eller Samsung leverer OEM-skjermer til de store PC-produsentene, er greit nok. Dell produserer åpenbart ikke sine egne skjermer, de kjøper dem fra noen. Men påstanden om at det bare er et lite antall skjermprodusenter, blir jo litt unøyaktig. Det er vel sannsynligvis ikke tilfellet at de fleste firmaer som selger skjermer, bare klistrer sin egen logo på konkurrentenes produkter. Jeg går ut fra at det som menes, er at det er få produsenter av bilderør til CRT-skjermer, og tilsvarende LCD-paneler. Når det gjelder LCD-paneler, er de mest kjente produsentene (med deres panelteknologi i parentes): [*]Fujitsu (MVA) [*]Samsung (PVA) [*]Sharp (ASV) [*]Hitachi (IPS, Super-IPS) [*]LG (IPS) [*]IDTech - delvis eid av IBM (Dual Domain IPS) I tillegg produserer de alle (eller de fleste?) paneler med teknologien TN (+ film), som brukes i de billigste skjermene. Kilde for denne informasjonen er et dokument jeg fikk oversendt fra Eizo. Eizo lager forøvrig hverken LCD-paneler eller CRT-bilderør selv, men kjøper fra andre. Så sannsynligheten for at det faktisk er Samsung innmat i Dell skjermer er ganske stor. Kan så være, men det behøver ikke nødvendigvis bety at en Dell-skjerm er like god som de nyeste skjermene fra Samsung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå