Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg snakke om med jenter jeg har "bedt ut"?

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei!

Jeg har snakket med en jente på MSN i 1 måned, og hun sa jeg var deilig (cam), og jeg sa hun var pen (mer enn det da). Jeg spørte om hun ble med til *et senter*, og hun sa ja.

Der møttes vi, og dette er første gang jeg møter noen som jeg har blitt kjent med over MSN, derfor var jeg veldig nervøs osv. Også fordi jeg har hatt/ og har enda, en veldig lav selvtillit, men det begynner å gå oppover.

Jeg møtte denne jenta, og det startet bra med, hei, men etter det ble det ganske stille =/

Vi bare gikk der ved siden av hverandre, og sa nesten ikke en dritt.

Vi var der i hele 2 timer, og vi pratet vell kanskje i 15. min eller mindre.

Jeg prøvde å stille spørsmål om musikk osv, men ja, det bare ble ikke så mye snakk, og lite handling =/

Derfor dreit jeg meg jo jævlig ut, men det virket uansett som om hun var mer intresert i mobilen sin enn meg =/

Noen dager senere etter at vi fremdeles hadde pratet fint på MSN osv, skrev hun en melding til meg på mobben:

Sorry...

Jeg svarte:

?

Hun sendte:

3 doors down let me go..

Jeg skjønte fort at det ikke gikk mer, og spørte henne hvorfor..

Joda det var fordi jeg var litt for lav og tynn... Hurra.. not..

Jeg ble jo jævlig pissed of fordi hun hadde jo sett meg på cam og jeg hadde sagt at jeg var *høyden min*.

Vi er begge 14 år btw.

Men det er ikke poenget, var bare for å få det ut! :p

Poenget er; Jeg skal kanskje møte en jente på *det senteret*, og jeg vil helst IKKE gjøre den samme feilen som site, altså at det blir litt VELL mye stumhet, for det er bare flaut og kjedelig.

Noen tips til hvordan jeg skal klare det?

Vet det med humor osv, men er ikke så flink til å finne på sånne ting når jeg sitter der, men ler nesten av alt uansett xD

_Anonym

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe som må "trenes" opp. Sannheten er at det ikke har så mye å si hva du sier, det kan være masse bullshit, bare du snakker. Ingen liker pinlig stillheter. Så bare fortell og snakk som du vanligvis gjør med de andre kompisene dine, og vær høflig mot henne :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*
Dette er noe som må "trenes" opp. Sannheten er at det ikke har så mye å si hva du sier, det kan være masse bullshit, bare du snakker. Ingen liker pinlig stillheter. Så bare fortell og snakk som du vanligvis gjør med de andre kompisene dine, og vær høflig mot henne :)

Ok, så du mener det er det samme hva jeg sier?

"Fint vær, ikke sant?" hehe :p

Neida, skal prøve å snakke mest mulig, både gleder meg og gruer meg, for som sagt så er ikke selvtilliten på topp.

Men viss den andre personen svarer med veldig korte svar, så blir det en god del spørsmål etterhvert, hehe :p

_anonym

Lenke til kommentar

Tjaa, det å skravle er ingen voldsom kunst om du har en passe dugelig kjeft i andre enden, forutsatt at du ikke er helt borte selv. Det er klin umulig å forsøke å holde en samtale gående om den andre ikke klarer å gi noe annet enn flate svar.

Det er ikke helt det samme hva du sier, velg samtaleemner som ligger innenfor hennes "verden". Det er ofte en særdeles dårlig ide med verdenspolitikk, religion og dataspill, men skole, sladder, idioter/raringer du kjenner, morsomme ting du har opplevd etc. kan være greit å dra med. Får gjerne folk til å le, og man virker litt mer interessant. Og siden det ikke skal være en monolog, kast gjerne ballen over til henne, og virk interessert, hvor enn kjedelig det er. Nikk og smil, still spørsmål til detaljer (klassiker) i det hun prater om.

(Det er veldig lett å si "slapp av", men det er strengt tatt en av de få tingene som virkelig fungerer. Om du er nervøs, tenk hvorfor du EGENTLIG er det. Som regel vil du ikke finne noen grunn, akkurat som "frykten for frykten". Pinlig stillhet MÅ ikke være pinlig heller, og er ens verste fiende om man skal være litt avslappet.)

Edit:

Eeh, dårlig formulering på slutten der. Mente TANKEN på at den pinlige stillheten venter rundt neste sving.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Må nesten få sitere noe fra Pulp Fiction her;

"Mia: Don't you hate that?

Vincent: What?

Mia: Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?

Vincent: I don't know. That's a good question.

Mia: That's when you know you've found somebody special. When you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence"

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare din jobb å holde samtalen i gang da. It takes two to tango, ikke sant? Ett godt tips er jo å ta henne med ut på noe dere kan gjøre sammen uten at dere trenger å sitte å prate hele tida. Det funka som bare det på min samboer. Jeg tok henne med ut og spilte biljard. Vi hadde noe å holde på med samtidig som at vi fikk prata sammen.

Hvis dere møtes på kafé eller noe slikt så MÅ man prate for at det ikke skal bli en slik ulidelig stillhet. Man blir liksom sittende å fingre med duken eller noe annet. Kafé og slikt er en veldig "stiv" setting hvis du ikke kjenner personen fra før fordi man får ett press til å prate og ikke minst holde praten i gang.

Du kan jo trøste deg med at jenta sannsynligvis er like nærvøs som det du er. Jeg var i alle fall skikkelig nærvøs da jeg skulle møte min samboer første gangen. Vil ikke si at praten gikk i ett akkurat. Hva faen skal man liksom si til ett nytt menneske da? Det gikk av seg selv tilslutt, selv om det ikke var den mest fornuftige samtalen i manns minne.

Sannheten er at det ikke finnes noen fasit. Prat om hva som helst tror jeg egentlig er ett sikkerstikk. :) Prøv å unngå å la være å være teit, for da driter du deg i alle fall ut. Si hva som helst som faller deg inn.

Lykke til!

Det kommer sikkert en PUA her og gir deg "fasiten".

Lenke til kommentar
Sannheten er at det ikke finnes noen fasit. Prat om hva som helst tror jeg egentlig er ett sikkerstikk. :) Prøv å unngå å la være å være teit, for da driter du deg i alle fall ut. Si hva som helst som faller deg inn.

Kan du definere hva "teit" er i en slik situasjon?

Du forsto kanskje ikke setningen. Mange er redd for å si noe teit, hva man oppfatter som teit er helt individuelt. Du skal altså ikke bry deg om å prøve å unngå å si noe teit, for desto mer du binder deg til å unngå å si noe teit - desto værre vil det gå. Tror egentlig ikke dette gjorde det noe særlig klarere.

Det er en dobbel negativ, derfor skal du altså ikke bry deg om du driter deg ut da det fører til at du driter deg ut. Get it?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg så forferdelig mye igjen i den framstillingen! Var vel omtrent på din alder også, og noe ca. tilsvarende skjedde med meg. Fant vel for min del ut at det bare ikke gikk, og fant noen andre :p

Neste gang noe liknende skjedde gikk praten helt av seg selv, og alt føltes naturlig, husker jeg. Så ja, shit happens.

Lenke til kommentar

Har vært i sånne situasjoner før jeg også, og det var veldig frustrerende. Når man ikke er vant til det så er det normalt å begynne å tenke for mye "hva om jeg gjør det". "hva om det høres dumt ut", osv.. Der er det mye å øve inn. Hopp i det før du rekker å tenke (sies at det er ca 3sek før man blir nølete), og det reagerer dem ubevisst på. En bra måte å bli flinkere til å prate på er å legge merke til ting.

- Hva svarte ho igår når jeg spurte hva ho skulle? Skulle ho f.eks. på håndballkamp kan du spørre "hvordan gikk kampen igår?" Dette er helt basic, tenk tilbake på ting

- Om ho ser på noe så har du jo muligheter til spørr om ho liker den/det, hvorfor, om ho også liker *insertwordhere*

Spøk også litt, men ikke lek klovn heller. Litt dulting er alltid gøy (viktig å se henne i øynene etterpå, enten smile eller skap deg uskyldig)

Om du føler det ikke går bra, så finn på noe. Bowling, biljard (som nevnt) eller en annen aktivitet. Gjerne også noe dere kan samarbeide på eller konkurrere i.

Om du føler at ho svarer kort og spør lite tilbake så trenger det på ingen måte bety at ho ikke liker at du prater, eller ikke er interessert i det. Spør ut og grav. Prøv å hold en sammenheng og spør videre på svarene, så etter litt trening så skal det nok gå veldig greit :)

Vil bare avslutte med å si at du like gjerne kan være glad for at det skjærte seg med ho forrige. Siden ho var såpass overfladisk at høyde og vekt var nok til å miste interessen for deg så er det bedre å heller finne ei som ser etter ordentlige verdier

Lenke til kommentar

Vært i lignende situasjoner selv, er litt vanskelig når det er et helt nytt menneske man står å prater med, de gangene det har gått bra for meg er de gangene den andre hjelper til mye med å holde praten igang, da har ikke jeg problemer med å prate heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...