Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har du sett "I Robot"? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Framtidens hus blir en maskin å bo i. Er du forsinket hjem og venter gjester (som du stoler på), så slipper huset inn gjestene og forteller dem at du er forsinket. Får du uventede gjester, så sjekker huset om de er til å stole på (via f.eks strafferegistre), gir deg beskjed (via "telefon") om gjestenes ankomst og spør om de skal slippes inn. Framtidens maskiner blir ikke bare dine verktøy, de blir dine tjenere. Eller omvendt....................... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Eller omvendt....................... Der sparte du oss for 2:25 ganger uendelig. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg vil påstå sterkt at vi utvikler oss automatisk etter hvordan vitenskapen utvikler seg. Ta en helt vanlig skoledag der vi vanligvis sitter å skriver eller leverer inn på datamaskin. I forhold til bare 10-20 år siden, så var det både dyrt og altfor komplisert for ungdom å bruke data. I fremtiden vil jeg også påstå at teknologien blir en del av vår daglige rutine. (Her er også enda et eksempel; I Beyond Tomorrow, er det utviklet teknologi innenfor biler,- varmesensor, stressesensor, kart i frontruta og så videre,- båter, spill, t.o.m hjelmer som analyserer fare osv) Så jeg vil si med stor sikkerhet at ja, vi vet mye mer enn de eldre av nylig skrevet grunn. ja, vi vil holde mye mer ved teknologi i fremtiden fordi vi går etter vitenskap. Påstander som dette med systemkræsjet i 2000 skjedde ikke fordi det var en påstand. 06,06,06 var også en påstand. Alt leder til slutt det vi vet er sikkert. Vi er avhengig av teknologi og vi utvikler det fortere enn dagene vi utvikler det på. Og vi vil fortsette å utvikle oss om det ikke tilfeldigvis skulle bli en bombe eller en galing som ødelegger hele dataverdenen! (8) Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg tror det er og vil fortsatt være ganske individuelt. Foreldrene mine f.eks. er ganske grønn på det meste av dagens teknologi, og når jeg innviterer dem til å prøve så ender det ofte med "Nei, dette tør jeg ikke. Tenk om jeg ødelegger noe." Så lenge man er klar i toppen så er alder ingen hindring, men har man ikke vilje så lærer man heller ikke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg vil påstå sterkt at vi utvikler oss automatisk etter hvordan vitenskapen utvikler seg.Ta en helt vanlig skoledag der vi vanligvis sitter å skriver eller leverer inn på datamaskin. I forhold til bare 10-20 år siden, så var det både dyrt og altfor komplisert for ungdom å bruke data. I fremtiden vil jeg også påstå at teknologien blir en del av vår daglige rutine. (Her er også enda et eksempel; I Beyond Tomorrow, er det utviklet teknologi innenfor biler,- varmesensor, stressesensor, kart i frontruta og så videre,- båter, spill, t.o.m hjelmer som analyserer fare osv) Så jeg vil si med stor sikkerhet at ja, vi vet mye mer enn de eldre av nylig skrevet grunn. ja, vi vil holde mye mer ved teknologi i fremtiden fordi vi går etter vitenskap. Påstander som dette med systemkræsjet i 2000 skjedde ikke fordi det var en påstand. 06,06,06 var også en påstand. Alt leder til slutt det vi vet er sikkert. Vi er avhengig av teknologi og vi utvikler det fortere enn dagene vi utvikler det på. Og vi vil fortsette å utvikle oss om det ikke tilfeldigvis skulle bli en bombe eller en galing som ødelegger hele dataverdenen! (8) Nok engang, også for 20 år siden var det mye ny teknologi, i et samfunn med stadig eskalerende teknologisk framgang, og for 50 år siden, og for 70. Hva er det som gjør vi som er unge i dag så eksepsjonelt godt utrustet i så måte? Hva får dere til å tro at våre kunnskaper om dagens teknologi vil være mer relevante om 20 år, enn kunnskaper om den tidens teknologi er nå? Hvorfor skal kunnskap om (dagens) data være den ene store tingen som aldri "går av moten"? AtW Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Det første som slår meg er: "Har dagens ungdom et veldig stort grep på dagens teknologi?" Og mitt eget svar til det er nei, som er også grunnen til at jeg tror at dagens ungdom nesten vil kunne måle seg med fremtidens svakeste ungdom som heller ikke vil ha et veldig stor grep på fremtidens teknologi. I forhold til de få som har grepet på fremtidens teknologi vil dagens ungdom være snegler og dinosaurer når de skal prøve en futgorb og en Erioba 3X om 30 år. "Ingeniørsjeler" og andre spesielt interesserte i dagens teknologi vil kunne følge med og ender opp med fra samme forståelse til mye, mye høyere. -Gårsdagens elite vil være bedre enn dagens lovende spirer. -Gårsdagens gjennomsnitt vil være noe lavere enn dagens gjennomsnitt. -Dagens gjennomsnitt er langt bak dagens lovende spirer og milesvis bak gårsdagens elite. Dette tror jeg er det beste poenget i tråden. De fleste ungdommer har ikke filla peiling på teknologien de bruker, på samme måte som de fleste som bruker en bil ikke har filla peiling på hvordan den fungerer, eller at de fleste som bruker en telefon ikke vet eller bryr seg om hvordan den fungerer. De fleste unge kan bruke en datamaskin. De kan opprette og redigere dokumenter, de kan å bruke epost (hotmail) og IM-programmer, spille og kommunisere på forum. Men de fleste er ikke i stand til å søke frem informasjon på egenhånd, de er ikke i stand til å vurdere hvilke tjenester som passer deres behov best, de er ikke oppdatert på det nyeste av det nye, selv om de liker å tro det. De fleste ungdommer er brukere av IT på samme måte som deres foreldre var brukere av telefoni, følgelig vil de henge etter sine barn med mindre de har spesielle interesser eller jobber som krever at de følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå