Bozzeye Skrevet 13. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har spansk som tilvalgsfag, men synest det går litt tregt i fremgangen. Det er ikke det at jeg ikke lærer noe i timene (har tre timer uka), det gjør jeg. Jeg tenkte for noen dager siden på filmen Eurotrip der hovedpersonen har en tysk email-venn. Jeg kan ikke nok spansk til å chatte med noen med et real-time program som IRC eller msn, det hadde blitt for mye venting for den jeg chattet med ettersom jeg måtte slått opp hvert ord jeg ikke kan/husker i ordboka. Derfor tenkte jeg på email, for da kan det ta lengre tid i mellom. Jeg vet ikke hvordan idéen min høres ut, men jeg måtte lufte den (eller hva det heter). Hva synes forumfolket? (Jeg vet ikke om dette er riktig forum, men jeg vet ikke om en bedre plass å poste det.) Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har spansk som tilvalgsfag, men synest det går litt tregt i fremgangen. Det er ikke det at jeg ikke lærer noe i timene (har tre timer uka), det gjør jeg. Jeg tenkte for noen dager siden på filmen Eurotrip der hovedpersonen har en tysk email-venn. Jeg kan ikke nok spansk til å chatte med noen med et real-time program som IRC eller msn, det hadde blitt for mye venting for den jeg chattet med ettersom jeg måtte slått opp hvert ord jeg ikke kan/husker i ordboka. Derfor tenkte jeg på email, for da kan det ta lengre tid i mellom. Jeg vet ikke hvordan idéen min høres ut, men jeg måtte lufte den (eller hva det heter). Hva synes forumfolket? (Jeg vet ikke om dette er riktig forum, men jeg vet ikke om en bedre plass å poste det.) Virker som en god ide. Hadde samme greia i 8.klasse engelsk via post da. Om du spør læreren din så kan vel alltids skolen hjelpe med å få tak i noen? Ellers må du spørre folk på diverse forum. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg kunne tenkt meg en spansk e-mail venn selv, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal få tak i en. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg også! Er det noen som har spansk-talende venner her? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Virker som en god ide. Hadde Om du spør læreren din så kan vel alltids skolen hjelpe med å få tak i noen? Om det kan unngås å gjøre det via læreren/skolen gjør jeg det. Har mine grunner. Jeg kunne tenkt meg en spansk e-mail venn selv, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal få tak i en. Noen som vet hvor man kan få tak i, bortsett fra via læreren/skolen? Er det noen som har spansk-talende venner her? Jeg, han går i klassen min. Men han snakker norsk hele tiden. Edit: Jeg så en episode av Veronica Mars der Liam sa «Donde esta my money» og etter det husker jeg klart og tyelig hva "donde esta" betyr. Selv om vi har hatt om det på skolen, husket jeg ikke helt hva det betydde, det var litt "uklart". Endret 15. februar 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Skolen vår bruker ePals i engelsk fordypning. Alle språk ligger inne, da. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2008 Bump. Noen fler slike sider? Lenke til kommentar
Elindomiel Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Prøv penpals.net kanskje. Jeg kan ganskje bra spansk, men har skrivefeil ennå... Si meg hvis du trenger hjelp med et ord eller noe... Lenke til kommentar
joridnk Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Du finner spanskmailvenner på http://www.lingolex.com/cc/first.htm lykke til :-) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 myhappyplanet.com Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 4. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2008 Bueno, si quieres alguien con el que podrás escribir cartas, te puedo ayudar yo. O sea, no sé si te puedo ayudar a encontrar a alguien con el que escribir cartas, pero sí que te puedo ayudar a mejorar tu español. Sé mucho español después de ser un estudiante de intercambio en España el último año. De todas formas, haz me saber si te interesa algo de ayuda. Kanskje litt vanskelig for deg å forstå alt det jeg skrev, men prøv uansett, så skjønner du meningen med dette innlegget. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg også! Er det noen som har spansk-talende venner her? Jeg er så heldig å ha en bror på Tenerife, den største av Kanariøyene. Men nå er det ikke spansk som opptar interessen min, men italiensk. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg er ikke så ivrig etter å lære spansk nå lenger, så dere trenger ikke å poste linker o.l., med mindre andre har nytte av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå