OndApe Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Heisann! I det siste har jeg fått et problem med lydkortet. Det knitrer/spraker når jeg for eksempel scroller ned på nettsider og slikt, eller når nettsider lastes. Hovedkortet mitt er et ABIT IN9 32X-MAX WiFi og når jeg bruker lydutgangen på det, har jeg ingen slike problemer som jeg opplever med lydkortet. Har prøvd å sette det inn og ut flere ganger og blåse støv og slikt vekk fra kortet. Men det har ikke hjulpet så langt. Noen andre tips om hva jeg bør prøve? <h1></h1> Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Irriterer meg over akkurat samme saken.. I flere år har jeg brukt SB 5.1 Live og ikke opplevd noe skurring. Når jeg for en stund siden oppgraderte pc`n kjøpte jeg et Audigy SE. Etter jeg monterte det nye kortet begynte skurringen. Skurring når jeg surfet, kopierte etc. Hva er det som skjer?? edit: Kan legge til at det skurrer med det integrerte lydkortet også Endret 21. februar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Nå har det faktisk forsvunnet hos meg. Aner ikke hva som skjedde, har ikke rørt kortet siden jeg skrev denne posten. Men jeg kan si at det var utrolig irriterende så lenge det varte. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Nå har det faktisk forsvunnet hos meg. Aner ikke hva som skjedde, har ikke rørt kortet siden jeg skrev denne posten. Men jeg kan si at det var utrolig irriterende så lenge det varte. Har du byttet ut hardware eller vært i biosen rett før du merket at det var borte? edit: gratulerer Endret 21. februar 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Nå hadde jeg helt glemt at jeg hadde flasha biosen for ikke så lenge siden. Jeg tror det har noe med det å gjøre. Leste dette på et annet forum akkurat nå faktisk: ... This is how 1.4 beta 4 was released on this forum to begin with (as a response to fixing the crackling noise issue on the IN9-32X Max 680i and Creative X-Fi cards ... Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Hehehe, må nesten vekke dette innlegget fra de døde. Har faktisk de samme problemene nå igjen, men nå har jeg et nytt hovedkort. Kjører et Asus P5Q-E. Har prøvd det meste, formaterte og reinstallerte Windows også. Funker i en periode, men så begynner det å komme sakte, men sikkert tilbake. Det jeg også sliter med nå er at det kommer til et punkt der lyden faktisk blir helt borte og hvis jeg for eksempel spiller musikk i Itunes, så stopper bare musikken opp. Noen som har peiling på hva dette kan være? Er det noe feil med lydkortet? [edit] Virker som det interne lydkortet og sliter med de samme probleme, altså knitring og hakking når for eksempel internettsider lastes. Endret 28. november 2009 av OndApe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå