capy Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 har nettopp fått ADSL gjennom Telenor. lurer bare på hvordan jeg kan få maskinen til å koble seg opp automatisk til internett ved oppstart. har winXP. linjen skal deles på et par maskiner her i huset. leste på telenors egne sider at jeg enten måtte ha en router eller en maskin med 2 nettverkskort for å få dette til. vil det si at jeg ikke kan koble cat5 kabelen fra adsl modemet direkte til hubben min? I så fall må jo alltid en bestemt maskin stå på hele tiden, og det er kjipt! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kjøp en router! Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 ok:) noen routere med trådløst nettverk å annbefale?? hva med direkte oppkobling ved oppstart?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Trådløst har jeg ikke peiling på. Du trenger ikke noe avanserte greier, bare en router med PPPoE, og helst integrert switch. Koster vel sikkert en 500-lapp eller noe. For en trådløs tror jeg du må over tusenlappen. Routeren vil være oppkoblet hele tiden, selv om PC'ene er slått av. Du er altså online når du går inn på nettverket, altså når du starter maskinen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 raspppoe har en slik mulighet, søk etter det på internett Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 installer et ordentlig operativsystem (BSD) eller installer Raspppoe Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 raspppoe har en slik mulighet, søk etter det på internett Men rasppoe hjelper jo ikke med å dele til flere maskiner. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Fungerer fint hos meg... og det er snakk om telenor her og deling med switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå