Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

da er det valentines day

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jepsi pepsi.. valentine i morra.. lurte på om dere jenter nå til dags bryr dere om denne dagen eller ikke?

driter jeg på draget hvis jeg ikke gjør noe for madamen?

eventuelt noen forslag til hva jeg kan gjøre? min bedre halvdel er ute å reiser, noe som begrenser mulighetene mine!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig og oppriktig si at jeg hater denne dagen som pesten, valentin og halloween er ikke en norsk tradisjon som jeg syns vi på død og liv må ha her i landet...er Norge så lite fantasifulle at vi er nødt til å "adoptere" spesielle dager fra andre land?...nei jeg syns ikke det, vi har nok med morsdag og farsdag og norske tradisjoner...Men skjønner jo meget godt butikkene rundt om som vil ha disse dagene da, de hover jo inn penger...arg...Sette pris på kjøresten sin kan man gjøre og bør man gjøre alle dager etter min mening, trenger ingen dato som bestemmer at den dagen MÅ jeg lage en bedre middag til min mann, og han MÅ kjøpe sjokolade og blomster til meg...stort tull

Endret av Ainabm
Lenke til kommentar
Jeg må ærlig og oppriktig si at jeg hater denne dagen som pesten, valentin og halloween er ikke en norsk tradisjon som jeg syns vi på død og liv må ha her i landet...er Norge så lite fantasifulle at vi er nødt til å "adoptere" spesielle dager fra andre land?...nei jeg syns ikke det, vi har nok med morsdag og farsdag og norske tradisjoner...Men skjønner jo meget godt butikkene rundt om som vil ha disse dagene da, de hover jo inn penger...arg...Sette pris på kjøresten sin kan man gjøre og bør man gjøre alle dager etter min mening, trenger ingen dato som bestemmer at den dagen MÅ jeg lage en bedre middag til min mann, og han MÅ kjøpe sjokolade og blomster til meg...stort tull

Farsdagen er også et amerikansk påfunn. Det gjør jo ikke at det ikke er en bra tanke. Synes ikke det er så galt å "kopiere" fra andre land jeg. Skulle man aldri kopiere fra andre land ville man f.eks. ikke feiret jul i Norge. Selvfølgelig kan man sette pris på kjæresten sin på andre dager, men dette kan være en god mulighet og påminner til å gi litt ekstra oppmerksomhet i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
Kjærlige handlinger, fremtvunget av en dato, vil bli oppfattet som overfladiske/kunstige, uansett hvor genuine de er.

Kjærlige handlinger, utført i Valentin-dagens navn, ser jeg på som hån mot ekte kjærlighetsforhold.

Javel ? Så hvis jeg tar madammen med ut på en finere middag, kjøper henne noen fine roser og tilbringer dagen med henne, så er ikke det bra ? Jeg gjør jo alt dette fordi jeg har LYST. Det er riktignok Valentines, men det tvinger ikke meg til å gjøre noe. Jeg gjør det fordi hun fortjener det, og fordi jeg har lyst til å gjøre noe fint for henne en gang iblant, for eksempel på valentinsdagen.

Men på en annen side skjønner jeg hva du mener. Noen par tenker kanskje litt sånn : Huff i dag er det Valentines og da må jeg levere noe skikkelig romantisk!

DA skal jeg være enig i at det blir fremtvunget og falskt, og da kan de like gjerne la være.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. Tråden er blitt stengt siden førsteposten ikke er av sensitiv art.

Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...