Gå til innhold

Noen andre som har mistet 99% av sin dl hastighet med nextgentel?


Anbefalte innlegg

Sitter med ca. 12Mbits linje fra nextgentel...Ja da helt siden jeg fikk linja har ting fyket unna på 1200 kB/s nå har den hastigheten blitt 64 kB/s + -

 

Det hele startet for en liten tid tilbake og etter noen dager sendte jeg mail...Noen dager senere ble alt luksus igjen, og dagen etter fikk jeg svar men en hel teite løsninger. Tror ikke fyren hadde lest mailen min nøye for da hadde han nok ikke kommet med løsninger som var prøvd ut

 

På mandag ramlet hastigheten ned nok en gang :realmad: Sendte mail..ikke fått svar enda...

 

Noen andre i som sliter med hastighets problemer fra nextgentel om dagen?

 

(Tårnåsen) Terminalen er vel på Kolbotn

 

Bruker jo 5 min på bare på og komme inn på en side :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du betalt regningen?

 

De pleier å skru ned hastigheten om du ikke betaler den..

 

jada...den putrer og går via avtalegiro og e-faktura, ingen røde flagg der...

 

edit: sjekket for sikkerhetskyld at januar var betalt...og det var den, og februar regningen går ikke ut før 22. feb så :(

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Vet, hva kan det være som er galt da da tro.. :\ er jo umulig å få noen svar fra ngt's "teknikere". Har selv ekstremt store problemer med trådløsbiten på routeren min... den kobler ut støtt og stadig..

 

1. Bytte kanal på trådløs router.

 

Har dere virkelig prøvd å _snakke_ med en teknikker?

Lenke til kommentar

ja for helvete. faens nextgentel suger like mye kukk her jeg er nå som i min hjemby arendal.

 

nå de siste dagene har jeg hatt drittreig linje, og nå idag er farta på 64kbs ned cirka, og 12kbs opp. jeg har 4 eller 5 mb her, vet ikke hvor mye det er opp. fy faen. og kundeservicen dere er vanvittig dårlig. jeg er så FORBANNA!

Lenke til kommentar

Fikk svar sent i går kveld da på mailen min

 

Takk for din henvedelse.

 

Din ruter har nå en hastighet på 11424 / 1188 kbps. Du skal da måle cirka 80-85% av dette ved hastighetsmålinger. Dersom du får vesentlig lavere enn dette ber vi deg prøve medfølgende FTP-test.

 

Grunnen til at vi ikke får høyere hastigheter på din linje er avstanden til sentral og kvaliteten på kobbernettet du er tilkoblet. Dersom du ønsker vil vi evt. kunne nedgradere ditt abonnement til en lavere hastighet som samsvarer bedre med din linje.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Og i dag etter jeg kom hjem fra jobb har nå i hvertfall hastigheten økt til 3000 kbps

 

Men alikevel har hatt FULL PUPP i et år så fatter ikke hvorfor de begynner å snakke om reduksjon av hastighet....:wallbash: jaja kanskje i morra er alt tilbake til normalen igjen :hmm: TVILER sterkt da

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Hadde et annet problem med NGT et par uker siden, mista internett i 4 døgn fordi noen hadde koblet meg ut på sentralen. Helt tilfeldig, noen hadde koblet ut linjen min ved et uhell sa de.

 

Ringte for å se om jeg kunne få kompensasjon for feilen dems, men nei det kunne jeg ikke.

 

Så denne måned så får jeg en regning på over 700, ringer til dem og sier at dette er feil.. de bekrefter det, men sier jeg må betale hele beløpet så skal jeg betale mindre neste måned. Helt sykt...

 

Av og til så gjør NextGenTel litt rare ting.

 

Ser ut som Get gjør det mye bedre nå, kanskje på tide å bytte til kabel, 26000/1500 kbps hadde vært morro det. :)

Lenke til kommentar

At det skulle ordne seg i dag ver vel et urealistisk ønske vel :(

 

Tror jeg offisielt kan si routern har levd sitt liv, og komme på nett kan jeg nok bare glemme ja..kommer ikke engang inn på routern selvom alt lyser grønt å ser flott.

 

Klarer ikke å pinge den engang, eller 1 av 100 ganger så får jeg reply, men selvom jeg prøver en gang til rett etter at jeg fikk reply, så er det for sent....connection er lik DAU :realmad:

 

Jada...har lekt med den magiske reset funksjonen man må bruke binders eller lignende for å komme til

Lenke til kommentar

Har også stussa på hvorfor nettet har vært som sirup den siste uka...

ADSL2 fra NGT, 1750m fra sentral, har ligget på ca 13-14Mbit ned drøy Mbit opp..

Sjekka router nå i helga, der står det nå 1340kbit/74kbit.

Trodde ikke de gikk inn å endra dette uten videre..

Har betalt alle regninger, så det er det ikke...

Blir en tlf til kundeservice i morra tidlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...