Movieheart Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Holder på å skriver en rapport av et fysikk forsøk vi har gjort. Forsøket gikk ut på å måle innstrålingstettheten til en lampe. Et av punktene vi skulle gjøre var å bruke måledataene til å fremstille grafisk sammenhengen mellom innstrålingstettheten fra lampen og avstanden mellom lysmåleren og lampen. Vi skulle da vise dette i et E-R-diagram og et E-1/R^2-diagram. E står for innstrålingstettheten og R står for avstanden mellom lysmåleren og lampen. Jeg har klart å lage disse to diagramene, men så skal jeg komentere sammenhengen mellom disse. Hadde vært flott hvis noen hadde forklart meg dette da jeg så og si ikke har snøring på dette. Endret 13. februar 2008 av Movieheart Lenke til kommentar
Flin Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ehrm, er ikke helt sikker på jeg skjønner hvilke to typer diagram du tenker på :O Altså du har et diagram der funksjonen er E -(minus) R og et annet der funksjonen er E-1/R^2? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Nei. Var nok dårlig forklart av meg. Det ene var et diagram hvor det var E på y-aksen og R på x-aksen. Det andre var det E på y-aksen og 1/R^2 på x-aksen. Men jeg har levert rapporten nå så det er litt sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå