mars001 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kjøpte nylig noen brukte deler så jeg er i tvil om jeg har blitt svindla med noe skit eller om det er noe feil hos meg. Delene jeg kjøpte var: Intel pentium 4 S478 Prescott 3GHz 800FSB IBM hovedkort jeg ikke finner ut noen verdens ting om 512+2x256MB DDR RAM 333MHz De andre delene vet jeg funker 160GB disk, DVDRW, Geforce 4 128MB, SBlive + 3com NIC Det som skjer når jeg byttet ut min gamle fungerende system AMD XP 1700, 1GB SDRAM, MSI HK med det "nye" er at det starter opp litt når det føler for men så fort jeg prøver å installere Win XP PANG så henger det, umiddelbart. Det går ikke varmt, det har jeg sjekket. (da piper det) Så begynner jeg å lure på om mitt gode gamle PSU er for svakt? 350W Det er mange år siden jeg kjøpte kabinettet, In Win sak, ikke det dyreste akkurat... Setter pris på hvis noen har inspill eller forslag på hva som helst. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Strømforsyninga er kraftig nok. Det kan være RAMen, blandig av forskjellige merker (typer) kan skape usabilitet. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Har prøvd alle varianter bare en og en osv, tviler på alle brikkene er ødelagt. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Ingen RAM brikker trenger å være ødelagt. Men siden det ikke hjelper å ha i bare én RAM brikke, er det nok ikke RAMen. Det kan være at hovedkortet ikke støtter prosessoren (Edit: fjernet en 'bare') Endret 13. februar 2008 av k-orm Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Vet du om HK, CPU og RAM fungerte greit sammen hos ham du kjøpte det av? (eller kjøpte du det av en ukjent person på nettet..?) I utgangspunktet vil jeg tro det kan være HK som ikke støtter CPU'en, men det kan jo også være at hovedkortet ikke støtter rammen. Har du forresten sjekket at BIOS er riktig innstilt i forhold til CPU og RAM? Lenke til kommentar
Forge Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Sjekk at greiene har riktig spenning, det pleier å få mange maskiner til å bli ustabile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå