Gå til innhold

Problem med ny harddisk

Fallenx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop kjøpt meg en ny harddisk (type S-ATA) og fikk et problem med OSet (vista...) etter å ha installert hdden i pcn. Fra før av hadde jeg 1x S-ATA HDD (hvor OSet lå, bla a.) og 1x IDE HDD.

Etter at jeg satt inn den nye S-ATA hddn fikk jeg "Bootmgr Missing"-feilmelding. Etter å prøvd å feilet litt med å prøve å fikse dette bestemte jeg meg for å bare installere vista på den nye HDDn, for å slippe å formatere noe og miste verdiful informasjon. Etter å ha installert kom jeg til å tenke på at ingen av programmene jeg hadde installert tidligere er "registrert som installert" på det nye vista.

Spørsmålet mitt er som følger: er det mulig å få de installerte programmene inn i registeret på en HDD med vista til en annen. Jeg har fortsatt partisjonen med den gamle vistaen som ikke fungerer, er det noe jeg kan kopiere derfra til den nye HDDn eller noe i den duren?

På forhånd takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke så lett å få til, du mangler settinger i Registeret. Det kan bli litt av en jobb å finne ut av.

Kan gjette at problemet i utgangspunktet var så enkelt som at BIOS prøvde å boote fra feil disk. Man må alltid inn i BIOS og sette rett bootrekkefølge når man legger til eller fjerner disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...