Gå til innhold

Pirater mister nett-tilgang?


Anbefalte innlegg

Dette tør ikke politikerne ikke gjøre. Det er politisk selvmord, tenk på hvor mange som ikke lengre vil stemme på dem :nei:

 

dessverre vil dette for det meste ramme dem som ikke stemmer uansett, ungdommen.

 

jepp, slik jeg har forstått det så faller den generelle valgdeltagelsen (som dem så fint kaller det), og den største grunnen er at dem eldre dør og dem unge "ikke gidder".

 

så om en kan gjøre ett logisk sprang basert på det så forgubber demokratiene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor klarer ikke mediebransjen å se at de provoserer folk til å piratkopiere MER med å drive slikt? Jeg har det siste 3 årene kjøpt MER musikk og film etter at jeg fikk bredbånd da jeg har mulighet til å finne nye artister og filmer enklere med ulovlig fildeling enn uten, og da kjøper jeg det jeg synes er verdt å bruke penger på.

 

Hadde jeg ikke hatt den utforskningsmuligheten hadde jeg heller ikke kjøpt like mye, da jeg hadde gått glipp av mye bra, og ikke ville sløst penger på noe jeg ikke vet hva er.

 

Ja, jeg pirat-haier mye, men kjøper derav mer. Så får bransjen velge hva de vil ha. Kunde som ikke kjøper en dritt, eller en kunde som kjøper noe, men får en del gratis på kjøpet via kopiering.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Bra,håper alle nettlevrandører verden over kan enes om dette .

 

Tviler på at nettleverandørene vil slå seg sammen å si "nei vet dere hva, nå kaster vi ut alle fildelerne, stopper utbyggingen av internettlinjer som infrastruktur, og glemmer alt av abonnement med hastigheter over 5mb"

Det kommer aldri til å skje, hvorfor skulle de skyte seg selv i foten?

Lenke til kommentar

Bare trusselen om å miste nettilgangen f.eks. for en periode på 3 år er sikkert nok til å skremme en god del folk til avholdenhet. De som ikke tror myndighetene er i stand til slike tiltak bør lese forslaget fra Datakrimutvalget som omtaler nettopp dette. De tar også til orde for i mye større utstrekning å beslaglegge selve datautstyret.

 

Slutt og tro at Kina og Russland er værstinger med sensur, snart vil folk her våkne opp til noe annet..

Lenke til kommentar
Bra,håper alle nettlevrandører verden over kan enes om dette .

 

Tviler på at nettleverandørene vil slå seg sammen å si "nei vet dere hva, nå kaster vi ut alle fildelerne, stopper utbyggingen av internettlinjer som infrastruktur, og glemmer alt av abonnement med hastigheter over 5mb"

Det kommer aldri til å skje, hvorfor skulle de skyte seg selv i foten?

 

 

De kan ikke velge om de vil følge en lov eller ikke...

Lenke til kommentar

En tanke:

 

Du går inn på en pub, bråker og spyr ut alle bordene og selger kokain til gjestene. Puben svarer med å utvise deg på livstid. Du har mistet tilgangen til et offentlig utested, og det er puben som har vært "politi" i den saken.

Gjelder ikke det samme når en bråker og spyr på nettet, eller driver ulovlig virksomhet? Jeg ser en klar fellesnevner. Hvis du misbruker en tjeneste du betaler for til en operatør, kan operatøren selv bestemme om du skal få ha denne tjenesten eller ikke. Du mister den også dersom du ikke kan betale for deg, eller mister muligheten til å bestille Internett dersom du har dårlig kreditt.

Lenke til kommentar

Nei så klart, men tviler på at de frivillig går med på det, er jo flere ting de kan gjøre for å vise at de er uenige (stoppet utbygging etc)

Det store spørsmålet er jo om verden er tjent med et evt. lovforslag, noe jeg virkelig ikke tror.

Men blir spennende å se utviklingen de neste årene

Lenke til kommentar

Nei ikke godt å si... Men det er mye roping om "slutt på frihet", "sensursamfunnet overtar" og "personvernloven og ytringsfriheten blir krenket". Dette er skalkeskjul for dem som liker nettet slik det er i dag. Dem som liker å laste ned filmer og musikk uten å betale for det. Selvsagt ønsker vi ingen politistat, men vi må til en viss grad passe på hvermansen også, Kriminalitet er noe vi ønsker å bekjempe. Ikke for en hver pris, men dette er nå ingen pris for meg å betale i alle fall.

Man bør heller bruke energien på å engasjere seg i motstand mot dødsstraff. Tenk at vest for oss lever det folk i et topp moderne i-land, hvor regjeringen har makt til å ta livet av sine innbyggere. Den prisen ville jeg ikke betalt for å leve i et tryggere samfunn. Den at staten har rett til å drepe deg.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Når jeg så denne artikkelen tenkte jeg faktisk på putty, les under for å finne ut hvorfor. :)

 

LEGAL WARNING: Use of PuTTY, PSCP, PSFTP and Plink is illegal in countries where encryption is outlawed. I believe it is legal to use PuTTY, PSCP, PSFTP and Plink in England and Wales and in many other countries, but I am not a lawyer and so if in doubt you should seek legal advice before downloading it. You may find this site useful (it's a survey of cryptography laws in many countries) but I can't vouch for its correctness.

Dette gjør det vel overvåkning litt enklere i england/wales.

Lenke til kommentar
Bra,håper alle nettlevrandører verden over kan enes om dette .

Hvordan ser du for deg at det skal gjennomføres da? Det er ikke videre enkelt å automatisk skille mellom f.eks en lovlig og en ulovlig torrent.

 

Forøvrig mener jeg det er helt feil ende å begynne i. Tilgang vil man alltid kunne ha, om ikke via nett så iallfall en kamerat e.l. Da blir det mer snakk om å hindre amatører fra å piratkopiere, og straks de får snurten på alternative metoder sprer det seg som ill i tørt gress. Hadde man derimot forsøkt seg med holdningsskapende kampanjer, kunne man kanskje fått litt bukt med problemet. Slik det er nå bryter folk dessverre selv simple lisenser på produktet man får gratis og hvor det eneste man som eier/utvikler krever er at man linker tilbake til «min» side. Jeg har til og med observert at en musikkartist gjør det, og det er litt lite gjennomtenkt. Forhåpentligvis var det vel noe teknisk personell som sto bak blunderen, men alikevel.

Lenke til kommentar

Dersom dette er gjennomførbart på ein brukbar måte, synest eg det er ein god idè. Å ta alle piratane med juridiske virkemiddel er tilnærma umogleg, og det er òg i overkant drastisk. Men å fjerne tilgongen til Internett kan vise seg å vere både effektivt og rettferdig. Det er dramatisk nok til å vere avskrekkande, men ikkje dramatisk nok til å kreve behandling i rettsvesenet.

 

Men det er sjølvsagt ei forutsetning at dei klarar å gjennomføre det. Og særleg at dei klarar å gjennomføre det utan å trakke på personvernet, eller å fjerne nettilgongen for lovlydige nettbrukarar.

 

Kay

Lenke til kommentar
"Hadde man derimot forsøkt seg med holdningsskapende kampanjer, kunne man kanskje fått litt bukt med problemet."

 

Hva ville vært mest effektivt, holdningskampanjen som er mot røyk nå eller totalforbud av røyk.

Det er det ikke noe åpenbart svar på. Å forby røyk stopper tilgangen for mange, men hindrer ikke ulovlig import. I tillegg, gjør du egentlig da noe med holdingene til folk? Nei, du bare tvinger folk til å slutte, og det fungerer ikke og er heller ikke riktig. Straks de får tilgang igjen er det en viss fare for at flere vender tilbake. En holdningskapende kampanje vil iallfall skape en mer varig effekt og innebærer også at man frivillig slutter.

Lenke til kommentar

Folk må forstå at dette handler ikke om fildeling i det hele tatt. Den som tror det er naiv og tror på propagandaen som trøkkes ned i halsen på oss hver dag...

 

Dette handler om kontroll over infrastruktur. Sitter vi og er forferdet over Kina nå og deres kontroll på befolkningen? Vi får akkurat samme kontroll her i vesten, men da ikke styrt av "myndighetene", men multinasjonale selskap. Det har allerede startet. Se på hvem som eier nyhetskanalene våre(f.eks fra USA). Ser man litt dypere i teen ser man mye skummelt.

 

Den som er FOR slik sensur av befolkningen er FOR et totalitært regime. Det starter alltid med "de andre" til det rammer deg.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Synes nå det åpenbare svaret hadde vært at totalforbudet hadde funket best. Ja, folk ville smuglet og røykt enda, men det hadde neppe vært 700 000 røykere. Og så kunne en heller slengt på noe holdning for å få vekk en del av de som er igjen.

 

Fangs, de skal da virklig ikke sensurere det som er på nettet.

Lenke til kommentar

Håper for all del at dette ikke kommer til Norge..

 

Jeg som veldig mange andre laster gjerne ned en sang for å høre om den er bra og siden kjøper jeg albumet (ja, det er tilfelle) hvis jeg likte det jeg hørte. På en måte kan dette kalles stjeling, på en annen måte kan du kalle det "prøving".. Blir som om du måtte kjøpt bilen først, og så testkjørt den eller å testkjøre den først og så kjøpe den om du liker den.. Bare at testkjøring er lovlig..

 

Synes det er synd at så stor del av norges befolkning skal bli sett på som pirater eller kriminelle om du skal si det på den måten.. Alle som har kjørt for fort engang, nasket noe, lastet ned musikk eller film er jo på sett og vis kriminelle.

 

Uansett, dette ble litt off-topic men jeg måtte bare få ut litt..

 

Overvåknings samfunn, NEI TAKK :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...