Ståle Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jeg oppdaterte Ubuntu 7.04 serveren min via VNC. Det gikk ikke sa bra. Jeg fikk opp veldig mange feil for pakkene som ikke greide a oppdateres (eller noe sant) Nar jeg restartet serveren, fikk jeg opp denne feilen: [11.683947] Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0) Endret 14. februar 2008 av Ståle Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du kan prøve å velge den gamle kjernen i grub-menyen. Den skal stå der som en egen oppføring. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Provde det, kom videre. Bakgrunnen kom fram, og musepekeren var en klokke. men den kom ikke lenger enn det. Skjermen blinket ogsa. jeg trykket ctrl+alt+f1 og stoppet gdm, og da stoppet det a blinke. Hva skal jeg gjore na? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 sudo aptitude upgrade? Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Den finner ikke boot-partisjonen.. Putt inn en live-cd og sjekk om du får mountet den med CD-en eller åpne den med fdisk. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg far mountet disken nar jeg booter opp med en LiveCD ja. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Nar jeg skriver sudo aptitude upgrade, far jeg beskjed om dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. og nar jeg skriver sudo dpkg --configure -k, far jeg veldig mange dpkg: dependensy problems prevent configuration of ... Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bare prøv å kjøre den en gang til, bruk gjerne sudo aptitude dist-upgrade også, den kan hjelpe deg over litt trøblete dependency floke. Skulle det fortsatt ligge igjen noen knekte pakker kan du spore dem en etter en. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg bare reformaterte. Hadde ikke sa veldig mye vitale ting pa den allikevell. Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Når dpkg feiler sånn så er det vel noe galt med dependencies, tror dette kan rettes ved å kjøre: apt-get update for å oppdatere listen.. deretter kjører man apt-get upgrade -k tror jeg.. men dette er bare noe jeg husker fra langt tilbake, er ikke helt sikker på om kommandoen er riktig. Men, for noen som har dette problemet kan jo prøve Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 sudo aptitude -f install og/eller sudo dselect (steg 2->) kan hjelpe på slike dependency problemer. - Til ettertiden. Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ait, takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå