Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Problem] 1991 Honda Civic 4Dørs


samerali2

Anbefalte innlegg

Hei and wassup.

 

Jeg har noe rar problem i den bilen.

den e nesten ny, har gått mindre enn 57 000 KM. 1.5.

Problemet er at når jeg kjører, plutselig så går

NESTEN alt alektrisitet i bilen, det merker jeg

på turtelleren! den likker på null men e kjører!

skjer mest når eg kjører sakte " 20-30-35KM/h"

 

batteriet er ny. det har jeg kjøpt.

Tennpluggene e nye. det har jeg kjøpt.

 

 

når e kjøpte den så sa han som solgte bilen at han hadde

skiftet batteriet og "dynamoen" << vet ikke om d skrives sånn :p

 

 

har noen noe peiling om hva er problemet? Hva må eg gjøre

for å fikse bilen :wonder:

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi vet ikke, han prøvde å ta og sjekke om d e noe me dynamoen, men vi fikk ikke

det til, d va så trangt at vi kunne ikke ta den ut x_x

e trenger en garasje for å jobbe rolig, men det har eg ikke og d e vinter :(

min far sier at d e ikke 100% dynamoen, han sier at d kan være en ledning som må

"fikses" men vi vet ikke kas ledning, eller kan selvfølgelig være noe annet og!!!

 

tingen e bare prøve å høre om noen har noe ærfaring med en sånn situasjon :hmm::ermm:

Lenke til kommentar

je lurer bare på en joringskabel.

e skal skifte den " kjøpe en ny da"

 

Jeg fikk åpnet dynamoen og sjekket det med faren min,

alt så ut t å være fint.

men forsatt en ting eg e ikke sikker på, det e om den dynamoen

er t den bilen! Det var ingenting som stod på den som viste

noe info. om noe type/merke ... osv ...

jeg har også fikk festet dynamo reimen sikkelig, den var litt løs.

e kjørte me den idag og alt så ut t å være ganske bra :)

men aldri 100% sikker x_x

 

1- trenger å skifte jordingkabelen.

2- over varme motoren! "fordi det problemet kommer når bilen blir ganske varm"

Lenke til kommentar

En motor bruker litt tid på å bli varm, men det skal ikke gå for lenge, ettersom den da vil ha et høyere drivstoff forbruk. Er den veldig treg kan det være at termostaten står oppe, noe den ikke skal gjøre når den er kald, slik at normal driftstemperatur raskest mulig oppnås. Temperaturmåleren skal heller ikke under normal kjøring og belastning gå over på rød sone, da åpner termostaten for lite.

 

Om dette skjer når den blir varm eller for varm, kan det være noen ledninger eller elektriske komponenter som blir påvirket.

 

For å håpe strammingen av reima hjalp.

Lenke til kommentar

hmmm....min far har testet bilen, fikk den t å bli sikkelig varm... det problemet dokket ikke

opp etter at vi hadde fikset reimet som LOGIMAN sa :p

så lenge så e problemet fikset.

det var bare litt løs reim som måtte strekkes litt!!!

 

man logiman..tusen takk for tipsen og hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...