Totentanz Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har TX32LXD70 av/på-knapp? Har søkt i produktbaser, omtaler, men finner ikke ut av noe så enkelt. Kanskje det er noen som har nettopp denne tven? Link til prisguiden. Endret 13. februar 2008 av Totentanz Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Nei, den har ikke av og påknapp, hva i alle skal du med det? Trekk ut strømkabelen eller skaff deg strømøy med bryter på om du er bekymret for ting. Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Nei, den har ikke av og påknapp, hva i alle skal du med det? Trekk ut strømkabelen eller skaff deg strømøy med bryter på om du er bekymret for ting. Jeg liker å vite elektriske komponenter (særs fjernsyn og større apparater) eravslått mens jeg er ute av huset. At deler av elektronikkbransjen velger å la latskapen komme først, fremfor brannsikkerhet er bare vanvidd. Dessuten frarådes denne modusen av forsikringsselskaper og mennesker innen brann- og sikkerhetsarbeid. "Hvis jeg er bekymret for ting." Ja, derfor lurer jeg. Lenke til kommentar
Kanchelskis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Enig med deg Totentatz. Det var forøvrig interessant å se FBIs innslag om saken, og spesielt det som ble sagt fra brann- og sikkerhetsbransjen, og at kundene rett og slett blir lurt til å tro det ikke er nødvendig. Men det virker som blant annet Samsung er i ferd med å ta til seg kritikken, så det kan nok bli mer fokus på dette i forbindelse med fremtidige modeller. Hva i alle dager man skal med en Av/På knapp sier vel seg selv. Endret 14. februar 2008 av Kanchelskis Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Enig med deg Totentatz. Det var forøvrig interessant å se FBIs innslag om saken, og spesielt det som ble sagt fra brann- og sikkerhetsbransjen, og at kundene rett og slett blir lurt til å tro det ikke er nødvendig. Men det virker som blant annet Samsung er i ferd med å ta til seg kritikken, så det kan nok bli mer fokus på dette i forbindelse med fremtidige modeller. Hva i alle dager man skal med en Av/På knapp sier vel seg selv. Jeg fikk også med meg FBIs sending i går, noe som bare bekreftet det jeg mener om elektrobransjens vurderinger. Det var meget interessant å se hvor dårlige svar representanten for bransjen i Norge ga til FBI (om hun ikke til slutt medga at hun selv ønsker seg av/på-knapp?). Har vansker med å forstå at flertallet ikke ønsker dette? Har måttet avfeie både TX32LXD70 - og nå sist - Philips 32PFL9632D pg.a. av dette. Så, kom med tilbakemelding hvis dere har forslag til en 32" LCD-TV (100 hz), som det faktisk er mulig å slå av uten å måtte tukle i perifierien. Frustrerende er det... --- Her er Philips svar : Den har en av/på knapp. 3 måter å slå av TVen på: Man kan bruke Standby-knappen på fjernkontrollen og sette TVen i "Standby". Den vil da bruke ca. 1 watt. Du kan også bruke av/på knappen på selve apparatet, men den vil fremdeles dra litt strøm, f.eks. til klokken, men det vil være mindre enn 1 watt. Om man vil slukke TV totalt, må man dra ut strømkontakten. Endret 14. februar 2008 av Totentanz Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 En ting angående av/på-knapp: På min gamle TV blir innstillingene for kontrast etc nullstilt når jeg skrur av TVen helt. Er dette vanlig på nyere TVer, enten TVen nå har av-knapp eller man trekker ut kabelen? Jeg skjønner forøvrig ikke greien med å trekke ut ledningen til alt mulig, jeg mener at å stadig fikle med den innebærer en risiko i seg selv, men det er nå en annen debatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå