Gå til innhold

Cyberzone - ny lovende spillkafé i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser overhodet ikke problemet. Vi rapporterer her om en ny spillcafe, er det et problem at vi forteller leserne våre hva den har å tilby? Er det et problem at fyren ønsket at vi tok en titt på kafeen og skrev om den? Hvorfor er dette reklame? På mange måter er jo alle artiklene våre, omtalene våre og konkurransene våre reklame for spillutviklere, og spillutgivere. Hva er forskjellen på alle de andre artiklene, og denne artikkelen?

Lenke til kommentar

For å kunne dekke disse utgiftene, blir det naturligvis ikke helt gratis å benytte seg av kafeen. Bruken vil basere seg på en timesbetaling, og prisen per time for medlemmer ligger på kr. 40,-. Uregistrerte må betale kr. 60,- per time. Ett års abbonement koster kr. 400,- og da får du normalt sett 4 timer gratis spilletid på kjøpet. Er du kjapp kan du få ytterligere 6 timer gratis spilletid, ettersom Cyberzone kjører et åpningstilbud den første tiden.

Kafeen åpner altså førstkommende mandag 24. februar kl. 10.00, i Cort Adelers gt 17, og holder åpent til 00.00 på ukedagene. I helgene kjøres det "Night Jib" for medlemmer hele natten til kl. 07.00.

eneste man mangler er den catchy bakgrunnsmusikken og en kjendis som sier "jeg er VELDIG fornøyd"..

Lenke til kommentar

jammen herregud da mann! se hva du selv har skrevet. hvis du prøver å lese dette med en mørk stemme så er det jo rein reklame! hadde du skrevet så udelt positivt om en person du ikke hadde kjent? for jeg regnerr med at dette er en person i din omgangskrets! punkt 1. han HAR adsl! når man vet hvor mye edder og galle du vanligvis skriver om ting du ikke er fornøyd med, så ville jeg forventet noe mer som:

nettbutikken har foreløbig kun adsl noe som vil forårsake grusom ping når flere enn 2 stykker spiller på nettet samtidig, eieren har nevnt at sdsl er bestilt, men vi får vente og se om dette blir innfridd. Maskinene som allerede er satt opp står veldig nær hverandre. dette kan også bli et problem når folk spiller på LAN fordi da kan man se på skjermen til sidemannen og se nøyaktig hvor han er.

men neiiiida.. her er det.. gull og grønne skoger. mitt tips. dette er en person du kjenner personlig. og du benytter din "stillling" for å sørge for at opplegget hans ikke går i dass.

Lenke til kommentar

Fake: Dette var en nyhet om en spillkafé. Jeg skriver om fasilitetene, uten å være kritisk. Vi pleier heller ikke være kritiske i daglige artikler om spill, selv om det svært ofte kan være grunn til å være det. Vi er derimot kritiske i omtaler. Vi skriver daglig om mange talentløse spill, uten å være kritiske, hvorfor klager dere aldri på det? Dette er helt vanlig journalistikk, og er på ingen måte snikreklame.

Maskinene som allerede er satt opp står veldig nær hverandre. dette kan også bli et problem når folk spiller på LAN fordi da kan man se på skjermen til sidemannen og se nøyaktig hvor han er.

Er det så vanskelig å sette opp skillevegger? Pappplater. Whatever.

Lenke til kommentar
Fake: Dette var en nyhet om en spillkafé. Jeg skriver om fasilitetene, uten å være kritisk. Vi pleier heller ikke være kritiske i daglige artikler om spill, selv om det svært ofte kan være grunn til å være det. Vi er derimot kritiske i omtaler. Vi skriver daglig om mange talentløse spill, uten å være kritiske, hvorfor klager dere aldri på det? Dette er helt vanlig journalistikk, og er på ingen måte snikreklame.
trodde deres jobb var å ta med både de positive og negative tingene jeg.. så på ET bilde. og leste En linje, og på de to tingene fant jeg tre negative ting.

punkt1. adsl

punkt2. skjermene står for nærme hverandre

punkt3. maskinene står for nærme hverandre og vil gi en veldig uergonomisk stilling for folk som liker å spille med piltastene. (ja det finnes fortsatt mange som spiller med piltaster)

ideen er god, men prisnivået er urealistisk. si meg den tullingen som vil spille cs på en lånt maskin på adsl til 60 kr timen og han skal få komme hjem til meg og spille på en bedre maskin og bedre linje for 50kr timen. da skal han faenavmeg få en halvannenliter cola på kjøpet.. og all den plassen han måtte ønske. han skal tilogmed få bestemme hvilken tv-kanal som skal stå på på tvn...

Lenke til kommentar
trodde deres jobb var å ta med både de positive og negative tingene jeg..

Det er ikke vår jobb å til en hver tid sette fokus på hva som er negativt ved produkukter, det samme gjelder slike ting som dette. Det er nok viktig at du her skiller på ulik type journalistikk. En omtale, er noe helt annet enn en daglig artikkel, som er objektiv. Dette er en objektiv artikkel, som forteller leseren om Cyberzone. Det er klart, det finnes spillsider som blander objektivitet og subjektivitet inn i sine daglige artikler, men det får være dems problem. Det er en grunn til at jeg lagde en forumtråd for denne artikkelen, slik at leserne kan diskutere hvorvidt dette er et bra eller dårlig tiltak fra Cyberzone sin side. Det er også rom for tilbakemeldinger til Cyberzone. Mye kan sikkert gjøres bedre, men et sted må en starte.

Lenke til kommentar
Fake: Det er viktig å skille mellom omtale og nyhet. Dette er et eksempel på sistnevnte. Det er ikke gjort noe forsøk på å bedømme hvor god/dårlig spillekaféen er.

Nettopp! :D

En nyhet skal ikke være kritisk, selv om det kan finnes ankepunkter. Et eksempel:

Si at jeg skulle skrive en nyhet angående annonseringen av Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball. Da jeg først hørte om dette spillet, tenkte jeg bare: "-For noe tull! Dette blir aldri bra. Bare et forsøk på å stjele penger lovlig fra de mange nerdene der ute som satt timesvis og bare koda seg gjennom Tomb Raider for å se på CG-sekvensene." Men det kunne jeg jo ikke ha skrevet, for jeg visste ikke nok om spillet til å komme med en slik uttalelse. Det har nå kommet for dagen at jeg hadde rett hele tiden. Spillet SLAKTES av mediene, men datagrisene kaster seg likevel over det uten å tenke mer på det! Akkurat som Tecmo ville!

Hvem vet, kanskje blir Cyberzone Oslos største nettkafé en gang? :wink:

Lenke til kommentar

I holinga å dere krangler. Dette var en hmla nyhet, ikke en 20 siders anmeldelse. At det går an. Greit, Prisen var knallhøy, og du sat litt nærme. Men å si bla at folk fortsatt spiller med piltastene, er helt feil. FY! Nå må dere skjerpe dere noe så inni holinga åltså. Dette var ikke et spill du har ventet på i to år, som ikke infrir forventningene, men alikevel får en bra karakter. (DA blir en sur da)!!

En ting til.... Generals krver så mye at det er håpløst å gi spillet fullt. (Jeg har ikke sagt at Gamer gjør det, men andre har gjort det)!!

:grumpy: Praetorians kommer 28 feb.

www.warlordclan.angelcities.com (NY og bedre side snart)!!!

www.zezar.angelcities.com (Snart ferdig)!

PRAETORIANS FOREVER.!

(WarLord)_ZeZar

Lenke til kommentar

Hvis dette hadde vært en test, så ville også jeg gitt stryk-karakter til skribenten.. men jeg må si at reportasjen er bra, gir litt informasjon og opplyser om de mest relevante tingene.. vel om det var cola-automat ble ikke nevnt ;)

Jeg syns at Fake har noen poeng, men ingen som er relevante i denne sammenhengen. Jeg håper at gamer.no kommer tilbake med en vurdering når spillebula er oppe og rusler. Med litt mer info om hvordan ting fungerer, om pingen er god osv.

Som Gamer så gleder det meg at det nok engang forsøkes skapt et samlingspunkt i oslo. Jeg håper at initiativtakerene har en super smart plan som hindrer dem fra å måtte pakke sammen om 6mnd.

Lykke til!

S.

Lenke til kommentar
men jeg må si at reportasjen er bra, gir litt informasjon og opplyser om de mest relevante tingene.. vel om det var cola-automat ble ikke nevnt ;)

De solgte Cola der, men det var ingen Cola-automat. ;)

Jeg håper at gamer.no kommer tilbake med en vurdering når spillebula er oppe og rusler. Med litt mer info om hvordan ting fungerer, om pingen er god osv.

Det skal vi gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er godt tiltak å informere gamere om steder de kan komme sammen og gjøre det de liker best :roll:

Men for å tilfredsstille de skeptiske, kunne dere alltids gjennomført en test av diverse spillkaféer i Oslo-området, for så å gi en beskrivelse av foredeler/ulemper ved de forskjellige plassene.

Kanskje kan et av stedene få seg et "Anbefalt av Gamer.no"- skilt i lokalet. (god reklame for dere også) :wink:

Så til de som sikkert tror jeg og TST driver med en kosnirasjon nå, kan jo alltids sjekke hvor jeg bor. (på venstre side av posten min)

Lenke til kommentar
Men for å tilfredsstille de skeptiske, kunne dere alltids gjennomført en test av diverse spillkaféer i Oslo-området, for så å gi en beskrivelse av foredeler/ulemper ved de forskjellige plassene.

Jepp, det er noe vi kommer til å gjøre. Men igjen, det er en helt annen type journalistikk enn det jeg gjorde med denne artikkelen. Noe ikke alle forstår. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...