Stinkey Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 NORGE. "Forbud er løsningen på alt!" Det er ikke forbudt så lenge ingen ser det Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ja, det er sikkert lurt å la bukken ta med havresekken den skal passe på at ingen ete opp med seg i fjøset. Slåande logikk nok ein gang frå landet over bekken. Desse massakrene skjer på grunn av den åpne våpepolitikken, langt strengare reglar er det einaste som hjelp. I staden for å hindre tilgang til våpen, lat oss gje våpen til heile skular så dei kan skyte villt når nokon først har klikka og skal ta det ut over andre. Edit: Eg har slått saman to trådar om same emnet. Endret 16. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hvis studenter får armere seg på skolen, vil jo det lede til shootouts, enn massakerer? Jeez. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) NORGE. "Forbud er løsningen på alt!" Det er ikke forbudt så lenge ingen ser det Nei. I Norge driver man dette fra et helt annet nivå: Byråkratiet er så jævla sjukt, at man blir helt utmattet, før man får en bee-bee gun. Endret 16. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hvis studenter får armere seg på skolen, vil jo det lede til shootouts, enn massakerer? Jeez. Lol... Amerikanere er jo smarte, men NRA ta folk for idioter. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/16/527102.html Hvordan stopper man skolemassakerer? La alle har våpen! YESSSS! problem solved! Det neste du ser er at lærer kommer til skole med en M6 Arbraham. Endret 16. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg tenker sånn. En elev går i gangen og blir konfrontert av en som har lyst til å utføre en massakre. De begynner og skyte på hverandre. Plutselig kommer en til som skyter han som ikke vil utføre en massakre, og han som vil det, begynner å skyte på ham som nettopp kom ut. Flere elever kommer ut av klasserommene og ingen vet som er "slemme" så det hele ender i et enormt blodbad. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg tenker sånn. En elev går i gangen og blir konfrontert av en som har lyst til å utføre en massakre. De begynner og skyte på hverandre. Plutselig kommer en til som skyter han som ikke vil utføre en massakre, og han som vil det, begynner å skyte på ham som nettopp kom ut. Flere elever kommer ut av klasserommene og ingen vet som er "slemme" så det hele ender i et enormt blodbad. Yes. Eller en kid med ADHD som normalt bare klikker og smeller igjen døra når han blir sur kan nå enkelt fiske opp 9 millimetern sin og skyte på de han ikke liker. En kamerat diskuterte med meg om at vi mangla en skikkelig psycho film... Hvor folk får masse sprøe våpen og må drepe hverandre for å overleve... Ser ut som om USA faktisk har tenkt til å gjennomføre prosjektet IRL. Dumme dumme mennesker Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Det er jo ikke fordi de har våpen at de skyter villt rundt seg. Jeg kan ikke påstå jeg får noen trang til å besøke en skole og skyte folk når jeg holdet et våpen. Canada har jo minst like stor tetthet våpen som USA, men har aldri hatt en skole massakre. Jeg konkluderer med at det psykiske helsevesenet i USA er meget slett, og at de feiler brutalt på å gi hjelp til de som trenger det. Endret 16. februar 2008 av likferd Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Canada har jo minst like stor tetthet våpen som USA, men har aldri hatt en skole massakre. Det var nytt! Bruk rediger knappen! Nå! Endret 16. februar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Yes. Eller en kid med ADHD som normalt bare klikker og smeller igjen døra når han blir sur kan nå enkelt fiske opp 9 millimetern sin og skyte på de han ikke liker. En kamerat diskuterte med meg om at vi mangla en skikkelig psycho film... Hvor folk får masse sprøe våpen og må drepe hverandre for å overleve... Ser ut som om USA faktisk har tenkt til å gjennomføre prosjektet IRL. Dumme dumme mennesker Det finnes en slik film. En japansk skoleklasse våkner opp på en øde øy, eller noe, med et eksplosivt halsbånd. De finner div. våpen rundt om kring, som kniver og ljåer, og må drepe hverandre. Den som overlever får gå, og de som prøver å stikke av får hode sitt sprengt av. Det var nytt! Bruk rediger knappen! Nå! Kan du gi meg en link til en kanadisk skolemassakre? Den kanadiske borgeren har flere våpen i gjennomsnitt enn amerikanerne. Endret 16. februar 2008 av Frohman Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg har hvertfall aldri hørt om, eller fant ikke når jeg søkte. Jeg skal selvsagt redigere om du kan dokumentere en kanadisk skole-skyting Edit: Jeg gir meg, der var en skole-massakre i canada i 2006 der en ble drept og 19 ble såret. Endret 16. februar 2008 av likferd Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Èn drept? Det er vel ikke en massakre? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Èn drept? Det er vel ikke en massakre? Tja, 19 stk med skader kan vel kalles ganske alvorlig, om ikke en massakre Men det var jo nylig en slik skyting i Finland også. Men det er ikke tvil om at det er mye større omfang i statene. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Lett tilgang på 'guns' øker antall drepte i ulykker og impuls handlinger. Det dør som regel flere om den som dreper kan plukke opp en pistol enn om han kan plukke opp en kniv. Men det funker ikke på planlagte handlinger. Planlegger man handlingen så er det å skaffe verktøy (guns) en del av planen. Feks norge. Det er ikke vanskelig å skaffe en hagle/rifle eller enkle håndvåpen i norge. Det er noe vanskeligere å skaffe automatvåpen, men det er relativt lett det også. En annen ting å tenke på når det kommer til lover om våpen så er det jo det at ungdommen som skyter opp skolen sin ikke får våpen lovlig uansett. Det er så vidt jeg vet 18års grense for å kjøpe våpen i de fleste stater (om ikke alle) i usa. Da er man gjerne ferdig med high school. Det er noe med det amerikanske samfunnet om gjør at det å drepe folk på en plass du er missfornøyd med er en handling flere enn normalt gjør. Jeg ser klare likhetstegn mellom feks tidligere ansatte (digruntled former employe) som skyter på arbeidsplassen og skoleskytingenen. Det er noe med miljøet som gjør at folk blir så missfornøyd at de angriper plassen. Alle situasjonene jeg har lest om så har det ikke vært forhåndbestemte personer som skulle taes, men vilkårlige folk som er på feil sted til feil tid og dermed dør. Det er ikke umulig at norge med sine langt bedre regler for arbeidsforhold og skoleforhold unngår slike miljø. Dermed gjenstår bare faren for copycat/quest for gloy folka, men de er det vanskelig å fakke før de gjør noe. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det finnes en slik film. En japansk skoleklasse våkner opp på en øde øy, eller noe, med et eksplosivt halsbånd. De finner div. våpen rundt om kring, som kniver og ljåer, og må drepe hverandre. Den som overlever får gå, og de som prøver å stikke av får hode sitt sprengt av. Ja, han har sett den og tro meg han har fortalt om den Men han syns den var for tam og ville ha mer action. Skal ikke si noe siden jeg ikke har sett den sjøl, men han har litt sær filmsmak Men on topic. Sier ikke at folk begynner å skyte hverandre fordi de har våpen. Men enkelte personer kan bli lette på avtrekkern. Så får disse statene det igjennom og elever begynner å ta med pistoler så tror jeg det kommer til å bli en lekse amerikanerne må betale dyrt for å lære. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 snip (OT)snipSier ikke at folk begynner å skyte hverandre fordi de har våpen. Men enkelte personer kan bli lette på avtrekkern. Så får disse statene det igjennom og elever begynner å ta med pistoler så tror jeg det kommer til å bli en lekse amerikanerne må betale dyrt for å lære. Nå er jo situasjonen i USA litt anderledes enn her, mange stater har f.eks. rimlige liberale CCW-lover (du kan få lisens til å bevepne deg med skjult pistol/revolver for beskyttelse på offentlig sted). Det betyr at mange/noen av studentene alltid bærer våpen untatt på skolen, når de da samtideig opplever at skolen er ett av de stedene de virkelig kan komme til å trenge våpen er det ikke veldig rart at de vil ha loven endret på dette punktet. Det er altså ikke snakk om å endre fra "ingen har våpen" til "våpen til alle", men å endre fra "folk med lisens kan ha våpen nesten alle steder" til "folk med lisens kan ha våpen alle steder". Altså en helt annen sak enn om nordmenn i Norge plutselig skulle få lov til å bevepne seg i forelesningssalen. hvor jeg står? Når det først er vanlig med CCW, ser jeg ingen grunn til att skoler skulle være anderledes enn andre offentlige steder. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Èn drept? Det er vel ikke en massakre? Seks Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Èn drept? Det er vel ikke en massakre? Seks De referer til om det var massakre i Canada da en ble drept og 19 skadet Til M98kF1: Jeg sier ikke at de bare kommer til å skyte på skolene. Men at med våpen så lett tilgjengelig så kan det bli brukt som en "problemløser" for noen. At det er slosskamper på skoler er ikke nytt. Det skjer det nok av her i Norge. Og som det ble sagt tidligere så kan det bli forvirring om hvem som er den rette drapsmannen. Når drapsmannen trekker fram våpen og begynner å skyte. Så kommer en og skyter han. Så kommer andre til fordi de hørte lydene og ser han uskyldige med våpen. Bang da er han nede. Og sirkuset er i gang. Mener det blir feil at elevene skal leke politi og dommer i løpet av sekunder midt under en ganske stressende situasjon. MEN noe må gjøres med de massakrene... For som vi så i Finland så er det smittende. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Heller bevæpnet politi på skolene enn bevæpnede elever/lærere. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er da rimelig vanlig med bevæpnede vakter på utsatte amerikanske skoler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå