BSP Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har installert Compiz men når jeg setter det på forsvinner den stripen øverst på alle vindeuer, den stripen du har "x", "maximer" og minimer funksjonen på... Noen som har samme problem? Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Compiz er en Window Manager. Hvilken version har du installert? "stripen øverst på alle vindeuer, den stripen du har "x", "maximer" og minimer funksjonen på" er det en Window Decorator som tegner, f.eks. Emerald eller GTK/QT Window Decorator for Compiz. Hvilken Window Decorator har du installert? Har du installert Compiz Fusion? Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
BSP Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har innstallert compiz 0.6.0. Og noen andre pakker som: compiz-core, compiz-fusion-plugins-extra og compiz-fusion-plugins-main. Jeg vet ikke hvilken Window decorator jeg har, kan ikke huske jeg har installert noen så det kan være en som er standar til ubuntu gusty gibbon som jeg kjører. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har ikke noe særlig kjennskap til Ubuntu. Foreslår at sjekker at filen /etc/X11/xorg.conf inneholder noe slikt som Section "Device" Option "AddARGBGLXVisuals" "True" Option "RenderAccel" "True" Option "AllowGLXWithComposite" "True" Option "backingstore" "True" Option "TripleBuffer" "True" EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" EndSection Dvs det under Section "Device" kommer i tillegg til det som allerede står der, ikke istedenfor. Før du begynner og knote med filen er det lurt å lage en backup. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=486097 google is your friend Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 det er noe du skal legge inn i compiz manager, søk på ubuntuforums eller google så finner du nok det. er ikke hjemme nå så kan ikke sjekke det :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå