Crazysteps Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Eksempelbilder 40D (større versjon ved å følge linken under bildene) 40D ISO640 40D ISO640 Lenke til kommentar
cecskom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Herlig nyhet!! Fikk en utrolig herlig nyhet i daq, av min bedre halv del. Han har nemlig kjøp et Canon EOS D30 med EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS til meg i gave. Så nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til over helga, da det kommer i posten. GLEDER MEG!!!!! Så tips, råd og ideer taes imot med takk!!!! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Herlig nyhet!! Fikk en utrolig herlig nyhet i daq, av min bedre halv del. Han har nemlig kjøp et Canon EOS D30 med EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS til meg i gave. Så nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til over helga, da det kommer i posten. GLEDER MEG!!!!! Så tips, råd og ideer taes imot med takk!!!! Wow, snill halvdel du har da:) Les mye, både på manualen, her på akam og andre plasser på internett om fotografering, og prøv deg på forskjellige instillinger med kamera. Have fun! Lenke til kommentar
cecskom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Herlig nyhet!! Fikk en utrolig herlig nyhet i daq, av min bedre halv del. Han har nemlig kjøp et Canon EOS D30 med EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS til meg i gave. Så nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til over helga, da det kommer i posten. GLEDER MEG!!!!! Så tips, råd og ideer taes imot med takk!!!! Wow, snill halvdel du har da:) Les mye, både på manualen, her på akam og andre plasser på internett om fotografering, og prøv deg på forskjellige instillinger med kamera. Have fun! JA HAN ER HELT TOPP!! Har bestilt bøker osv, lest mye her på akam, syns det er et veldig bra forum, kjappe tilbake meldinger og trivelig folk. Men nå gleder meg noe sykt til helga er over...... ..tror der er noe av de første gangene..hihi... Det skal bli så gøy!!!!!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Herlig nyhet!! Fikk en utrolig herlig nyhet i daq, av min bedre halv del. Han har nemlig kjøp et Canon EOS D30 med EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS til meg i gave. Så nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til over helga, da det kommer i posten. GLEDER MEG!!!!! Så tips, råd og ideer taes imot med takk!!!! Da har vi like snill halvdel ,bare at min er en dame Lenke til kommentar
cecskom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Herlig nyhet!! Fikk en utrolig herlig nyhet i daq, av min bedre halv del. Han har nemlig kjøp et Canon EOS D30 med EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS til meg i gave. Så nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til over helga, da det kommer i posten. GLEDER MEG!!!!! Så tips, råd og ideer taes imot med takk!!!! Da har vi like snill halvdel ,bare at min er en dame Ja, er ikke vi heldige Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Eksempelbilder 40D(større versjon ved å følge linken under bildene) *Snip* Det er vel som å forvente å få slike bilder på ISO 640. Det interessante er på høyere ISO, som ISO 1600 og 3200. EDIT: Leif. Endret 22. februar 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Eksempelbilder 40D(større versjon ved å følge linken under bildene) *Snip* Det er vel som å forvente å få slike bilder på ISO 640. Det interessante er på høyere ISO, som ISO 1600 og 3200. EDIT: Leif. Var få av de i går, men tror jeg tok noen på 1250 og 1600 under CC Cowboyskonserten idag. Ble til slutt nesten 1000 bilder idag også og jeg må si at 40D er et merkbart bedre verktøy for fotografer med dårlig tid (som konsertfotografer etc) Auto iso'en er storartet og bortsett fra det opererer jeg 40D helt likt som jeg opererer 30D'ene. Denne muligheten gir veldig mange flere bilder på iso 300 og 400 kontra 800 som jeg ellers måtte stilt inn kameraet på. derav også de iso 640 bildene over. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har nå en Sandisk Compact Flash Extreme III 4096MB minnebrikke i kameraet,men ser at det blir for lite når en skal på tur og det blir tatt en del bilder, derfor skal jeg kjøpe meg en 8GB brikke til,men er det da noen vits å kjøpe en Extreme IV fremfor en Extreme III, vil en overhode merke noen forskjell på dette kameraet ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har nå en Sandisk Compact Flash Extreme III 4096MB minnebrikke i kameraet,men ser at det blir for lite når en skal på tur og det blir tatt en del bilder, derfor skal jeg kjøpe meg en 8GB brikke til,men er det da noen vits å kjøpe en Extreme IV fremfor en Extreme III, vil en overhode merke noen forskjell på dette kameraet ? Tror ikke du vil merke veldig forskjell. Men jeg ville heller kjøpt flere 4gb kort enn å kjøpe få store. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har nå en Sandisk Compact Flash Extreme III 4096MB minnebrikke i kameraet,men ser at det blir for lite når en skal på tur og det blir tatt en del bilder, derfor skal jeg kjøpe meg en 8GB brikke til,men er det da noen vits å kjøpe en Extreme IV fremfor en Extreme III, vil en overhode merke noen forskjell på dette kameraet ? Forskjellen på Extreme 3 og 4 er ikke merkbar i et 30D, tør jeg påstå. Det er viktigere å tenke på å kjøpe flere, mindre minnekort, enn færre og større. Litt kjipt å miste 8GB av feriebildene hvis uhellet først skulle være ute. Personlig har jeg ingen minnekort større enn 2GB, og jeg bruker 1D mk.II (som leverer bilder som er vesentlig større enn de fra 30D). På et 2GB-kort får jeg ikke mer enn 180 bilder i RAW. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 OK, får kansje satse på to stykk 4GB extreme III kort da, kjipt å ikke ha plass til flere bilder midt i ferieturen og siden vi skal bla til Sverige å stå på ski så har jeg ikke akkurat lyst å bli stående ute og sortere vilke bilder jeg skal ta vare på og hvilke jeg skal slette. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har nå en Sandisk Compact Flash Extreme III 4096MB minnebrikke i kameraet,men ser at det blir for lite når en skal på tur og det blir tatt en del bilder, derfor skal jeg kjøpe meg en 8GB brikke til,men er det da noen vits å kjøpe en Extreme IV fremfor en Extreme III, vil en overhode merke noen forskjell på dette kameraet ? Forskjellen på Extreme 3 og 4 er ikke merkbar i et 30D, tør jeg påstå. Det er viktigere å tenke på å kjøpe flere, mindre minnekort, enn færre og større. Litt kjipt å miste 8GB av feriebildene hvis uhellet først skulle være ute. Personlig har jeg ingen minnekort større enn 2GB, og jeg bruker 1D mk.II (som leverer bilder som er vesentlig større enn de fra 30D). På et 2GB-kort får jeg ikke mer enn 180 bilder i RAW. Jeg bruker også stort sett 2GB kort. Da jeg normalt ikke er opptatt av fart, så kjøpr jeg like gjerne SanDsk Ultra II, da de er billgere. Med de prisene som er nå, er det mulig at jeg skaffer meg noen 4GB kort. Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg pleier på lange turer, og der jeg vet at jeg skal ta mange bilder, og ta med den bærbare pcen, og kaste bildene over der. Da kan du ta så mange bilder du vil. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg har nå en Sandisk Compact Flash Extreme III 4096MB minnebrikke i kameraet,men ser at det blir for lite når en skal på tur og det blir tatt en del bilder, derfor skal jeg kjøpe meg en 8GB brikke til,men er det da noen vits å kjøpe en Extreme IV fremfor en Extreme III, vil en overhode merke noen forskjell på dette kameraet ? Forskjellen på Extreme 3 og 4 er ikke merkbar i et 30D, tør jeg påstå. Det er viktigere å tenke på å kjøpe flere, mindre minnekort, enn færre og større. Litt kjipt å miste 8GB av feriebildene hvis uhellet først skulle være ute. Personlig har jeg ingen minnekort større enn 2GB, og jeg bruker 1D mk.II (som leverer bilder som er vesentlig større enn de fra 30D). På et 2GB-kort får jeg ikke mer enn 180 bilder i RAW. Jeg bruker også stort sett 2GB kort. Da jeg normalt ikke er opptatt av fart, så kjøpr jeg like gjerne SanDsk Ultra II, da de er billgere. Med de prisene som er nå, er det mulig at jeg skaffer meg noen 4GB kort. Hehe. Holder meg til 2GB jeg. Uansett er det ikke særlig mye dyrere for meg å kjøpe 2 stk 2GB enn 1 stk 4GB, da jeg jobber i fotobutikk selv og får innkjøpspris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 [quote name='Gissan' post='10627464' Jeg bruker også stort sett 2GB kort. Da jeg normalt ikke er opptatt av fart, så kjøpr jeg like gjerne SanDsk Ultra II, da de er billgere. Med de prisene som er nå, er det mulig at jeg skaffer meg noen 4GB kort. Hehe. Holder meg til 2GB jeg. Uansett er det ikke særlig mye dyrere for meg å kjøpe 2 stk 2GB enn 1 stk 4GB, da jeg jobber i fotobutikk selv og får innkjøpspris. Du, lykkens rosin. Har du merket noe forskjell mellom Ultra II og Extreme III når du driver med fugle-fotograferingen ? Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg pleier på lange turer, og der jeg vet at jeg skal ta mange bilder, og ta med den bærbare pcen, og kaste bildene over der. Da kan du ta så mange bilder du vil. Blir litt styr å ta HDXen på 7 kilo med seg,nei tror jeg satser på flere minnekort Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) [quote name='Gissan' post='10627464' Jeg bruker også stort sett 2GB kort. Da jeg normalt ikke er opptatt av fart, så kjøpr jeg like gjerne SanDsk Ultra II, da de er billgere. Med de prisene som er nå, er det mulig at jeg skaffer meg noen 4GB kort. Hehe. Holder meg til 2GB jeg. Uansett er det ikke særlig mye dyrere for meg å kjøpe 2 stk 2GB enn 1 stk 4GB, da jeg jobber i fotobutikk selv og får innkjøpspris. Du, lykkens rosin. Har du merket noe forskjell mellom Ultra II og Extreme III når du driver med fugle-fotograferingen ? Nope, egentlig ikke. Jeg knipser av og til hele bufferet fullt, og da merkes det minimalt at sistnevnte lagrer bildene hakket raskere, og kameraet er klart til bruk bittelitt fortere. Men det er vel normalt, og også forventet. Men jeg merket stor forskjell på Lexar 133x og et halvbillig Kingston-minnekort. Bufferet var større på Lexar'en, og bildene ble lagret vesentlig fortere. Endret 23. februar 2008 av Gissan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg pleier på lange turer, og der jeg vet at jeg skal ta mange bilder, og ta med den bærbare pcen, og kaste bildene over der. Da kan du ta så mange bilder du vil. Blir litt styr å ta HDXen på 7 kilo med seg,nei tror jeg satser på flere minnekort Du kan jo skaffe deg en slik en. Tar du bilder i JPEG, så kan du se de på den lille skjermen også. Vi som tar biler i RAW, må nøye oss med sjekke at bildene er kopiert over vha filbrowseren. Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 [quote name='Gissan' post='10627464' Jeg bruker også stort sett 2GB kort. Da jeg normalt ikke er opptatt av fart, så kjøpr jeg like gjerne SanDsk Ultra II, da de er billgere. Med de prisene som er nå, er det mulig at jeg skaffer meg noen 4GB kort. Hehe. Holder meg til 2GB jeg. Uansett er det ikke særlig mye dyrere for meg å kjøpe 2 stk 2GB enn 1 stk 4GB, da jeg jobber i fotobutikk selv og får innkjøpspris. Du, lykkens rosin. Har du merket noe forskjell mellom Ultra II og Extreme III når du driver med fugle-fotograferingen ? Nope, egentlig ikke. Jeg knipser av og til hele bufferet fullt, og da merkes det minimalt at sistnevnte lagrer bildene hakket raskere, og kameraet er klart til bruk bittelitt fortere. Men det er vel normalt, og også forventet. Men jeg merket stor forskjell på Lexar 133x og et halvbillig Kingston-minnekort. Bufferet var større på Lexar'en, og bildene ble lagret vesentlig fortere. Så vis du ikke driver med ekstrem fotografering at biler i 300kmt/t så er Ultra II godt nok? Men klarer 30D å takle Extreme III? Eller vil det bli for fort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå