Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Henta kamera, men min HP hdx nekter selvsagt å starte cdene som er med,dermed får jeg ikke brukt programvaren som er på de,prøver jeg å sette de inn i en annen maskin fungerer de perfekt :hmm:

HP :wallbash:

kopier hele cd/dvd inn i egen mappe prøv å start den derfra har måtte gåt den veien et par ganger.

Nytter ikke,det blir bare en summelyd fra cdspillern,prøver jeg å klikke på den så åpner den seg bare og sier sett inn plate.

Altså den klarer ikke reg eller starte platene som er med,dermed får en ikke kopiert dem heller.

Har prøvd de på to andre maskiner og der er alt ok,eneste forskjell er at de ikke er produsert av HP, måtte de brenne en viss plass.

Hente kopiere cd/dvd over delt netverk fra pc til pc kunne det vert e mulighet slik at du får kopiert saken inn i egen mappe.

bare et vilt forslag til en dum sitvatsjon

Lenke til kommentar

Brukte en ekstern hd og kopierte over på den og la det så inn på HP maskinen.

Men hva om en satt med bare en maskin,beklagelig at hp har så mye feil.

Men det får vi ta et annet sted,skal legge meg på sofaen og lese litt i manualen nå,menst batteriet lader seg opp.

Lenke til kommentar
Er du sikker?

Ja...

Jeg mener å huske at jeg innstallerte alt fra nett en dag jeg ikke hadde CD med meg.

...men det er mulig at du ikke trenger å ha installert alle programmene for at det skal virke. Feks. at du kan installere DPP 3.2 direkte, hvis du har installert Zoombrowser.

Gidder ikke leite rundt nå, da jeg sitter med mobiloppkobling i Tyskland! ;)

Drikk noe godt øl for meg, da ;)

Tom

edit: leif

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet allergisk mot å installere unødvendige program og drivere på min PC. Foreløpig har jeg derfor nøyd med meg å ta bildene inn via kortleser, og så redigere i Photoshop.

Hva er fordelene ved å installere Canon-pakka som fulgte med 30D ?

Noen som har noen gode argumenter for at jeg likevel bør installere :hmm:

Lenke til kommentar
Hei, fikk mitt canon 30d i dag! (+tamron 17-50mm) Har ikkje fått testet testet så mye enda, men la merke til at filnummereringen starter på "IMG_2720"

Skal den ikke starte på "IMG_0001"?

takk for svar!

har minnekortet ditt vært i ett annet kamera før?

isåfall kan det være grunnen =)

hei, minnekortet har så vidt vert brukt før... I en 400d, men tok ikke mer en max 200 bilder med det...

Prøvde nå med et helt nytt minnekort, og telleren fortsetter fra "img_27xx"...

Oi.. Dette tyder på at det kan ha vært brukt før. Si ifra til butikken så fort som mulig!

Hei, har leita litt på nettet for å prøve å finne svar...

Fant en tråd om dette på et utenlandsk forum.

Der hevdes det at et nytt minnekort som settes inn i et brukt kamera (canon) vil fortsette bildetellingen til kameraet F.eks. "img_2700". (godt mulig at det kamera jeg brukte minnekortet i hadde dette bildetallet da.)

Og hvis man bruker det samme minnekortet i et nytt kamera (selv om man formaterer kortet) vil bildetellingen fortsette fra det gamle kamera: "img_2701..." At man altså må starte med et nytt minnekort i et nytt kamera, eller nullstille telleren, for å starte på "img_0001""

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

takk.

Jeg kjøpte mitt 30D brukt for 4 uker siden, og jeg fikk opplyst av selger at det max var tatt 800-900 bilder med kameraet. Derfor steila jeg kraftig når det første bildet jeg tok fikk navnet IMG_3600. Jeg kontakta han om dette, han sto på sitt og kontakta like godt Canon Support. Der fikk han opplyst at telleren slettes ikke behøver å begynne på 1 med et spille nytt kamera. Dersom man setter inn et brukt minnekort vil telleren ta hensyn til det, så det du fant på nett stemmer med det Canon opplyste.

-A

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å fjernstyre kameraet ditt fra PC-en, så må du installere EOS Utilities. Genialt program.

Resten av software pakka er for de som ikke har eller vil bruke Phooshop og lignende.

ZoomBrowser e kjekk til å se på og organiserre bildene dine. Den har en kjekk feature som jeg har brukt innimellom. Du kan se hvilke fokuspunkter kamera har brukt.

Canon Digital Photo Professional er et enkelt og lettlært RAW behandlingsprogram - bl.a veldig bra for batch konvertering til JPEG.

Til slutt har du en Picture Style Editor. Den kan muligens være nyttig for de som er allergisk til RAW, og vil ha best mulig ytelse på JPEG'ene sine. (Du bruker programmet til å designe deg bildestiler slik du vil ha dem).

Tom

Lenke til kommentar
Takk for gode svar

Et annet, kanskje dumt, spørsmål:

Hvordan får jeg ISO 3200 (som er nevnt tidliger i tråden) på 30D ?

På hjulet kommer jeg til 1600, men det er sikkert en enkel sak å komme videre, men har bare ikke funnet den....

Du må endre en custom function for å få til det. Står godt beskrevet i manualen.

Edit: funksjon 8 - ISO Expansion

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg bruker å legge alt av bilder fra kamera 30D til pc kun ved å sette inn miniusb ikamera og den andre enden inn i pcen.....da bruker jeg windows programmet til å legge det inn. Når jeg har overført bildene ferdig står det fortsatt busy i displayet på 30d ???? Og det fortsetter det med.....jeg trakk ut ledningen og det gikk jo bra, men bør jeg gjøre no annet?

Lenke til kommentar
Har du en link til CanonDL?

Du kan jo prøve denne linken.

Tom

Jeg bruker å legge alt av bilder fra kamera 30D til pc kun ved å sette inn miniusb ikamera og den andre enden inn i pcen.....da bruker jeg windows programmet til å legge det inn. Når jeg har overført bildene ferdig står det fortsatt busy i displayet på 30d ???? Og det fortsetter det med.....jeg trakk ut ledningen og det gikk jo bra, men bør jeg gjøre no annet?

Du bør vel klikke på det lille ikonet på startlinje for å fjerne hardware.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...