Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var 30d'en i hus ! :)

 

Bra,ønsker deg lykke til.

 

Litt lesestoff for fotogafer og oss andre amatører:

 

Digital fotografi i praksis  

 

http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=%7C156%7C%7C9788277800523

Boken om digital fotografering      

 

http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=%7C156%7C%7C9788277723181

 

Rick Sammon's Travel and Nature Photography     

 

 http://www.amazon.com/Rick-Sammons-Travel-Nature-Photography/dp/0393326691

 

Understanding Exposure     

 

 http://www.amazon.com/Understanding-Exposure-Bryan-Peterson/dp/0817437126

 

 

Digital Photography Pocket Guide    

 

 

http://www.oreilly.com/catalog/digphotopg/

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Selv er jeg meget spent når jeg mottar dette,da jeg fortsatt er i sterk tvil om jeg har valgt rett,men det er uansett ingen krise da jeg allerede har solgt objektivet og da vil det si at kamerahuset kostet meg 2500 kr og det tror jeg at jeg skal klare å selge det for om jeg skulle angre .

 

Tror ikke du vil angre. Det er et kanonbra kamerahus. Jeg kjøpte mitt for 13000 for snart to år siden, og har ikke angret et sekund. Det tar like bra bilder idag som det gjorde da ;)

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
Hei, fikk mitt canon 30d i dag! (+tamron 17-50mm) Har ikkje fått testet testet så mye enda, men la merke til at filnummereringen starter på "IMG_2720"

 

Skal den ikke starte på "IMG_0001"?

 

takk for svar!

 

 

har minnekortet ditt vært i ett annet kamera før?

isåfall kan det være grunnen =)

Lenke til kommentar
Hei, fikk mitt canon 30d i dag! (+tamron 17-50mm) Har ikkje fått testet testet så mye enda, men la merke til at filnummereringen starter på "IMG_2720"

 

Skal den ikke starte på "IMG_0001"?

 

takk for svar!

 

 

har minnekortet ditt vært i ett annet kamera før?

isåfall kan det være grunnen =)

 

hei, minnekortet har så vidt vert brukt før... I en 400d, men tok ikke mer en max 200 bilder med det...

Prøvde nå med et helt nytt minnekort, og telleren fortsetter fra "img_27xx"...

Lenke til kommentar

Har nå bestemt meg for å gå over til speilrefleks etter en god del år med forskjellige kompakt og ikke så veldig kompakte kamera (digitale). Har også et eldre filmbasert speilrefleks som ikke er blitt brukt på cirka like mange år som de digitale har vært tilgjengelige.

 

Har lest endel her på forumet og funnet Canon 40D interessant. Lurer litt på dette med kit objektivet som følger med og tenker på å kjøpe bare huset og et 24-70mm f/2.8 L U istedet.

Får heller ta med et EF-S10-22mm f/3.5-4.5 for vidvinkel.

 

Er dette en god sammensetning eller burde jeg heller velge annerledes. Vet det vil koste litt, men har ikke lyst å bli sittende misfornøyd med kit objektivet etter en tid for så å kjøpe "dobbelt".

 

Håper dere med litt erfaring fra disse modellene kan ta dere tid til å gi deres mening.

 

 

MVH

 

Jørn

Lenke til kommentar
Hvilken blitz skal jeg velge???? HAr prøvd litt med min gamle 540ez.....litt mye styr for å si det sånn. SKal jeg gå for canon eller metz? Ser jo at det er litt penger å spare på metzen, men er automatikken like god og tilpasset som canon sin egen? Tenkte litt på den som heter 430.

 

Har en 430EX selv, og det er en god blitz.

Metz 48 AF-1 er litt kraftigere, og kan brukes som master til å styre flere blitzer trådløst, noe 430EX ikke kan.

Den skal være like grei å bruke med automatikk, og man kan jo oppdatere firmware'n med usb om det skulle dukke opp noe nytt.

Lenke til kommentar
Hei, fikk mitt canon 30d i dag! (+tamron 17-50mm) Har ikkje fått testet testet så mye enda, men la merke til at filnummereringen starter på "IMG_2720"

 

Skal den ikke starte på "IMG_0001"?

 

takk for svar!

 

 

har minnekortet ditt vært i ett annet kamera før?

isåfall kan det være grunnen =)

 

hei, minnekortet har så vidt vert brukt før... I en 400d, men tok ikke mer en max 200 bilder med det...

Prøvde nå med et helt nytt minnekort, og telleren fortsetter fra "img_27xx"...

Oi.. Dette tyder på at det kan ha vært brukt før. Si ifra til butikken så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Hei, fikk mitt canon 30d i dag! (+tamron 17-50mm) Har ikkje fått testet testet så mye enda, men la merke til at filnummereringen starter på "IMG_2720"

 

Skal den ikke starte på "IMG_0001"?

 

takk for svar!

 

 

har minnekortet ditt vært i ett annet kamera før?

isåfall kan det være grunnen =)

 

hei, minnekortet har så vidt vert brukt før... I en 400d, men tok ikke mer en max 200 bilder med det...

Prøvde nå med et helt nytt minnekort, og telleren fortsetter fra "img_27xx"...

Oi.. Dette tyder på at det kan ha vært brukt før. Si ifra til butikken så fort som mulig!

 

Hei, har leita litt på nettet for å prøve å finne svar...

 

Fant en tråd om dette på et utenlandsk forum.

 

Der hevdes det at et nytt minnekort som settes inn i et brukt kamera (canon) vil fortsette bildetellingen til kameraet F.eks. "img_2700". (godt mulig at det kamera jeg brukte minnekortet i hadde dette bildetallet da.)

 

Og hvis man bruker det samme minnekortet i et nytt kamera (selv om man formaterer kortet) vil bildetellingen fortsette fra det gamle kamera: "img_2701..." At man altså må starte med et nytt minnekort i et nytt kamera, eller nullstille telleren, for å starte på "img_0001""

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

takk.

Lenke til kommentar

Har selv satset på 18_55 IS og Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS som begynnerobjektiv, mener de skal klare seg bra intill jeg får kjøpt bedre optikk senere,de koster uansett ikke skjorta og skal være enkle å selge vidre uten større tap.

Så nå skal jeg finne et brukbart stativ og noe annet småtteri jeg trenger , så får jeg oppdatere linsene senere på året.

 

Kom over denne i dag,en test av div linser om det kan være av intresse.

 

http://www.pbase.com/lightrules/lenstests

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har en 430EX selv, og det er en god blitz.

Metz 48 AF-1 er litt kraftigere, og kan brukes som master til å styre flere blitzer trådløst, noe 430EX ikke kan.

Den skal være like grei å bruke med automatikk, og man kan jo oppdatere firmware'n med usb om det skulle dukke opp noe nytt.

 

Hva får deg til å hevde at Metz 48 AF-1 kan fungere som master i trådløst oppsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...