Boralis Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Mulig det ikke er rett plass å spørre,men jeg formaterte maskinen i dag og la inn CS3 på nytt og da kan den ikke lengre åpne rawfilene fra 50Den,menst de fra 30Den går fint,før reinnstaleringen åpnet den begge uten problem Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oppdater programmet, du bruker sannsynligvis en eldre installasjonsfil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Oppdater programmet, du bruker sannsynligvis en eldre installasjonsfil. Jepp,hadde glemt å oppdatere raw plug in Virker fint nå Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ser at Fotovideo skal ha messe i helgen. I den sammenheng kommer de med et fint tilbud på 40D. Tror sannelig ikke jeg klarer å la være å kjøpe meg et slikt.... Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ser at Fotovideo skal ha messe i helgen. I den sammenheng kommer de med et fint tilbud på 40D. Tror sannelig ikke jeg klarer å la være å kjøpe meg et slikt.... jepp har lagt merke til den messen, hvilket tilbud prater vi om her? Har lyst på 40d selv! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Messepris 5995,-. Kjempegreier det:) Omtrent 800-1000,- rimeligere enn andre nettbutikker jeg gjerne kunne brukt... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Da er ordrebekreftelsen kommet fra Fotovideo. Håper bare de får sendt kamera i løpet av dagen nå Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 hmm, for kvart ~5 bilde eg tar med 40d-en min nå, får eg opp ein error 99, ''Shooting is not possible- turn the power switch to (off) and (on) or re-innstall the battery'', har prøvd å pusse av kontaktene mellom kamera/objektiv, men til inga nytte. nokon her som har erfaringar med samme problem? Og dette går vel på garantien vil eg tru? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vill gjetting: Batteri nr 2 (ala klokkebatteri) som er gått tomt. Tror i alle fall kameraene har slike batterier i tillegg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Vill gjetting: Batteri nr 2 (ala klokkebatteri) som er gått tomt. Tror i alle fall kameraene har slike batterier i tillegg. Ja det har de,står ved siden av det store batteriet. Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Nå skal 20D-en erstattes av et 40D. Slenger med 50mm f/1.8 samtidig! Gleder meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Og hvilken normaloptikk sitter du med fra 20D? Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har bare kit-objektivet, så jeg gleder meg til noe skarpere. Tenker også på noe som ligger mellom 30-100mm senere. Liker å jobbe med 40mm og oppover. Fikk huset i dag, og blir hele tiden forbauset over forskjellen på de to kameraene! Er helt utrolig hvor mye bedre 40Den sitter i hånda, hvor mye raskere det er og raw-kvaliteten er merkbart bedre. Hva slags optikk krever 40Den for å levere gode portretter/bilder med brennevidde 50mm ++? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har også hatt 20d (og 30d, og 10d), og har 40d - som nylig er anskaffet brukt. Kan bekrefte at 40d absolutt er en vesentlig oppgradering fra 20/30d. Optikkmessig krever ikke 40d noe spesiellt mer enn brødrene. Personlig ville jeg søkt på foto.no etter en EF 50/1.4. Disse får en for drøye 2000,-. Kjøp av spitters ny optikk driver jeg sjelden med. Dette objektivet er meget bra. Ikke perfect, men absolutt verd kronene. Eventuellt stats på en god normalzoom, og der er jo EF-S 17-50/2.8IS en heit kandidat. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Eventuellt stats på en god normalzoom, og der er jo EF-S 17-50/2.8IS en heit kandidat. Trodde jeg ikke fantes, hvor får man kjøpt den? Endret 2. november 2008 av Hotvedt Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Eventuellt stats på en god normalzoom, og der er jo EF-S 17-50/2.8IS en heit kandidat. Trodde jeg ikke fantes, hvor får man kjøpt den? Legg på 5mm så får du den her http://www.japanphoto.no/product/objektive...mm-f-2-8-is-usm Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Helsike, altså. Nå er jeg lei av alt pirket på 30D. Frister noe utrolig å oppgradere til 40D (forskjellen er enorm, større skjerm og bedre grep gjør større forskjell enn jeg hadde trodd) når man får det til rundt 5000 med vertikalgrep selv på finn.no. Endret 2. november 2008 av matsktsk Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Helsike, altså. Nå er jeg lei av alt pirket på 30D. Frister noe utrolig å oppgradere til 40D (forskjellen er enorm, større skjerm og bedre grep gjør større forskjell enn jeg hadde trodd) når man får det til rundt 5000 med vertikalgrep selv på finn.no. Ja, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Helsike, altså. Nå er jeg lei av alt pirket på 30D. Frister noe utrolig å oppgradere til 40D (forskjellen er enorm, større skjerm og bedre grep gjør større forskjell enn jeg hadde trodd) når man får det til rundt 5000 med vertikalgrep selv på finn.no. Hvilken pirking er du ikke liker ? Lenke til kommentar
reds Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 I morra mottar jeg en 50mm 1.8 og i løpet av uka en et EF 35-80mm 4-5.6 Starter med det på 40D! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå