Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at Fotovideo skal ha messe i helgen. I den sammenheng kommer de med et fint tilbud på 40D. Tror sannelig ikke jeg klarer å la være å kjøpe meg et slikt....

jepp har lagt merke til den messen, hvilket tilbud prater vi om her?

Har lyst på 40d selv!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, for kvart ~5 bilde eg tar med 40d-en min nå, får eg opp ein error 99, ''Shooting is not possible- turn the power switch to (off) and (on) or re-innstall the battery'', har prøvd å pusse av kontaktene mellom kamera/objektiv, men til inga nytte. nokon her som har erfaringar med samme problem? Og dette går vel på garantien vil eg tru?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bare kit-objektivet, så jeg gleder meg til noe skarpere. Tenker også på noe som ligger mellom 30-100mm senere. Liker å jobbe med 40mm og oppover.

Fikk huset i dag, og blir hele tiden forbauset over forskjellen på de to kameraene! Er helt utrolig hvor mye bedre 40Den sitter i hånda, hvor mye raskere det er og raw-kvaliteten er merkbart bedre. :)

Hva slags optikk krever 40Den for å levere gode portretter/bilder med brennevidde 50mm ++?

Lenke til kommentar

Har også hatt 20d (og 30d, og 10d), og har 40d - som nylig er anskaffet brukt.

Kan bekrefte at 40d absolutt er en vesentlig oppgradering fra 20/30d.

Optikkmessig krever ikke 40d noe spesiellt mer enn brødrene. Personlig ville jeg søkt på foto.no etter en EF 50/1.4. Disse får en for drøye 2000,-. Kjøp av spitters ny optikk driver jeg sjelden med.

Dette objektivet er meget bra. Ikke perfect, men absolutt verd kronene.

Eventuellt stats på en god normalzoom, og der er jo EF-S 17-50/2.8IS en heit kandidat.

Lenke til kommentar

Helsike, altså. Nå er jeg lei av alt pirket på 30D. Frister noe utrolig å oppgradere til 40D (forskjellen er enorm, større skjerm og bedre grep gjør større forskjell enn jeg hadde trodd) når man får det til rundt 5000 med vertikalgrep selv på finn.no.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Helsike, altså. Nå er jeg lei av alt pirket på 30D. Frister noe utrolig å oppgradere til 40D (forskjellen er enorm, større skjerm og bedre grep gjør større forskjell enn jeg hadde trodd) når man får det til rundt 5000 med vertikalgrep selv på finn.no.

Ja, hvorfor ikke?

:)

Lenke til kommentar

Hvilken pirking er du ikke liker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...