Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Ser at mitt kamera fra fabrikk? er utstyrt med nyeste firmware, v1.05. Er dette gjort fra fabrikk under produksjonen av kameraet (med de fordeler/ulemper dette måtte innebære) eller er det gjort i ettertid?

Det er en fordel at kameraet har siste versjon av firmware. Så hvis det er gjort på fabrikk; så er det bare bra. En initiell firmware må legges inn under produksjon; så da kan man like gjerne legge inn den nyeste.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt offtopic kanskje, men det kattebildet såg jeg en dag jeg browsa gjennom flickr og det er det råeste bildet jeg har sett tror jeg. Utrolig bra i mine øyner, støy'en merker ikke jeg noe til, men er vel noe med det trente øye :)

 

Jeg fikk iallfall veldig feelgood følelse av det kattebildet =)

Lenke til kommentar
Litt offtopic kanskje, men det kattebildet såg jeg en dag jeg browsa gjennom flickr og det er det råeste bildet jeg har sett tror jeg. Utrolig bra i mine øyner, støy'en merker ikke jeg noe til, men er vel noe med det trente øye :)

 

Jeg fikk iallfall veldig feelgood følelse av det kattebildet =)

 

Jøss, ja der kan du se.

 

Er et par andre som har sagt noe liknende.

Selv er jeg nok opphengt i hvor godt det KUNNE ha vært.

 

Prøvde på noe slikt som det her:

 

What is now, cow?

 

Men synes støyen ødelegger enormt (som sagt, støyallergisk. hehe)

Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene på canon 20D og 30D? Faren min har 20D, ett kamera jeg synes er veldig bra, og nå har de 30D på tilbud på japan photo til 3999..

 

Hovedforskjellen er vel at 30D har større skjerm og spotmåling av eksponering.

 

Er du fornøyd med 20D vil du bli enda mer fornøyd med 30D.

 

3999,- er et knalltilbud, fort deg før det er tomt!

Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene på canon 20D og 30D? Faren min har 20D, ett kamera jeg synes er veldig bra, og nå har de 30D på tilbud på japan photo til 3999..

Samme bildekvalitet er det eneste som er likt. Ellers er det mye større skjerm, søker. Ekstra instillingshjul, flere ISO trinn. Kommer ikke på mer i farten, kanskje noen andre gjør det

Lenke til kommentar
Hva er hovedforskjellene på canon 20D og 30D? Faren min har 20D, ett kamera jeg synes er veldig bra, og nå har de 30D på tilbud på japan photo til 3999..

Samme bildekvalitet er det eneste som er likt. Ellers er det mye større skjerm, søker. Ekstra instillingshjul, flere ISO trinn. Kommer ikke på mer i farten, kanskje noen andre gjør det

Sammenlikning av spesisifkasjoner i prisguiden

Lenke til kommentar
Å da har monstret entra døra her gikk sporenstraks i gang med å lade batteri.

dette skal bli morro i helga ny bil nytt kamera snart ny kayakk kan man klage.

Monstret

Canon 40D med 17-85 is-usm 1:4-5,6

blir vell knapt tid til denne tråden i helga nå he he

 

Lykke til,har nok ikke 30D en før på tirsdag,da skal den testes og avgjøres om det blir oppgradering momentant eller senere.

Lenke til kommentar
Å da har monstret entra døra her gikk sporenstraks i gang med å lade batteri.

dette skal bli morro i helga ny bil nytt kamera snart ny kayakk kan man klage.

Monstret

Canon 40D med 17-85 is-usm 1:4-5,6

blir vell knapt tid til denne tråden i helga nå he he

 

Klarer fint et par hundre bilder før du må lade batteriet.

 

Hadde aldri klart å vente på batteriet før jeg lekte meg

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt 20D siden den ble lansert, kunne jeg ikke stå for fristelsen. For 3 1/2 år siden betalte jeg 14 500 kroner for 20D med kit-objektiv hos Japan Photo. I dag kjøpte jeg 30D, riktig nok uten objektiv, til 3 999 i den samme butikken!

 

Jeg skal kjøpe etterfølgeren til 5D når den kommer, og var fast bestemt på å beholde 20D-en siden jeg har et par EF-S-objektiver (Canon EF-S 60mm makro og Canonn EF-S 10-22mm).

 

Nå har jeg altså et helt nytt kamera som back-up den gangen jeg satser på fullformat! Jeg er veldig fornøyd med den store skjermen, kortere iso-trinn og ikke minst spot-målinga. Er det bare meg, eller virker lukkeren litt mer tyst også?

 

Jeg får vel et par tusenlapper for 20d-en. Det er et kupp å få et helt nytt kamera med garanti og alle de småtinga fiksa som har irritert meg litt med 20D.

 

Noen som er interessert i et pent brukt 20D-hus? Slenger gjerne med et lite brukt Canon EF 50mm 1.8II. Synes dere 2 700,- er for mye for den "pakken"?

 

Eitp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Etter å ha hatt 20D siden den ble lansert, kunne jeg ikke stå for fristelsen. For 3 1/2 år siden betalte jeg 14 500 kroner for 20D med kit-objektiv hos Japan Photo. I dag kjøpte jeg 30D, riktig nok uten objektiv, til 3 999 i den samme butikken!

 

Jeg skal kjøpe etterfølgeren til 5D når den kommer, og var fast bestemt på å beholde 20D-en siden jeg har et par EF-S-objektiver (Canon EF-S 60mm makro og Canonn EF-S 10-22mm).

 

Nå har jeg altså et helt nytt kamera som back-up den gangen jeg satser på fullformat! Jeg er veldig fornøyd med den store skjermen, kortere iso-trinn og ikke minst spot-målinga. Er det bare meg, eller virker lukkeren litt mer tyst også?

 

Jeg får vel et par tusenlapper for 20d-en. Det er et kupp å få et helt nytt kamera med garanti og alle de småtinga fiksa som har irritert meg litt med 20D.

 

Noen som er interessert i et pent brukt 20D-hus? Slenger gjerne med et lite brukt Canon EF 50mm 1.8II. Synes dere 2 700,- er for mye for den "pakken"?

 

Eitp

 

Nja, tror du kan prøve deg på 3000,-

 

Jeg solgte min 400D for 4200 (med batterigrep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...