Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 50D offisielt slippet ut på markedet nå av Canon ?

Ser at siden som omhandler 50D ikke er fullstendig ennå pleier og bli det når kameraet slippes ut.

FotoVideo var vel de første som skulle få de her i Norge og det var i dag,dette stod på siden deres,men er nå tatt bort. Sannsyneligvis fordi de få eksemplarene de fikk var revet bort med forhåndsbestillinger.

De andre norske webbutikker som har levert/kan levere disse i dag må vel da ha fått tak i dem via såkalt gråimport .

Lenke til kommentar
De andre norske webbutikker som har levert/kan levere disse i dag må vel da ha fått tak i dem via såkalt gråimport .
Det at de får dem først, betyr ikke at andre ikke også får...

Jeg baserer det litt på at jeg har snakket med div innkjøpere i noen webbutikker,og alle sa det samme, at fotoVideo fikk først siden de hadde oprettet Canon Store

http://www.akam.no/artikler/_8221-canon_st...ar/56093?pid=13

Finnes bruiksanvisning for 40D på norsk? Evt hvor skaffer jeg dette. Er det noen som har en link?

Meg bekjent så er den kunn på Dansk.Svensk og finsk .

Lenke til kommentar
Jeg baserer det litt på at jeg har snakket med div innkjøpere i noen webbutikker,og alle sa det samme, at fotoVideo fikk først siden de hadde oprettet Canon Store
Som sagt - at Fotovideo får først betyr ikke at andre ikke får. I så fall ville jeg vurdert å anmelde Canon for konkurransevridende virksomhet...
Lenke til kommentar
Det har hendt før, men det betyr ikke at det gjelder nå. Uansett er det lett å finne ut. De som har EU-modell vil oppgi det i annonsen/på nettsiden.

Nettopp, og jeg ser intet eu flagg her.

Nei,men så står det også 0 på lager.

Om kamera er gråimport eller ei betyr vel neppe noe for noen av oss,vi er beskyttet av norsk lov uansett etter det jeg forstår.

Det har tidligere vært solgt gråimport i Norge uten at dise har vært meket EU,om det skjer nå vet jeg ikke noe om .

Som sagt - at Fotovideo får først betyr ikke at andre ikke får. I så fall ville jeg vurdert å anmelde Canon for konkurransevridende virksomhet...

Vel om andre fikk samtidig så er det jo rart at KUN fotoVideo har annonsert at denne ville være på lager den 22.9 menst alle andre kjører med usikker dato  :hmm:

Vil vel tro dette er lovlig også,for er det ikke slik at Canon leier en del av lokalene deres .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da var 50D'n i hånda:) DEILIG! Skal ut en tur nå og teste litt.

Ja kom deg ut å test,ikke sitt her å kop :cool:

Går nok noen dager til før mitt kommer,men pytt pytt får det jo for 7800.- :p

Du får se og kjøpe deg 5D mk II snart,så kjøper jeg 50D av deg for 7800.-,må jeg vente en noen dager så går jo kjøpeprisen naturligvis ned :D

Lenke til kommentar
Da var 50D'n i hånda:) DEILIG! Skal ut en tur nå og teste litt.

Ja kom deg ut å test,ikke sitt her å kop :cool:

Går nok noen dager til før mitt kommer,men pytt pytt får det jo for 7800.- :p

Du får se og kjøpe deg 5D mk II snart,så kjøper jeg 50D av deg for 7800.-,må jeg vente en noen dager så går jo kjøpeprisen naturligvis ned :D

Blir nok ikke 5D før til neste jul eller deromkring,nå skal jeg ha 50D og så skal det kjøpes litt optikk etter hvert,vi får se hva det blir .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...