Gå til innhold

Panasonic NV-GS180 - Hvor godt er det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg et nytt videokamera til jul, og har me dette da filmen endel over på film kasetter. Kameraet heter: Panasonic NV-GS180.

På enkelte klipp når jeg lagrer redigert materiale filmet med dette kameraet, føler jeg ikke at det er så bra kvalitet, er det meg eller er det mulighet at det rett og slett ikke er bedre? Er ikke kameraet så godt som jeg tror?

Har lest endel om hvor godt kameraet egentli er. Men skulle gjerne hatt noen av dere herpå forumet til å kommentere kameraet, kvaliteten på noen klipp er strålende, men på noen da også svært annerledes og da litt dårligere.

Kan hende jeg/noen hadde trykt på noe på kameraet som gjorde det dårligere ikke vet jeg.

Noen som kan fortelle meg egentli hvor godt kameraet mitt er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper bildene du sier er strålende er tatt i god belysning?

Om du filmer i begrenset lys (innebelysning eller skumring), vil du selvsagt få dårligere farger og blasst bilde. Det er helt normalt. Skal du ha bedre kvalitet på bilder i dårlig belysning, må du et stykke opp i pris til et kamera som har større sensorer.

GS-180 er blant de aller beste kameraene i denne prisklassen. Men det er klart at kamera som ligger under 5000 alltid vil ha en del ulemper som en følge av lav pris. Kamera under 10.000 vil også ha noen ulemper, men av mindre grad. Man får det man betaler for, selv om du får mye for pengene i de fleste Panasonic kamera.

Om kvaliteten varierer sterkt på bilder tatt i samme forhold, kan det være greit å få forhandleren til å sjekke kameraet, evt. sende det inn for en reparasjon eller sjekk på verkstedet. Har imidlertid ikke opplevd denne type feil på Panasonic før.

Lenke til kommentar
Tipper bildene du sier er strålende er tatt i god belysning?

Om du filmer i begrenset lys (innebelysning eller skumring), vil du selvsagt få dårligere farger og blasst bilde. Det er helt normalt. Skal du ha bedre kvalitet på bilder i dårlig belysning, må du et stykke opp i pris til et kamera som har større sensorer.

GS-180 er blant de aller beste kameraene i denne prisklassen. Men det er klart at kamera som ligger under 5000 alltid vil ha en del ulemper som en følge av lav pris. Kamera under 10.000 vil også ha noen ulemper, men av mindre grad. Man får det man betaler for, selv om du får mye for pengene i de fleste Panasonic kamera.

Om kvaliteten varierer sterkt på bilder tatt i samme forhold, kan det være greit å få forhandleren til å sjekke kameraet, evt. sende det inn for en reparasjon eller sjekk på verkstedet. Har imidlertid ikke opplevd denne type feil på Panasonic før.

Det høres normalt ut, for det er akkuratt i dårlig belysning kvaliteten ikke er all verden. Vi var i london for ikke lenge siden og filmet mye av byggningene osv, disse bildene ble kjempe bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...