Tharos. Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Rotete overskrift, jeg vet. Ja, det har seg nå slik at jeg tenkte å lage meg en ny hjemmeside. Den gamle lagde jeg i GoLive i html, og ble etterhvert usannsynlig rotete å oppdatere. Jeg er temmelig grønn på det meste av programmering, så jeg har prøvd litt CMS, uten mye hell hittil. Jeg prøvde i dag å legge inn Typo3 på webhotellet mitt. Jeg leier forresten hos One.com, som tydeligvis har satt opp MySQL og phpmyadmin som standard. Vil dette gi meg trøbbel om jeg vil bruke en CMS? I tillegg er safe_mode aktivert hos serverne deres, igjen, trøbbel? Og jeg (tror) jeg klarte å legge inn Typo3, men det dukker opp en påloggingsboks, som er greit nok, men jeg kan ikke huske å ha skrevet inn noe brukernavn og passord i innstalleringen. Men nå vil jeg gjerne starte fra begynnelsen, slette alt som ligger på serveren og legge inn det jeg trenger fra start. Hva er det beste alternativet for meg nå? Jeg vil gjerne bruke en grei og enkel CMS, men som har mye muligheter m.t.p. databaser o.l. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Typo3 er jo meget heftig. Hvis du skal ha hjemmeside, er det utvilsomt en overkill. Et bloggcms som MovableType eller Wordpress kan du bli veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg kjører både Xoops og Wordpress på One sine servere, og begge deler går så det "griner". Xoops er et veldig oversiktlig og enkelt cms system som kan utvides i det uendlige med moduler og themes. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg kjører både Xoops og Wordpress på One sine servere, og begge deler går så det "griner". Xoops er et veldig oversiktlig og enkelt cms system som kan utvides i det uendlige med moduler og themes. Jeg la inn Xoops for et par dager siden. Virker som et skikkelig enkelt og greit CMS, og skal prøve å sette meg litt mer inn i det. Var kjempeenkelt å legge inn flere moduler også, så dette virker lovende. Men jeg har et sikkert veldig toskete spørsmål; hvordan legger man inn "egne" sider i Xoops? Jeg ser jeg har en meny på venstre side, og legger jeg f.eks. inn en nyhetsmodul, kommer det opp en link til Nyheter der. Men hva om jeg vil legge inn en selvlaget html/php-side, og linke til den fra hovedmenyen? Og helst bruke CSS'n til resten av siden min? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du kan legge inn en modul og eller en blokk som inneholder html og eller php kode. Ingen problem. Gå på brukerforumet til Xoops, så finner du alt du noen gang kan lure på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå