Gå til innhold

Sette opp hjemmeside. CMS, MySQL og safe_mode!

Anbefalte innlegg

Rotete overskrift, jeg vet. :)

Ja, det har seg nå slik at jeg tenkte å lage meg en ny hjemmeside. Den gamle lagde jeg i GoLive i html, og ble etterhvert usannsynlig rotete å oppdatere.

Jeg er temmelig grønn på det meste av programmering, så jeg har prøvd litt CMS, uten mye hell hittil.

Jeg prøvde i dag å legge inn Typo3 på webhotellet mitt. Jeg leier forresten hos One.com, som tydeligvis har satt opp MySQL og phpmyadmin som standard. Vil dette gi meg trøbbel om jeg vil bruke en CMS? I tillegg er safe_mode aktivert hos serverne deres, igjen, trøbbel?

Og jeg (tror) jeg klarte å legge inn Typo3, men det dukker opp en påloggingsboks, som er greit nok, men jeg kan ikke huske å ha skrevet inn noe brukernavn og passord i innstalleringen.

Men nå vil jeg gjerne starte fra begynnelsen, slette alt som ligger på serveren og legge inn det jeg trenger fra start. Hva er det beste alternativet for meg nå? Jeg vil gjerne bruke en grei og enkel CMS, men som har mye muligheter m.t.p. databaser o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører både Xoops og Wordpress på One sine servere, og begge deler går så det "griner". Xoops er et veldig oversiktlig og enkelt cms system som kan utvides i det uendlige med moduler og themes.

Jeg la inn Xoops for et par dager siden. Virker som et skikkelig enkelt og greit CMS, og skal prøve å sette meg litt mer inn i det. Var kjempeenkelt å legge inn flere moduler også, så dette virker lovende. :)

Men jeg har et sikkert veldig toskete spørsmål; hvordan legger man inn "egne" sider i Xoops? Jeg ser jeg har en meny på venstre side, og legger jeg f.eks. inn en nyhetsmodul, kommer det opp en link til Nyheter der. Men hva om jeg vil legge inn en selvlaget html/php-side, og linke til den fra hovedmenyen? Og helst bruke CSS'n til resten av siden min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...