DarkStarr Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei jeg kjøpte meg noen ekstralys på biltema jeg ikke har fått til og funk, så lurte jeg på om jeg har koblet dem riktig? takker for svar! tegnig.bmp Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 prøv denne. Strøm fra batteriet inn på pin 30, og styrestrøm inn på pin 85. 86 går rett til jord og når det da går strøm gjennom 85 og 86, så switcher releet over og sender strøm gjennom 30 og 87. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Det står ikke no sånn 85, 30 tall på relèt, må jheg jorde batteriet også? Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hva slags rele har du da? Det går vel allerede en ledning mellom minuspol og bilens karroseri ("jord"). Endret 13. februar 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Er det digre releet fra biltema...Har sett det,men vet ikke hvordan det skal koblest.Kjøp deg et lite hendig rele heller.Fås på biltema for 20 kr tror jeg... Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Det er det svære ja, m,en funker ikke det da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hva med å kjøpe et nytt relè? Et 4-pols holder lenge. Enklere å koble opp. Endret 13. februar 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Klikker det i releet du har når du vipper opp bryteren? Tegningen din ser fornuftig ut (men mangler sikring), dog uten at jeg kjenner til den reletypen. Står det noe som helst på det (skjema e.l.)? Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Ja det klikker i relet, men har sikring, glemte baero g tegne den, en 10a mellom rele og batteri Det står ikke no, ihvertfall ikke no jeg har huske, står bare noen bokstaver på kontaktene. Jeg har jordet lyktene ved og koble ledningen på festestativet, som man skrur bak skiltet, holder dette for jording? takker for hjelp! Endret 14. februar 2008 av DarkStarr Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Holder så lenge det ikke er fullt av lakk mellom ledningene og stativet,og så lenge stativet er skrudd skikkelig til ramma i bilen såden får jord. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Mne siden det klikka i relet når jeg skrudde på lysa, er det riktig koblet da? er det lysa det er evt. no feil med\feil kobla? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Mne siden det klikka i relet når jeg skrudde på lysa, er det riktig koblet da? er det lysa det er evt. no feil med\feil kobla? Nja, styrestrømkretsen virker i alle fall når det klikker. Prøv med multimeter eller prøvelampe om du får strøm inn på (30) og ut fra (87) releet, deretter prøver du det samme ved lyktene. Jeg er fristet til å gjette på manglende jording pga lakk etc, men det er bare en gjetning... Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Fikk det til å funke nå, måtte jorde lyktene ordentlig ' Takker for hjelp folkens! u hadde nok riktig du inge! Endret 15. februar 2008 av DarkStarr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå