chrishan Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Finnes det noen mulighet for at en flink sjel der ute kan lage en eller annen slags kommando som kan hjelpe meg å flette to musikk-kataloger? Problemet er slik: Jeg hadde en gang en katalog som het musikk på min stasjonære pc. Den hadde underkataloger som het A, B, C, D osv. Jeg kopierte på et tidspunkt over hele greia til laptopen min, og brukte ikke den stasjonære i særlig grad. Musikk-katalogen på laptopen ble gradvis utvidet etterhvert som jeg kjøpte ny musikk, ingenting ble slettet. Så, av forskjellige grunner, ble laptopen utilgjengelig for meg over en tre-måneders periode. Den gamle stasjonære ble børstet støv av og brukt i denne tiden. Da ble nok musikk-katalogen der noe utvidet med forskjellige greier. Laptopen er nå solgt, men innholdet ble først kopiert over til den stasjonære. Nå vil jeg gjerne synkronisere all musikken i en katalog, uten å få masse dobbelt, og uten å slette noe. Kan noen hjelpe meg med en måte å gjøre dette på uten for mye arbeid??? Ps - maskinen kjører nå Ubuntu uten noen form for skrivebordsmiljø. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Vil du ha dem sortert alfabetisk etter gruppe/artist da? eller? Og skal hver gruppe/artist ha sin egen mappe? Og har du php-cli innstallert? Eller må jeg prøve med bash? Foretrekker php da, men får det sikkert til uten Endret 13. februar 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Ja, alt er jo sortert nå i grupper som heter A, B, C osv. Det jeg vil er at alt som ligger i A/ i den ene mappen skal kopieres over til A/ i den andre musikkmappen. Hvis sangen AC-DC/Highway to hell.mp3 ligger i begge mappene kan den bare ignoreres/slettes, men hvis den bare er i en av mappene skal den selvsagt beholdes. Slik håper jeg at all musikken i begge mappene kan samles i en mappe uten for mange duplikater. Noe manuell rydding blir det sikkert, bare det i all hovedsak blir rett. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) aah skjønner Skal se på det Er ikke så viktig med php da EDIT: Får ikke gjort noe nå, men skal se på det senere Endret 13. februar 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 så lenge filene har samme navn trodde jeg det bare var å kopiere over hele mappen, så blir de som allerede eksisterer overskrevet, og de andre blir beholdt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Går ann det ja. Men spørs om samme sang har forskjell på store og små bokstaver. Men det er lett å fikse Dette tenkte jeg faktisk ikke på xD Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 En annen ting er bitrate. Man vil jo gjerne ha den kopien som har best kvalitet dersom de kommer fra flere kilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå