Silenos Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det mulig å få 2 iper på 1 nettverkskort? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det mulig å få 2 iper på 1 nettverkskort? ja Lenke til kommentar
letmein Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel bare å trykke på ADD, og legge til en IP til.. Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det mulig å få 2 iper på 1 nettverkskort? hva skal dette tjene til? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hehe, veldig konstruktive og hjelpfulle svar som ble gitt her Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hehe, veldig konstruktive og hjelpfulle svar som ble gitt her Hva annet kan man svare når den som spør ikke gir noe info. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det mulig å få 2 iper på 1 nettverkskort? Først og fremst, hviket OS kjører du? Om du kjører linux, BSD, Windows NT/2000/XP osv så går det, men det går ikke om du kjører Windows 95/98/ME. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 stort bildeHvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel bare å trykke på ADD, og legge til en IP til.. Nei, Nei, Nei. Her legger du til en gateway. Dessuten kan du ikke ha flrer IP adresser på et nettverkskotr, med mindre du har to utganger på kortet. Da kan du ha én IP pr. utgang. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nei, Nei, Nei. Her legger du til en gateway. Dessuten kan du ikke ha flrer IP adresser på et nettverkskotr, med mindre du har to utganger på kortet. Da kan du ha én IP pr. utgang. Jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om. Man trenger IKKE flere utganger på nettverkskortet for å bruke flere ip adresser. Har aldri prøvd dette i windows, men i linux er det hvertfall ikke noe problem å sette opp flere interface på samme nettverkskort. Jeg føler meg ganske sikker på at dette er mulig i Windows også. edit: Prøvde akkurat letmeins fremgangsmåte i Windows 2000 og det ser ut til å fungere utmerket og nettverkskortet mitt har bare en utgang. Klikk 'add' under ip adresses og du kan legge til flere adresser - Judaz - Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 stort bildeHvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel bare å trykke på ADD, og legge til en IP til.. Nei, Nei, Nei. Her legger du til en gateway. Dessuten kan du ikke ha flrer IP adresser på et nettverkskotr, med mindre du har to utganger på kortet. Da kan du ha én IP pr. utgang. Hann mener trykke ADD på den ovenfor, men det går ikke når du har DHCP aktivert, dekaktiverer du DHCP, vil du kunne legge til en extra IP! Ser her: Lenke til kommentar
vamp Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ja, du kan ha flere ip-adresser på et nettverkskort Letmein sitt bilde er riktig, men så lenge han har dhcp aktivert vil han ikke kunne legge til flere ip-adresser på et kort. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Men hvorfor er dette ønskelig? Hva tjener man på det? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Men hvorfor er dette ønskelig?Hva tjener man på det? Kan f.eks brukes hvis man har en firewall som skal dekke noen eksterne ip-adresser. Firewallen kan da rute trafikken inn til riktig maskin internt. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 I XP så har du også en "alternate connection" (eng versjon). Det vil si at om du feks. bruker en maskin på to nettverk (bærbar hjemme/jobb) så slipper du å endre settingsene hver gang. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg årka ikke å skru av dhcp'n min og adde fx. 2 ip'er.. Jeg la ut bildet sånn at folk sånn cirka skulle sjønne hvor man skulle trykke.. etc.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dette er et lite forsøk på oppklaring: En PC med ett nettverkskort kan ikke ha mer enn en ip- adresse samtidig. Det at den på forskjellige vis kan koble seg opp mot mange ip- adresser samtidig er en annen sak. Altså- en ip- adresse per kort samtidig. Hu og hei- jeg har feil her tydeligvis. Da lærte jeg noe idag også.. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 CastorFiber: Du tar feil der... (gidder ikke utdype, det blir langt) - Judaz - Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ett interface kan ha flere adresser, som den både sender og svarer på. Jeg har hatt problemer ved bruk av flere kort, en ip på hver, samme subnet, med at all data blir sendt gjennom et og samme kort (linux), men det blir noe annet... Har man f.eks. en pppoe tilkopling med ip 1.2.3.4 og en ethernet tilkopling med ip 10.0.0.1, kan man bruke samme nettverkskort til disse to ip'ene (da står f.eks. alle pcene samt adsl modem i en og samme switch/hub). Dette har jeg hvertfall gjort selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå