Ståle^^ Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Maskinvare.. HK: Abit AB9-Pro CPU: Intel Core 2 Duo - E6600 @ Stock speed RAM: 2.0 GB Corsair Dominator DDR2 Lydkort: Creative X-fi gamer WLAN kort: SMC WPCI-N Skjermkort: XFX Nvidia 8800 GTS 640 MB @ Stock speed Disk.. 1 x raptor 74 GB 10k rpm 1 x WD 250 GB 7.2k rpm OS: Win XP home m/ SP2 Rett før problemet oppsto hadde jeg flytta på PC-en og innstalert overnevnte WLAN kort. Får ingen feilmeldinger annet enn kraftige pipelyder fra hovedkortet og LED skjermen på HK-et viser feilkoden FF(Boot attempt (INT 19h)). Anar det ikke er noe virus siden hovedkortet gjerne begynner å pipe å hyle lenge før jeg kommer inn i windows, men kjørte virus-scan med Eset Nod32 dagen før jeg flytta PC-en. Drivere er for det meste nylig oppdatert med untak av lyddrivere.. Alt av vifter og kjøling generelt går å turrer som det skal under oppstart og helt fram til jeg skrur av PC-en når pipinga blir for drøy. Temperatur burde uansett ikke være ett problem da det er maks 5-8 grader i rommet PC-en står nå.. Så, oppsummering: Jeg innstalerte ett WLAN kort i PC-en min, starta opp, søkte opp netverk, fant ut kortet mitt ikke hadde god nok rekkevidde så jeg lot den nå stå for seg selv og gikk inn i stua, ser tv, sover, går på jobb og når jeg kommer hjem så står PC-en i windows sånn som jeg forlot den og den piper og hyler som besatt, på LED-skjermen på HK-et står føgende error code: FF(som står forklart at betyr: "Boot attempt (INT 19h)").. Jeg rebooter, PC-en begynner automatisk å hyle allerede i postscreen rebooter igjen, inn i bios og reset to defaults reboot samme prosedyre men kommer meg til Sikkerhetsmodus skjermen, begynner så å pipe å hyle igjen, samme error code. Fjerner all unødvendig HW slik som 250 GB disk, ekstra vifter, lydkort etc etc... Jeg har gådd tom for teorier nå, noen som har anelse på hva som kan feile PC-en min? antar det er noe med hovedkortet eller ett input kort til HK-et.. - Ståle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 FF er ingen feil såvidt jeg kan se, det betyr at POST er ferdig og BIOS prøver å boote. Burde vel fått noe på skjermen? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 FF er normalt som Hårek sier. Har du oppdatert bios på kortet ditt? Abit AB9 Pro var en katastrofe med bugs og kompatibilitetsproblemer med de første bios´ene - tro meg, jeg har prøvd ;-) Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Har klart å lese meg fram til at FF er gode grieier jeg og men det er nå engang den feilkoden som kommer, det kommer jo andre koder også men de kommer med lysets hastighet så jeg klare rikke å få med meg hva slags koder som kommer før FF.. Skjønner ingenting av dette jeg, har resat alt som er å resette samt fjerna alt av tileggskort som er å fjerne, kjører systemet så basic som mulig.. jeg blir galen av dette.. Mener jeg kjører siste bios, men om ikke får jeg prøve meg på en bios oppdatering.. ABit har laga en kjempekort men fucka det til med software rett å slett, er ikke første gangen jeg plages med dette kortet, om jeg får det til å kjøre smertefritt igjen skal jeg kaste inn Gentoo å lage filserver av den å forhåpentlivis aldri slå den av igjen.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 De andre kodene du ser under bios init er bare status for hvilke systemer som biosen drar i gang. Jeg har hatt rene helvete med mitt AB9 Pro, men de siste biosene har gjort det om til et av de beste intel 965 kort noensinne (jeg har ikke mitt lenger forresten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå