Gå til innhold

Input current på psu?

ducA

Anbefalte innlegg

Jeg har en Thermaltake Toughpower 1200w og så på hjemmesiden deres at det sto input current 15A vil dette si at strømforsyninga trekker 15A fra stikk kontakten når den skal levere 1200w fra psu til datadeler??

Ser på en annen psu som er på 520w fra coolermaster der står det 4A på 230VAC strømmnett og 8A på 115VAC, mens på thermaltake står det bare 15A på input current og ikke hvilke strømnett.

Sitter med denne psu'en på en 10A sikring nå :( og tenker på og oppgradere sikkringen til en 20A siden den sikkringen jeg bruker er til mye annet rundt i huset og hver gang overklokkinga har gått galt og må skrue av psu og resete cmos og plugge alt inn igjen og skrue på psu så går sikkringen og jeg må gå til sikkrings skapet og fikse det til igjen så går det ann og skrue på dataen etter på det.

Spør p.g.a jeg får resten av de nye delene til 3way sli oppsettet mitt neste uke og vil helst være på den sikkre siden før jeg skruer på dataen.

Endret av ducA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg så på en annen psu som er 1250w som cooler master er produsent av og der sto det dette på input current 16A @ 115Vac / 10A @ 230Vac viss den stemmer så vil da ikke amperen halveres med så høy w på psu'en?? og en annen psu på 1000w står dette som input current 15A@ 115 Vac / 8A@ 230 Vac

Det med at sikringen går kan det og være noe med at jeg har en padde eller hva det blir kallt og at jeg har alle ledningene til PC-en i den og den går inn på bare en stikk kontakt?

Vi har ett gammelt crt tv her hjemme som går på samme sikringen hvor mye amper kan den trekke for eksempel? er en 20" fra slutten av 90 tallet begynnelsen på 2000 den tv'en er ifra.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

10A på 230V er 2300W, finnes ingen PC som trekker så mye. Er nok en skrivefeil.

Det er forskjell på sikringer, automatsikringer klikker ut mye raskere enn smeltesikringer. Er også forskjellige typer automatsikringer.

En slik TV kan kanskje trekke 1 - 1.5 A. Men akkurat når du slår på vil den trekke mer, det kan også gjelde for en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...