Knarten Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei! er det noen andre som har CW CLS-15? pleier automat sikringen i diskantene fort koble ut ? dei vanlige 4amp sikringene til bass elemente har og veldig lett for å ryke. noen som vett hva som kan ver gale ? MVH. Knarten Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For svak forsterker som du har på høyt volum kan nok være årsaken. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Har enn STK-VS20. på 2kW. så trur de ska klare drive di ganske greit? for stor kanskje ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det kan også hende, hvis du spiller høyt når de ryker. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 spillt høyt som går mesten i noen minutter ryker automat sikringen! har byttet ut 4AMP sikkringen med enn 10Amp sikkring:) har de så mye å si ? forsterkeren skruer seg av vist de blir for mye for høytalerene uansitt ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Tror ikke forsterkeren skrur seg av automatisk om det oppstår clipping eller overbelastning av høyttalerene. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Det Gjer ann. lyse vertfall peak når eg spele får høyt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Den er vel på en 600watt per kanal ca. Det bør holde, så det er nok at du spiller for høyt ja Endret 14. februar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 den er på 450W i 8ohm ^ kan det ver noe med att eg bruker dataen til og spille musikken me ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det kan hende ja. Hvis lydkortet er dårlig, og sender ut vrengt signal, så kan feilen ligge der. Riktig nok skal det ikke skje med mindre du har på noen form for equalizer, men det kan være verd å prøve å skru ned volumer ut fra lydkortet til 70-80%. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Bruker ikke utgangen fra lydkorte, men bruker ein optical kabel fra houvedkorte til reciveren.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Da skal det ikke bety noe hvilket lydkort du har, men du bør likevel skru av alt av equalizere. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Hehe fyynker nå nå skruer ikke automat sikkringane seg så lett av men var veldi groom lyd nå å mindre bass.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fordi du har skrudd av EQ? Elelr bare fordi du bytta sikringer? Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Fordi eg skrudd av EQ! Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja, det er nok det som har sprengt sikringene du Jeg vil anbefale deg å ikke skru EQ på igjen når du spiller opp mot peak på forsterkeren, for det har antageligvis kommet vrengt elelr clippet signal ut fra forsterkeren på grunn av for høyt nivå på lyden, som igjen kom fra at du har brukt EQ ... På lavere volum må du for all del bruke EQ, men hold deg unna på høye volumer, for siden sikringene ikke ryker lengre, så er det høyttalerelementene som går neste gang. Lenke til kommentar
Knarten Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 bør eg bytte di 10AMP sikringene tilbake til 4AMP så e orginalt i di ? Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det kan vel kanskje være smart. Du minsker' ihvertfall sjangsen for at du toaster spole og element Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Thermosikringen til diskanten er forsåvidt ikke farlig å slå ut, men ikke noe du bør gjøre hele tiden. Før når jeg brukte en yamaha receiver gikk sikringen stått og stadig, både thermo og smeltesikringene. Nå som jeg kjører 1 forsterker pr. høyttaler (2750W @ 8 ohm pr. ht) har jeg ikke tatt noen av sikringene! lyd kvaliteten har også økt betraktelig, pga. nytt lydkort Clsc-215 btw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå