brageh Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg får ikke mer enn PIO4 på min CD-RW Yamaha CRW-F1 Har et Epox 4SDA5+ hovedkort, hvor jeg kjører 2 disker på raid og i tillegg kjører jeg yamaha'n på ide1 som master med ata100 kabel (80pins) Har hentet ned all oppdatering for XP pro og all oppdatering fra Epox og SIS. Har valgt "use UDMA hvis mulig" Sjekker jeg SIS UDMA-status, sier den at min CD-RW har UDMA2 støtte, men at den kjører PIO4. IDE 1 bruker jo atapi.sys fra Bill Gates, og denne driveren ser jeg ikke ut til å kunne bytte ut...Hvis jeg bytter til sis udma driver, får jeg gult utropstegn, og beskjed om å restarte PC. Hvis jeg sjekker brenneren nå, står den med UDMA2, men starter jeg pc på nytt, finner den ikke CD-rom og den sier at SIS driveren ikke er lastet ......Jeg blir gal!!! Er det noen som får samme problem som meg med SIS 648 brikkesett (SIS 963 for IDE'n da...) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har du prøvd med firmware og en bios oppdatering? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg får ikke mer enn PIO4 på min CD-RW Yamaha CRW-F1Har et Epox 4SDA5+ hovedkort, hvor jeg kjører 2 disker på raid og i tillegg kjører jeg yamaha'n på ide1 som master med ata100 kabel (80pins) Har hentet ned all oppdatering for XP pro og all oppdatering fra Epox og SIS. Har valgt "use UDMA hvis mulig" Sjekker jeg SIS UDMA-status, sier den at min CD-RW har UDMA2 støtte, men at den kjører PIO4. IDE 1 bruker jo atapi.sys fra Bill Gates, og denne driveren ser jeg ikke ut til å kunne bytte ut...Hvis jeg bytter til sis udma driver, får jeg gult utropstegn, og beskjed om å restarte PC. Hvis jeg sjekker brenneren nå, står den med UDMA2, men starter jeg pc på nytt, finner den ikke CD-rom og den sier at SIS driveren ikke er lastet ......Jeg blir gal!!! Er det noen som får samme problem som meg med SIS 648 brikkesett (SIS 963 for IDE'n da...) Står brenneren rett på kabelen i forhold til slave/master ? Om slaven skal være på midten eller enden av kabelen husker jeg ikke i farten, men orsaken kan ligge der.... Lenke til kommentar
brageh Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jo, jeg har siste firmware fra Yamaha. Og jeg har siste bios på hovedkortet. Og jo jeg er klar over at master er ytterst på kabelen. Kan også si at jeg har testet 4 ulike kabler, samt at jeg har testet både ide 1 og ide 2 porten. Jeg har også testet med slave og CS (cable select). Ved oppstart ser jeg at hovedkortet gir CD-brenneren udma 33 status, så hovedkortet har ingen sperre i seg selv...Det er inne i WInXP at den mister sin status....Jeg får jo for pokker ikke brent CD'ene på full guffe. Etter 21% brent på 44x, begynner bufferen å rocke opp og ned.... Dette fordi den sliter med båndbredden, tenker jeg...PIO4 stinker når man skal brenne 44x Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jo, jeg har siste firmware fra Yamaha. Og jeg har siste bios på hovedkortet. Og jo jeg er klar over at master er ytterst på kabelen. Kan også si at jeg har testet 4 ulike kabler, samt at jeg har testet både ide 1 og ide 2 porten. Jeg har også testet med slave og CS (cable select). Ved oppstart ser jeg at hovedkortet gir CD-brenneren udma 33 status, så hovedkortet har ingen sperre i seg selv...Det er inne i WInXP at den mister sin status....Jeg får jo for pokker ikke brent CD'ene på full guffe. Etter 21% brent på 44x, begynner bufferen å rocke opp og ned.... Dette fordi den sliter med båndbredden, tenker jeg...PIO4 stinker når man skal brenne 44x Står den på auto detect i bios ? Det bør den... Lenke til kommentar
brageh Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Og "Bruk udma" for CD-rom er på. IDE burst" er på.... ALt er på i bios Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Og "Bruk udma" for CD-rom er på. IDE burst" er på....ALt er på i bios Bruk nero cdspeed å test leste hastighet på data og audio cdr er det bra ? Da kan du få en pekepinne om hvor problemet ligger.... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Feil bruk av retningslinjene, les tråd under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg