Gå til innhold

kjøpe kamera i USA...Hjelp...HASTER

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal kjøpe Canon EOS 40D kit i USA, og det jeg lurer på er om det er noen forkjell på den nordiske utgaven og den amerikanske? og hvilke objektiv er best?

det som følger med i Norge(EF 17-85 IS USM) eller det som følger med i USA(EF 28-135mm).

og er det noen problemer med å kjøpe i USA?

Endret av Rawer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen forskjell

Det som følger med i USA er nok klart best fra 28 opp til 135mm (faktisk et bra objektiv dette). Den andre er desidert best fra 17-27mm. Du må bestemme hvilke brennvidder du vil ha mest brukt for. Liker du litt vidvinkel kan du glemme 28-135.

Alternativet til disse to er det betydelig rimeligere 18-55IS (stabilistator på dette også).

Ingen problem med å kjøpe i USA (men garanti/forbrukerrettigheter er jo en åpenbar diff mellom USA og Norge)

Lenke til kommentar
hei, jeg skal kjøpe Canon EOS 40D kit i USA, og det jeg lurer på er om det er noen forkjell på den nordiske utgaven og den amerikanske? og hvilke objektiv er best?

det som følger med i Norge(EF 17-85 IS USM) eller det som følger med i USA(EF 28-135mm).

Hvilken butikk?

En butikk som leverer 28-135 som kit virker umiddelbart som en av de typiske ebay-svindlerene. Ikke at man nødvendigvis ikke får levert varene, men de kommer ofte uten batteri, lader etc. Det er nemlig første gang jeg har sett en slik kombinasjon som kit. Det her er nemlig ikke et kit i noen som helst sted i verden, men det er en kombinasjon av kamerahus og et objektiv de har funnet en bråte av i en støvete krok på lageret.

Kanskje du skulle sjekket firmaets rykte, hvis det ikke er en butikk du kjenner godt fra før.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Hvilken butikk?

En butikk som leverer 28-135 som kit virker umiddelbart som en av de typiske ebay-svindlerene. Ikke at man ikke får levert varene, men de kommer ofte uten batteri, lader etc. Det er nemlig første gang jeg har sett en slik kombinasjon som kit, men hvis det er selvvalgt fra din side, så stiller saken seg annerledes.

Kanskje du skulle sjekket firmaets rykte, hvis det ikke er en butikk du kjenner godt fra før.

Nå har faktisk Canon koblet 40D sammen med 28-135mm i flere sammenhenger; så jeg tror gjerne at du det som stanard pakke i USA. Nå er 28-135mm et av de bedre zoomene til Canon i den prisklassen. Men høl i hodet på et crop kamera, mener nå jeg...

Men det du sier om disse ebay svindlerne er et viktig poeng.

Tom

Lenke til kommentar

Hvilken butikk?

En butikk som leverer 28-135 som kit virker umiddelbart som en av de typiske ebay-svindlerene. Ikke at man ikke får levert varene, men de kommer ofte uten batteri, lader etc. Det er nemlig første gang jeg har sett en slik kombinasjon som kit, men hvis det er selvvalgt fra din side, så stiller saken seg annerledes.

Nå har faktisk Canon koblet 40D sammen med 28-135mm i flere sammenhenger; så jeg tror gjerne at du det som stanard pakke i USA. Nå er 28-135mm et av de bedre zoomene til Canon i den prisklassen. Men høl i hodet på et crop kamera, mener nå jeg...

Men det du sier om disse ebay svindlerne er et viktig poeng.

Tom

Hull i hodet, ja. Jeg ante ikke at noen butikker kunne finne på å sette sammen et slik kit, noe som er veldig vanlig med "piratene" på ebay. Det er likevel greit å sjekke bakgrunnen til butikken hvis man skal handle på nett.

Obs: Jeg redigerte mitt innlegg mens du skrev denne posten. Det er verdt å merke seg.

Lenke til kommentar

Kjæresten min skal til USA nå, og vi hadde tenkt og bestille på forhånd fra www.bwayphoto.com

Er det noen som har erfaringer med denne siden?

De selger 40D med 17-85mm for 1200 dollar, dagens kurs rundt 7000 kroner! Er dette bare svindel??

Har egentlig tenkt og bestille en av de nærmeste dagene, så setter pris på raske tilbakemeldinger. Hvordan er det forresten med garanti og sånn hvis det mot formodning skulle skje noe? Står man der med skjegget i postkassa da??

Lenke til kommentar
jeg har bare sett det som et kit på amazon.com jeg og mange andre legit sider. trodde det var standar kit i USA.

men hvorfor passer det ikke sammen? jeg er helt fersk og trenger gjerne litt info

Som kitobjektiv bør man levere med et mer versatilt objektiv. 28mm er ikke vidvinkel, det er temmelig nært den matematiske normal. Dvs at det er en brennvidde som tilsvarer gamle dagers 50mm. Hvis det var din eneste brennvidde, så hadde det vært fornuftig. Hvis man først skal ha en zoom, bør den dekke området fra vidvinkel til tele, ikke normal til tele. Vidvinkel er fra 18mm og nedover.

Kitzoomen som nevnes her må være fra de analoge filmdagene, og grunnen til at det leveres som kit er nok at Canon brenner inne med et enormt lager av dette objektivet, som de ikke blir kvitt på noen annen måte.

90% av alle fotografer finner 28mm som for langt som korteste brennvidde. De aller, aller fleste har behov for en vidvinkel i området 18mm.

Årsaken til at 28-135 er en ukurant zoom for digital slr av den typen du skal kjøpe, er at sensoren er betydelig mindre enn en analog filmrute. Da blir en stor del av bildet klippet (croppet) bort, og man må gange brennvidden med 1,6 for å finne ut hva brennvidden ville tilsvart på et filmbasert kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...