Gå til innhold

Utesteder med dansegulv i Oslo?

Anbefalte innlegg

Var der tidlig i januar. Det er som sagt et koselig sted, de som henger der fikk jeg inntrykk av var ganske høflig, musikken er ganske chill. Det bruker å være dansere der som ikke har på seg så veldig mye akkurat, men resten av folka er ordentlig påkledd hvertfall haha. :D Håper du liker deg der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var der tidlig i januar. Det er som sagt et koselig sted, de som henger der fikk jeg inntrykk av var ganske høflig, musikken er ganske chill. Det bruker å være dansere der som ikke har på seg så veldig mye akkurat, men resten av folka er ordentlig påkledd hvertfall haha. :D Håper du liker deg der!

Så koselig. Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tiger Tiger er meget harry. Er man full nok så funker jo 80's avdelingen, om ikke annet? :)

La Belle Sole, Cosmo og visse dager på Stravinsky pleier derimot å fungere. Ellers er Barbeint blitt bra mens vi har forlatt Living Room (til fordel for bl.a. Cosmo).

Lenke til kommentar

Jeg har de siste helgene vært på Neon / Golden Room (Golden har 25 årsgrensen, og er en avdeling av Neon) og jeg må si det er første gang jeg har vært på et utested i Oslo hvor jeg har hatt det gøy i mer enn 10 minutter av gangen.

De spiller house/dance og har faktisk ganske gode DJer som klarer å holde stemninger, ja i mer enn 10 minutter bolker.

Det koster riktignok 100,- å komme inn, men det gjør det vel stort sett over alt ellers også.

Club Noen ligger i Hegdehaugsveien 24.

Ps. Tiger Tiger er en skam for utelivet :p

Lenke til kommentar

Jeg var på Tiger Tiger på fredag forrige uke og stedet var ikke noe særlig nei. Musikken var noe bedre enn på Kokkos, men remixene som ble spilt var dårlige :( Dansegulvet som spilte house/dance var ikke så stort, og så var det det to dansepodier på hver side. Kl. 1 dukket det opp en mannelig og kvinnelig danser som danset i "uniformer" som viste mye hud. Jeg synes det var veldig få folk der, og ingen av de var plagsomme. Kommer ikke til å dra til Tiger Tiger igjen.. Men si meg: er det ikke to dansegulv der? Hvor spilte de retro musikk? Synd at jeg ikke fikk dratt til Tiger Tiger da jeg studerte i London. Utelivet her er skuffende :( Savner London..

Endret av Myztique
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg har de siste helgene vært på Neon / Golden Room (Golden har 25 årsgrensen, og er en avdeling av Neon) og jeg må si det er første gang jeg har vært på et utested i Oslo hvor jeg har hatt det gøy i mer enn 10 minutter av gangen.

De spiller house/dance og har faktisk ganske gode DJer som klarer å holde stemninger, ja i mer enn 10 minutter bolker.

Det koster riktignok 100,- å komme inn, men det gjør det vel stort sett over alt ellers også.

Alle har sin smak skjønner jeg, jeg syns neon er drit kjedelig, vært der flere ganger, og for meg så virker det som om de for det meste spiller treg trance\house musikk som virker som om det går i slow motion. Farten i musikk egner seg best til et prate vorspiel. Sånn har det vertfall vært de 4-5 gangene jeg har vært der.

Er heller ikke så fan av klientellet, da det er litt mange klamme oppblåste gutter som tror litt for bra om seg selv. Skal sies at jeg liker selve stedet da, passe stort noe som gjør at man ikke føler at det er "tomt" der.

Lenke til kommentar

Neon er faktisk smooth det.. :_)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mange steder som har blitt lagt ned siden sist.

Ingen fler som har noen erfaringer med La Belle Sole, Onkel Donald, Chateau Nightclub, Stravinsky, Sikamikanico, Barbeint, Livingroom, The Villa, Luux Oslo, Sirkus Oslo, Club Cayenne (tidl. Cosmo / Gossip Room)? Hva med Dattera til hagen, er det noe særlig?

Nattguiden.no er "død", så vi må nesten hjelpe hverandre med å anbefale steder.

Endret av Myztique
Lenke til kommentar

Sirkus er plassert i Kharmas gamle lokaler. Er litt usikker på om klientellet har endret seg, men det vil jeg nok tro. Det er stort, bra liv oppe og hyggelige folk i døren. Dattera til Hagen er vel en annen verden i forhold til fler av de du har nevnt. Det er langt fra feks. dyre og flotte La Belle Sole på Solli Plass med sin dyre champagne og gjestenes til det noe brunere stedet på Grønland. Kommer jo ann på hva slags folk du har lyst til å menge deg med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sirkus er et rent 18 år sted nå. Tok turen innom da hun ene i gjengen ikke har fylt 20. Hjemmesiden promoterer med at jenter har fri cover alle kvelder, men dette er ikke tilfelle! Var en helt vanlig kveld, så det var surt å betale 100 kr for cc (Nå skal det nevnes at jeg er villig til å betale det og mer hvis stedet er bra og det en spesiell kveld eller DJ). Stedet var lame! Kun 18 åringer, en bar uten sprit og ELENDIG musikk! Det var folk på dansegulvet, men vanskelig å danse pga den ikke-dansbare musikken. Bare et dansegulv som var åpent. Mange snobber (langhårede gutter) og jålete barbier. Jeg var der på fredag, vet ikke om musikken eller klientellet er bedre på lørdager. Synd jeg ikke fikk testet stedet da de hadde 20 års avdeling, det var kanskje bedre da?

Onkel Donald har egentlig 24 års grense, men vaktene er snille så de slipper deg inn selv om du er 22 : ) Gratis inngang før en viss tid, hvertfall før kl. 23. Vært der to fredagskvelder. Kjempefint der inne. Mange sitteplasser og to barer. Åpen gåplass, det er åpne områder hvor du kan puste. Dansgulvet er passe stort, ikke noe særlig liv før etter midnatt. Prisene i baren er stive, men Strawberry Daiquiry-en de lager er dritgood! Ingen fjortiser der. Ingen dresskode etter det jeg har observert, du finner både pyntede og causal folk her. Musikken er grei, men jeg undrer på hvordan det er der på lørdager. Er musikken bedre da?

Stravinsky er et bittelite sted. Gratis inngang før midnatt hvis man står på gjestelisten, ellers er cc 100 eller 150 kr. Obligatorisk garderobe, man MÅ henge fra seg før man får gå inn til baren, sitteplassene, toalettet eller dansegulvet. Noen sitteplasser nede og noen oppe. Dansegulvet er mini og kunne vært større. Bra musikk, men tomt helt til en eller annen gang etter midnatt. Jeg var først innom 23.30, så innom 01.30. Klientellet er blandet, noe voksent. Var der på en fredag, men lurer på om det er mer liv der på lørdager?

Hvilke andre steder bør jeg dra til? Vil dra til et sted hvor det er god musikk, dansegulv med danseglade folk, et sted med ingen eller få fjortiser. Steder med folk i 20 årene.

Endret av Myztique
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

The Villa liker jeg best. Er 23 årsgrense, men du kan slippe inn om du er over 20 og ikke ser helt dass ut.

Kan bli rimelig fult, så best å være der litt tidligere. På lørdag var vi der rundt halv 2, og da var det kjåka fult. Er ganske høy musikk, så er kanskje ikke stedet for å mingle, men om du liker å danse er det alle tiders. :)

De har satset elektronisk og har ofte dupstep kvelder som er veldig vellykket.

thevilla.no

myspace.com/villaclub

_08082008020410_jpg_57893d.jpg

Lenke til kommentar

Enig, hvis jeg føler for å danse drar jeg på The Villa eller Blå. Det blir alltid vellykket. Et tips om du ikke slipper inn på The Villa på første forsøk: ta deg en drink i kjelleren på Revolver og gå tilbake etter en halvtime og prøv igjen. Jeg er 22 år og dette er standard oppskrift for meg nesten :p

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat noen hemmelighet at søte jenter kommer lettere inn enn gutter :p

Dørvaktene på The Villa er forresten noen av byens beste synes jeg, alltid kule og hyggelige samme om du kommer inn eller ikke. De par gangene jeg ikke har kommet inn har de alltid forklart hvorfor og sagt at jeg burde prøve igjen den og den dagen liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...